CANDY CRUSH SAGA

NAJPOPULARNIJA IGRICA NA PLANETU Virtualni slatkiši stvaraju ovisnost na svjetskoj razini

Najskidanija mobilna igrica dostupna je na svim platformama, a igrači potroše više od četiri milijuna kuna na bonuse

Candy Crush Saga najpopularnija je igrica na svijetu koju svakondnevno igra više od 15 milijuna igrača. Popularnost te jednostavne igrice, u kojoj je cilj razbiti što više bombončića, raste iz dana u dan. Posljednji podaci pokazuju da je u 2013. Candy Crush Saga bila najtraženija igrica na Facebooku, iOS-u i Android Play storeu.

Stvaranje ovisnosti

Ta veoma zarazna igrica ima i mnogo sljedbenika u Hrvatskoj.

- Počela sam igrati Candy Cruh Sagu čim je izašla na tršište, odnosno kada se pojavila na Facebooku. Počela sam je igrati iz znatiželje, a na kraju se moje igranje pretvorilo u zarazu. Igrala sam level za levelom, sve dok nisam stala na jednom koji mjesecima nisam mogla proći. Nakon napada bijesa, zablokirala sam igricu - kaže nam Maja koja ipak nije izdržala i prije nekoliko mjeseci se vratila razbijanju slatkiša.

Razbijanje slatkiša

Candy Crush Saga pojavila se na Facebooku 2012. te je u kratkom roku srušila sve rekorde. Samo razbijanje slatkiša nije poanta igrice jer kako igrica ima samo pet života koji se pune svakih pola sata, ponuđeno je i mnogo bonus sadržaja koji se plaćaju. Dosadašnji podaci pokazuju da igricu najčešće igraju žene u dobi od 25 do 55 godina koje potroše čak 4 milijuna kuna dnevno za dodatne bonuse. Naša sugovornica Maja prije nekoliko tjedana gotovo se pridružila toj statistici, no u zadnji je tren odustala.

Kupovina života

- Vratila sam se prije nekoliko mjeseci i sve mi je išlo lagano. Imam osjećaj kao da tvorac igrice, kompanija King, nakon povratka igrici namjerno pušta igrače da opet postanu ovisni o njoj i, ako se dobro sjećam, kada se vratiš, dobiješ nešto zlatnih novčića na poklon. Nakon nekoliko lako prijeđenih levela, opet sam zastala te sam, igrajući drugu Kingovu igricu, istražila mogu li preko mobitela kupiti nešto zlatnika da lakše prođem level - kaže Maja koja je ipak odustala od trošenja novca na igricu te ponovo razmišlja o blokadi Candy Crush Sage. Psiholog Goran Zec upoznat je s popularnošću te Kingove igrice, iako je, priznaje, ne može razumjeti.

- Takve igre oduvijek su postojale, ali King je napravio dobar posao jer ju je stavio na popularnu platformu - Facebook.

Čekaj ili plati

Postoji mnogo takvih igrica koje se ne služe se prljavim trikovima poput ‘čekaj ili plati’. Ova igrica svojevrsna je navlakuša. Besplatna je, ali zapravo navodi ljude da neproporcijalno troše velike svote novca - kaže Zec koji smatra da su dvije stvari zaslužne za popularnost ove igrice - Facebook i dobar marketinški plan.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. prosinac 2024 00:25