NAJBRŽE RASTUĆA DRUŠTVENA MREŽA

Oglašivači s Facebooka odlaze na Instagram

Očekuje se da će Instagram brojku od 100 milijuna korisnika dostići već ove jeseni, nakon manje od dvije godine postojanja, za što su Facebooku trebale četiri, a Twitteru pet godina

Najpoznatije svjetske kompanije, poput Starbacksa, Nikea, Guccija, Audija i McDonald’sa, natječu se posljednjih dana oko toga koja će prva sakupiti milijun pratitelja, odnosno “followera” na najbrže rastućoj društvenoj mreži, Instagramu. Rezultat je to uočavanja golemih marketinških potencijala koji se kriju iza ekspanzivno rastućeg broja korisnika Instagrama - za koji tjedan očekuje se da će ih biti sto milijuna.

Samo na mobitelu

Uzme li se u obzir da je pokrenut relativno nedavno, u listopadu 2010. godine, Instagram je dosad najbrže rastući internetski servis. Facebooku je, naime, trebalo četiri godine da dosegne brojku od sto milijuna korisnika, a Twitteru čak pet godina. Uz to, Instagram je dostupan isključivo preko mobilnih uređaja, i to samo onih s iOS-om (iPad, iPhone i iPod) te s Android OS-om, pa se očekuje da će, kada jednom postane dostupan i preko drugih platformi, nove korisnike grabiti još agresivnije.

Upravo stoga velike kompanije sve više žele biti prisutne na Instagramu - jasno im je da će, kao što je bio slučaj s Facebookom i Twitterom - najbolje iskoristiti potencijal nove društvene mreže ako budu među prvima koje će početi sakupljati “followere”. Najdalje je, tako, stigao MTV koji ih ima preko 820.000, slijedi ga Starbucks sa 760.000 te Burberry koji ima blizu pola milijuna pratitelja na Instagramu.

Popratni biznis

Prema istraživanju koje je provela tvrtka Simply Measured, čak 40 od sto najvrednijih svjetskih tržišnih imena već je prisutno na Instagramu, a koliko je i kanal društvenih mreža bitan za oglašavanje svjedoči činjenica da je od tih stotinu brendova njih čak 98 prisutno na Facebooku te 94 na Twitteru. Kako su, međutim, Facebook i Twitter svoje vrhunce već proživjeli i nadišli, i kako vrhunac za Instagram tek dolazi, počeo se događati pravi egzodus marketinških aktivnosti s Facebooka i Twittera prema Instagramu.

Već sada se tako na eBayu nudi prodaja intagramskih “followera”, pojavljuju se knjige o strategijama zarade preko Instagrama, a diljem svijeta se organiziraju izložbe fotografija dotjeranih filtrima s Instagrama.

Slično tome, na internetu cvjeta biznis privatnim poduzetnicima koji su osmislili razne servise temeljene na Instagramu, poput onih za slanje pravih papirnatih razglednica na kojima su slike s Instagrama, do onih koji proizvode prave uokvirene fotografije prema vašem uratku na Instagramu, ali i jastučnice, šalice, privjeske, majice, futrole za mobitele i slične predmete na koje se može aplicirati fotografija s Instagrama.

Iz današnje perspektive uopće ne čudi odluka Marka Zuckerberga da Facebook kupi Instagram za basnoslovnih milijardu dolara.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 18:30