FLUXJET

Kanađani žele graditi novi tip hiperbrzog vozila: ‘Jurit će kroz cijevi i do 1000 km/h!‘

TransPodov FluxJet

 TransPod
Vozilo se temelji na istim principima kao ‘hyperloop‘ concept kojeg je osmislio američki poduzetnik Elon Musk

Kanadska kompanija otkrila je planove za izradu posve nove vrste električnog vozila u stilu vlaka koje bi moglo prometovati brzinom od 1000 km/h, a za kojeg bi karta, kako tvrde, koštala manje od avionske karte, piše CNN.

Tvrtka TransPod je u Torontu predstavila svoje vozilo FluxJet koje bi bilo neka vrsta hibrida između vlaka i aviona te demonstrirala njegove sposobnosti.

Vozilo se temelji na istim principima kao ‘hyperloop‘ concept kojeg je osmislio američki poduzetnik Elon Musk: FluxJet će prometovati velikom brzinom u zaštićenoj cijevi pomoću revolucionarne tehnologije koja se temelji na novoj grani fizike zvanoj ‘veillance flux‘ pri čemu kapsule zahvaljujući magnetnim poljima levitiraju u vakuumskim cijevima što im omogućuje kretanje ogromnom brzinom.

Ideja je da vlak prometuje samo kroz mrežu cijevi nazvanu TransPod Line sa stanicama u svim većim gradovima i na ključnim lokacijama.

Prva faza ovog ogromnog infrastrukturnog projekta vrijednog 18 milijardi dolara spajat će kanadske gradove Cargary i Edmonton, udaljene nekih 300 kilometara, što je razdaljina za koju sada treba putovati oko tri sata.

FluxJet će biti brži od aviona i čak tri puta brži od vlaka pa će tu udaljenost savladati za 45 minuta.

Ranije ove godine TransPod je objavio da je osigurao 550 milijuna dolara za svoj pothvat. Projekt je trenutno u fazi istraživanja i razvoja, a tvrtka je usredotočena na studiju utjecaja na okoliš i kupovinu zemljišta.

Sebastien Gendron, suosnivač i izvršni direktor TransPod-a, rekao je da je u prvoj fazi zamišljeno spajanje aerodroma s Edmontonom, što bi trebalo početi krajem sljedeće godine, a da će u drugoj fazi 2027. početi spajanje gradova Edmonton i Calgary.

Vlak će moći prevesti do 54 putnika i 10 tona tereta, a po jedna kapsula kretat će svake dvije minute.

Kompanija kaže kako će novi oblik prijevoza uvelike olakšati situaciju na zakrčenim autocestama, kao i smanjiti emisiju CO2 za 636.000 tona godišnje.

Također tvrde da će vožnja FluxJetom koštati oko 44 posto manje nego avionom, no još se ne zna kad će prvi putnici moći isprobati novo prijevozno sredstvo. Kompanija se nada da će to biti negdje do 2035. godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 09:37