SAVJETNIK

AUTOKLUB: RABLJENI FORD FOCUS Redizajn druge generacije oplemenilo je njegove poznate vrline

Redizajn druge generacije Focusa (2008.-2011.) oplemenilo je poznate vrline Forda Focusa
 Željko Puhovski/CROPIX

Jednostavno, Focus se preporodio i dobio puno ljepši identitet. Slično vrijedi za sveobuhvatne dorade unutrašnjosti. Dizajnerski inspirativniji izgled kućišta instrumenata upotpunjen je modernijom grafikom brojeva, a zaobljeniji središnji dio konzole i grebena oplemenjen modernijim radio uređajem i za prihvat podatnijom ručicom mjenjača. Uvedene su i kvalitetnije obloge armature i sjedala, pa je dotadašnji pomalo konzervativan i hladan interijer poprimio ugodniji i moderniji prizor.

Međutim, u svojoj srži Focus se nije bitno promijenio. I dalje je nudio jednu od najdužih i najširih unutrašnjosti, kvalitetno složenu i u pravilu solidno opremljenu te jedan od tada (pa i sada) najvećih prtljažnika u klasi. Sjedala i robustan ovjes su doduše u klasičnom njemačkom stilu nešto tvrđa, što se posebno osjetilo na našim lošim cestama, a niži paketi opreme zadržali su ponegdje prejednostavne materijale. S druge strane, zadržane su vrline preciznog podvozja, mjenjača i upravljača pa je i obnovljeni Ford jedan od kompakata s najboljim ležanjem i upravljivošću. I jednim od najizdržljivijih podvozja, što će posvjedočiti svaki neovisni i objektivni mehaničar.

S redizajnom su napravljena i neka funkcionalna poboljšanja, za kojima je potreba uočena na prethodnoj seriji. Napravljene su uglavnom manje dorade na brtvama oko vrata i prozora, poboljšana je antikorozivna zaštita te dorađene brizgaljke na dizelskom 1,6-litrenom motoru. Zanimljivo je da dotadašnja postava brojnih motora nije mijenjana (benzinci 1.4/80, 1.6/100 i 115, 1.8/125, 2.0/145, 2.5/225 i 305 KS i dizelaši 1.6/90 i 109, 1.8/115 te 2.0/136 KS), ali kako posebno na našem tržištu financije diktiraju potražnju, najbolje prolaze cijenom i održavanjem najpovoljniji motori - početni benzinci (iznimno dugovječni i uglađeni, solidnih performansi i umjerene potrošnje, ali samo pri smirenoj vožnji) te štedljivi i također trajni osnovni dizelaši. Mogu se sasvim pristojno voziti i sa samo 5,5 litara. Na žalost, unatoč privlačnijem izgledu i povoljnoj cijeni redizajnirani Focus i kao rabljeni ostaje samozatajnog nastupa, što je zapravo u suprotnosti s objektivnim vrlinama, kojih nema malo.

RIJEČ STRUČNJAKA

Druga generacija Focusa je kvalitetna, izdržljiva i dugovječna, posebno u podvozju na kojem se u prvih 200.000 kilometara nema što dirati. Imamo stranaka koji uz redovno održavanje i umjerenu vožnju na svom autu nisu imali niti jedan kvar, a na redovnom servisu nam je upravo jedan takav Focus 1.6 TDCi sa čak 480.000 kilometara. To dovoljno govori.

FOCUS 1.4

GODIŠTE 2010.

CIJENA 70.000 kn

Kilometraža: 65.000

Motor: benzinski

Obujam: 1388 ccm

Snaga: 59 kW/80 KS pri 5700/min

Moment: 124 Nm pri 3500/min

Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije: 434x184x149

Međuosovinski razmak: 264 cm

Prtljažnik: 395 litara

Brzina: 164 km/h

0-100 km/h: 14,1 sekundi

Potrošnja: 6,6 l/100 km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 14:34