KAMPANJA NA WEBU

DIGITALNI RAT ZA PANTOVČAK Kolinda Grabar-Kitarović najaktivnija iako gubi pratitelje, a Škoru svakoga dana prati sve više ljudi

 
Zoran Milanović, Kolinda Grabar-Kitarović i Miroslav Škoro
 Ranko Suvar, Marko Todorov, Matija Djanjesic / CROPIX

Digitalni mediji postaju sve relevantniji u političkim kampanjama, i to ne samo kandidatima zbog brže, jeftinije i neposrednije komunikacije s onima koji ih podržavaju nego i samim simpatizerima zbog jeftinijih, a bržih mogućnosti umrežavanja, organiziranja i samostalnog širenja potpore za kandidate koje preferiraju.

To ih čini i sve relevantnijima za promatranje. Zbog toga Jutarnji list dnevno prati službene i neslužbene digitalne stranice četvero predsjedničkih kandidata - Kolinde Grabar-Kitarović, Zorana Milanovića, Miroslava Škore i Mislava Kolakušića. Iz službenih objava kandidata, komentara pratitelja pod istim objavama te objava simpatizera u njihovim neslužbenim grupama izdvojeni su podaci koje smatramo zanimljivima i bitnima te da bi se stekao uvid u digitalne trendove kampanja vodećih kandidata. Također, podatke prate i osvrti na zanimljivosti kampanje, službene objave kandidata te objave u neslužbenim skupinama podrške.

KOLINDA GRABAR-KITAROVIĆ

Po službenim objavama Kolinde Grabar-Kitarović vidi se da je njezina digitalna kampanja sada u punom pogonu. Osim što i dalje uvjerljivo najviše objavljuje na svim digitalnim platformama koje koristi, počela je i plaćati reklame na Facebooku i Instagramu te dijeliti fotografije i videa sa svojih skupova. Nastavi li s digitalnim reklamama ovim tempom, uskoro će postati kandidat koji najviše troši na njih. Njezine objave, koje su naglašeno emocionalne, sve su usmjerenije na prikaz njezinih skupova, gdje najčešće pozira s djecom, te na kritike protukandidata, kojima ih napada zbog izostanka političkog programa.

JL
UKUPAN BROJ OBJAVA NA FACEBOOKU I INSTAGRAMU

Unatoč tome, na svojim službenim stanicama iz dana u dan gubi pratitelje te je i dalje jedini kandidat s takvim trendom. Simpatizeri Grabar-Kitarović također su postali aktivniji - otvaraju nove neslužbene grupe podrške, a počeli su i aktivnije sudjelovati u internetskim anketama. Očito se promijenila njihova percepcija glavnog predsjedničina suparnika - umjesto da dominantno kritiziraju i napadaju Milanovića, počeli su učestalije napadati Škoru.

ZORAN MILANOVIĆ

Kada se promatraju službene objave Zorana Milanovića, primjećuje se značajniji porast aktivnosti. On je sada drugi najaktivniji predsjednički kandidat. Karakter njegove digitalne kampanje, u kojoj se još objavljuju raznovrsni sadržaji, načelno se nije promijenio, ali sada često u kritike upućene Grabar-Kitarović uključuje i Škoru, kojeg naziva skrivenim HDZ-ovcem. Zanimljivo je da svaku njegovu objavu na služenoj stranici na Twitteru negativno komentira jedan pratitelj, koji ga proziva za razne propuste u premijerskom mandatu. Stoga je jasno: to što netko prati određenog političkog kandidata, ne znači i da ga politički podržava. Simpatizeri nekadašnjeg SDP-ova premijera u neslužbenim grupama sve vodeće kandidate smatraju prijetnjom za Milanovića, no naglasak stavljaju na Grabar-Kitarović i Škoru, tvrdeći da oba predstavljaju interese iste stranke, HDZ-a.

VRSTA OBJAVA PO SADRŽAJU PORUKE
VRSTA OBJAVA PO SADRŽAJU PORUKE

MIROSLAV ŠKORO

Njegove službene stranice bilježe najveći porast broja pratitelja iako je trenutno najmanje aktivan kandidat. Motivaciju da u što većem broju izađu na birališta u prvom krugu kako bi odmah pobijedio i istog trena počeo provoditi svoja obećanja, Škorini su simpatizeri i pratitelji spremno prihvatili. Kandidat kojeg percipiraju kao njegova najvećeg suparnika je Kolinda Grabar-Kitarović, koju prati Milanović. Oboje ih smatraju pripadnicima “HDZ-SDP nehrvatskog sustava”, koji će Škoro kao istinski predstavnik naroda napokon srušiti.

JL
TROŠAK REKLAMA NA FACEBOOKU I INSTAGRAMU

MISLAV KOLAKUŠIĆ

Na svojim stranicama na Facebooku i Instagramu Kolakušić piše i objavljuje sve rjeđe i očito je da posustaje s aktivnošću na društvenim mrežama. U svojim objavama uglavnom napada vodeće kandidate, najviše na temu sučeljavanja.

S obzirom na to da je obećao da neće trošiti novac na predsjedničku kampanju, ovaj je tjedan najprije napao neslužbenu grupu Građani za Mislava, osnovanu 4. prosinca, jer je 6. prosinca platila digitalnu reklamu na Facebooku koju je isti dan ukinula. Sama je stranica, osim te objave, neaktivna i bez pratitelja.

Ubrzo nakon toga njegov je račun na Twitteru - “Grupa podrške Mislav Kolakušić 2020” - 11. prosinca nestao, a onda se tamo našla stranica izvjesnog Hrvatka Griča koji se na njoj predstavlja kao “životni volonter”. Link stranice i dalje je @2020Mislav, no sav je sadržaj izbrisan. Njegovi su pak simpatizeri na službenim stranicama drugih kandidata zaredali s ljutitim komentarima u kojima ih pitaju zašto se boje debate s Kolakušićem.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 07:54