BUDUĆNOST U MAGLEVU

POČELA VELIKA UTRKA AZIJSKIH DIVOVA Kinezi počeli s projektom razvoja najbržeg vlaka na svijetu, približit će se brzini zrakoplova!

Kineski brzi vlakovi CRH380 na održavanju
 Stringer / REUTERS

Jedna od najvećih kineskih investicija u 21. stoljeću, u ljutoj konkurenciji punoj naj-projekata koji ruše rekorde, je izgradnja najveće svjetske mreže ultra-brzih željezničkih linija.

Iako se Kina ponosi s više od 20 000 kilometara pruga na kojima vlakovi voze brzinama i do 350 km/h, njihovi planovi ne staju na tome. Kako piše China Daily, državna tvrtka China Railway Rolling Stock Corp Ltd (CRRC) počet će s istraživanjem i razvojem vlaka koji vozi na principu magnetske levitacije i može dosegnuti brzine do 600 kilometara na sat.

Za početak će se izgraditi kratka, 5 kilometara duga linija za testiranje vlaka u provinciji Shandong, do će se paralelno provoditi druga testiranja magleva u provinciji Hunan.

- Cilj ovih projekata je pokrenuti domaću tehnologiju i standardne sustave za novu generaciju srednje-brzih i ultra-brzih magleva i postići da ta tehnologija uđe u globalnu upotrebu - rekao je zamjenik direktora CRRC-a Sun Bangcheng za China Daily. Ukupna investicija zasad iznosi za Kinu skromnih 476 milijuna dolara, od čega će većinu osigurati sama tvrtka.

Još 2002. godine baš je u Kini otvorena prva komercijalna linija magleva koja je spaja međunarodnu zračnu luku Shanghai Pudong i metro stanicu u gradu. Trideset kilometara dugu liniju su projektirali i izgradili Nijemci, a na njoj voze Siemensovi vlakovi brzinom i do 430 kilometara na sat. Iako su Kinezi htjeli otkupiti prava na njemačku tehnologiju, to se na kraju nije ostvarilo i šangajska linija ostala je jedina u državi.

Dok Kinezi počinju s R&D fazom magleva, Japanci već grade najdužu i najbržu liniju na kojoj će vlakovi brzinama do 500 km/h lebdjeti iznad "pruge". Njihov maglev projekt povezat će Tokio i Osaku na 438 kilometara dugoj liniji koja će na 90 posto dužine biti ili u tunelima ili na vijaduktima. Ultra-brza linija dobila je naziv Chuo Shinkansen, a očekuje se da će biti završena najkasnije do 2045. godine (dionica od Tokija do Nagoye trebala bi biti u prometu od 2027.), makar japanska vlada namjerava ubrzati izgradnju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 03:14