
Nagrađivana britanska agencija za istraživanje tržišta Revealing Reality objavila je u nedjelju rezultate svog istraživanja koji sugeriraju da se djeca koja koriste popularnu online gaming platformu Roblox lako mogu susresti s neprimjerenim sadržajem te ući u komunikaciju s odraslim osobama koju nitko ne nadgleda, piše The Guardian.
Izvještaj agencije Revealing Reality pokazalo da djeca stara svega pet godina mogu komunicirati s odraslim osobama dok igraju igre na Robloxu. Agencija je pronašla i primjere odnosa između odraslih i djece koji su stvoreni a da nije utvrđeno koliko odrasli i djeca imaju godina.
Revealing Reality otkrio je da avatar koji pripada igraču starom 10 godina može pristupiti "jako sugestivnim digitalnim okruženjima". Primjerice, avatar je mogao ući u hotel u kojemu je mogao vidjet ženskog avatara u mrežastim čarapama koji sugestivno pleše na krevetu te nekolicinu drugih avatara koji u seksualno sugestivnim pozama leže jedni na drugima. Avatar koji pripada 10-godišnjaku mogao je ući u "javni WC" u kojemu drugi avatari uriniraju i biraju erotsku odjeću koju će nositi.
Avatari koje su istraživači iz agencije stvorili kako bi proveli istraživanje bili su u poziciji čuti opise seksualnih aktivnosti koje su izgovarali drugi igrači te zvukove poput srkanja, ljubljenja i stenjanja.
Avatar kojeg su istraživači registrirali kao odraslu osobu mogao je od avatara kojeg su registrirali kao petogodišnjaka zatražiti podatke o njegovom profilu na društvenoj mreži Snapchat. Svoju namjeru nije mora čak ni osobito dobro prikriti.
Revealing Reality rekao je da je do spoznaja došao tako što je na Robloxu stvorio nekoliko fiktivnih korisničkih profila - jedan je korisnik imao pet godina, jedan devet, jedan 10, jedan 13, a jedan više od 40 godina. Kako nitko ne bi utjecao na njihovo ponašanje, oni su komunicirali isključivo među sobom.
Američka tvrtka Roblox Corporation, autor platforme Roblox, priznaje da se djeca koja je koriste mogu susresti sa štetnim sadržajem i "zlonamjernim akterima". Tvrtka je rekla da ulaže velik napor kako bi to korigirala, ali da u rješavanju tog problema treba sudjelovati cijela industrija videoigara te regulatorna tijela. Roblox Corporation rekao je da suosjeća s roditeljima čijoj je djeci netko naudio tijekom korištenja Robloxa, ali je dodao da deseci milijuna ljudi na platformi svakog dana dožive pozitivna iskustva.
Alati koji roditeljima omogućuju da strože kontroliraju profile svoje djece, a koje je Roblox Corporation uveo prošlog tjedna, nisu dovoljno učinkoviti, rekao je Revealing Reality te dodao da je platforma svejedno rizično mjesto za djecu.
Što se tiče spomenutih sugestivnih razgovora, Roblox Corporation rekao je da koristi umjetnu inteligenciju kako bi moderirao razgovore te da to radi u stvarnom vremenu. Također, dodao je da je opcija razgovaranja s drugim korisnicima dostupna isključivo onim igračima koji imaju više od 13 godina te koji su svoje profile verificirali putem telefona.
Roblox Corporation rekao je i da pregledava pisane poruke koje korisnici razmjenjuju, međutim Revealing Reality tvrdi da se moderatori i filteri koje Roblox koristi mogu lako zaobići.
Roblox Corporation izjavio je da zlonamjernih aktera ima na cijelom internetu te da su oni problem s kojim se svi muče, a ne samo on. Tvrtka je pozvala industriju videoigara i državu implementiraju snažnije sigurnosne mjere. Dodala je da industrija muči s pristupom verifikaciji identiteta igrača koji su mlađi od 13 godina, piše The Guardian.
Voditelj istraživanja u Revealing Realityju Damon De Ionno rekao je da Roblox Corporation ne radi dovoljno kako bi zaštitio djecu te da se ne može očekivati da će roditelji djece provjeriti šest milijuna igara i iskustava koji se na platformi nude.
Britanska parlamentarka Beeban Kidron rekla je da je istraživanje Revealing Realityja pokazalo da Roblox Corporation ne uspijeva zaštititi djecu te da bi češće trebao provoditi istraživanja poput ovog koje je proveo Revealing Reality.
Direktor za sigurnost u Roblox Corporationu Matt Kaufman rekao je da su "povjerenje" i "sigurnost" u jezgri svega što tvrtka radi. "Kontinuirano razvijamo naše politike, tehnologije i moderacijske napore kako bismo zaštitili našu zajednicu, posebno mlade ljude. To uključuje ulaganje u napredne sigurnosne alate, blisku suradnju sa stručnjacima i osnaživanje roditelja i skrbnika snažnim kontrolama i resursima. Samo u 2024. dodali smo više od 40 novih sigurnosnih poboljšanja i ići ćemo još dalje kako bismo Roblox učinili sigurnim i civiliziranim mjestom za sve", rekao je Kaufman.
Prema službenim podacima tvrtke Roblox Corporation koji su objavljeni 31. prosinca 2024. godine, Roblox dnevno koristi preko 85 milijuna korisnika. Preko 60 posto tih korisnika ima 13 i više godina, a 44 posto ih ima 17 godina i više. Otprilike četvrtina korisnika platforme dolazi iz Europe.
Roblox je dostupan u Hrvatskoj, međutim nema preciznih i aktualnih podataka o broju hrvatskih igrača koji ga igra, odnosno koristi. Prema podacima online trgovine videoigrama PlayStation Store, Roblox je jedna od 10 najpopularnijih PlayStation igara u Hrvatskoj. Roblox je nominalno besplatan, međutim igrači unutar njega mogu kupovati razne sadržaje, pa tako i one koje prave drugi igrači. Proizvođači tog digitalnog sadržaja u 2024. su uprihodovali 923 milijuna dolara.
Komentari
0