ONLINE EKSTREMIZAM

OGLAŠIVAČKI SKANDAL U FACEBOOKU Društvena mreža dopuštala korisnicima da plasiraju oglase osobama koje se smatraju 'mrziteljima židova'

Sheryl Sandberg
 Ruben Sprich/Files / REUTERS

Facebook će povećati broj ljudi koji nadgledaju njegov sustav za oglašavanje nakon što je istraživanje ProPublice prošlog tjedna otkrilo da je bilo moguće oglase plasirati ljudima koji su se, između ostaloga, deklarirali kao 'mrzitelji židova', piše BBC.

Sheryl Sandberg, glavna operativka kompanije, rekla je da ju je otkriće zgrozilo. 'Nije nam bila namjera da se ta funkcionalnost koristi na takav način. Nismo tako što anticipirali i to je naša krivnja', rekla je Sandberg.

'Zlo mi je bilo kada sam vidjela te riječi. Bila sam razočarana što je naš sustav to dopustio. Mržnji nema mjesta na Facebooku. Kao židovka, majka i ljudsko biće, znam kakvu štetu mržnja može prouzročiti', rekla je.

Sandberg je dodala da su te opcije uklonjene, ali da to nije do kraja riješilo problem. Društvena mreža je poslije toga onemogućila precizno plasiranje oglasa.

Liga protiv difamacije pozdravila je komentare Sheryl Sandberg. 'Prošlog smo tjedna razgovarali s ljudima iz Facebooka kako bismo doznali što se dogodilo te smo ih tražili da nam objasne kako će u budućnosti onemogućiti plasiranje oglasa temeljenih na mržnji', rekao je direktor Lige Jonathan Greenblatt.

'Drago nam je što su odmah poduzeli adekvatne korake, a Liga će nastaviti kontrolirati rad tehnoloških tvrtki kako bismo osigurali da se ti koraci ujedno i provode.'

Sandberg je rekla da će skupina ljudi nadgledati sustav za oglašavanje na društvenoj mreži te da će biti odgovorni za izraze koji se mogu koristiti za precizno plasiranje oglasa. Uz to, Sandberg je dodala da Facebook radi na implementaciji sustava prijavljivanja nepoćudnih oglašivačkih kategorija.

Iz Facebooka su također rekli da bi tehnološke tvrtke mogle raditi više po pitanju borbe protiv online ekstremizma. The Guardian piše da su Britanska premijerka Theresa May i francuski predsjednik Emmanuel Macron ranije ovog tjedna predložili da se tehnološke tvrtke kazni ako budu prespore u uklanjanju sadržaja koje distribuiraju terorističke skupine.

Čelnici društvene mreže, Googlea i Microsofta sastali su se u Ujedinjenim narodima s vodećim političarima kako bi ih obavijestili o naporima koje poduzimaju da bi uklonili ekstremističke sadržaje. Facebook i Google su međutim upozorili da se taj sadržaj još uvijek ne može uklanjati automatizmom uz pomoć umjetne inteligencije.

'Umjetna inteligencija nam pomaže u prepoznavanju takvog sadržaja, međutim ljudski nadzor je potreban kako bi se utvrdila namjera iza takvih objava', rekla je Monika Bickert, Facebookova direktorica za upravljanje globalnom politikom.

Britanska premijerka May želi da se ekstremistički sadržaj miče unutar dva sata od trenutka objave. Facebook to nije želio komentirati, međutim konzultant za digitalne strategije iz Londona Robert Blackie smatra da bi se sadržaj mogao uklanjati unutar dva sata.

'Ako prijavite pornografiju, ona se miče jako brzo', rekao je. 'Najveći izazov je definiranje ekstremističkog sadržaja, a vlade svijeta se oko toga još nisu dogovorile.'

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 01:19