NOVO NA TRŽIŠTU

FOTO: VELIKI TEST NOVOG FORD MONDEA Krcat je adutima: Kvalitetom, opremom i izgledom puca na vrh

Unatoč kašnjenju, tržišne šanse Mondea koji je krcat adutima, u Europi nisu splasnule
 FOTO: Ivan Lacković

Rijetka su jela koja nakon što se ohlade imaju dobar okus. Nešto slično vrijedi i za automobile, ali uvijek postoje iznimke. Jedna od njih je Mondeo, čije smo četvrto izdanje u skladu s Fordovom politikom globalizacije, prvi put vidjeli u siječnju 2012. u Detroitu, ali utjelovljeno u američkom blizancu Fusionu. Koncem iste godine sedan verzija predstavljena je u Parizu, a s njom i dvogodišnji razvojni plan kojim je bila predviđena realizacija karavanske izvedbe i razvoj novih dizelskih motora.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

No, ono što Fordovi šefovi nisu planirali je razarajući učinak recesije zbog koje je američka kompanija na Starom kontinentu izgubila milijarde, zatvorila tvornicu u Belgiji i proizvodnju Mondea preselila u Španjolsku. To je uzrokovalo tri godine kašnjenja i budu li se Amerikanci pridržavali svog prethodno zacrtanog programa, tek pristigli Mondeo već početkom iduće mogao bi doživjeti redizajn. No, bio bi to prilično bespotreban potez, jer unatoč debelom zakašnjenju, Mondeo još uvijek izgleda moderno i svježe. Zasluge za to pripadaju europskom dizajnerskom odjelu Forda. Trik s velikom prednjom maskom u prepoznatljivom Aston Martin stilu, u međuvremenu je primijenjen na Fiesti, a odnedavno i na Focusu, no najbolji učinak ostvaren je baš sa četvrtom generacijom Mondea.

Ukratko, Mondeo je dobio ozbiljniji i zreliji izgleda, za 10 posto poboljšao aerodinamika, neznatno izmijenio dimenzije (od staroga je duži 9 cm, ali uži 3 i niži 2), ali osnovne forme ostale su nepromijenjene. Nimalo slučajno, jer u Fordu su odlučili krenuti stopama Volkswagena i revolucija je ustupila mjesto evoluciji. Vozačko mjesto je ergonomski posloženo. Upravljač je podesiv po visini i dubini, a prednja sjedala ugodno profilirana. No, u potrazi za idealnom pozicijom podešavanje nagiba naslona sjedala uz pomoć nazubljene poluge nije rješenje koje se očekuje od auta koji želi nadmetati se njemačkim suparnicima. Osim što je to vrlo neprecizan sustav, nije ni pogodan za podešavanje u vožnji.

Međuosovinski razmak ostao je isti kao kod prethodnog izdanja (285 cm), ali zbog masivnijih prednjih sjedala, prostor za noge namijenjen putnicima straga je 1,5 cm kraći. Sitnica koja nije pokvarila udobnost na stražnjoj klupi, gdje i unatoč krovnoj liniji koja se obrušava u coupeovskom stilu, u punom komforu mogu uživati tri odrasle osobe. Stražnja klupa uz to je široka impresivnih 139 cm, pa je po tom pitanju od konkurenata izdašnija tek Mazda 6 (141 cm). Dodatni centimetri koje je Mondeo dobio u dužinu ostavili su trag i u prtljažniku, ali neznatan. Naime, u osnovnoj konfiguraciji bunker je veći za tek 10 litara, a značajnije povećanje obujma (+76 litara) stiže tek s obaranjem stražnjih sjedala (550/1446).

No, zato je u odnosu na prethodno izdanje Mondeo napravio ogroman skok u kvaliteti i ugođaju koje donosi unutrašnjost. S druge strane, izvana, a osobito sprijeda, Mondeo djeluje atraktivnije, ali u unutrašnjosti definitivno pobjeđuju Nijemci. A u vožnji? Autocesta je teren na kojem novi Mondeo daje najbolje od sebe. Zahvaljujući novim materijalima masa je u odnosu na prethodnika smanjena. Testni model s paketom opreme Titanium lakši je približno 100 kg u odnosu na slično opremljeno prethodno izdanje, a uz bolju aerodinamiku i dugačke stupnjeve prijenosa, dvolitreni turbodizelaš osnažen s dodatnih 10 konja (150 ukupno) troši 0,7 litara goriva manje nego u prethodnom izdanju (na ovom testu u prosjeku 5,9 l/100 km).

Motor koji će po svemu sudeći biti najtraženija opcija na europskom tržištu, na samom startu djeluje dosta ukočeno, ne voli ni visoke okretaje, ali u zoni između 2000 i 3500 okretaja pruža dovoljno energičnost i živost za tečnu vožnju. Unatoč doradama ovjes je još uvijek relativno mekan, ali to nimalo ne umanjuje preciznost u vožnji. U odnosu na prethodnika Mondeo je izgubio dozu oštrine u prolascima kroz zavoje, ali nema pretjeranog naginjanja, a podupravljanje je gotovo iščezlo.

Inertnost koju Motor iskazuje na samom startu, više je stvar privida, jer već od 1500 okretaja vuče vrlo solidno i bez imalo trzaja. Ni u lovu na 100 km/h Mondeo ne djeluje munjevito, ali pogled na štopericu (9,4 s) ne ostavlja razloga za kritike, kao ni elastičnost unatoč dugačkim stupnjevima prijenosa.Izgledom, opremljenošću i cijenom novi Mondeo može se, dakle, dobro nositi s tradicionalnim rivalima kao što su Opel Insignia i VW Passat. Unatoč kvaliteti izrade, udobnosti i komforu na razni premium brenda, ključni detalj ipak je položaj u društvenoj hijerarhiji, koji se ne stječe preko noći . A valja biti svjestan i da je istodobno tržišni udio D segmenta u stalnom padu u korist SUV klase, pa je tako, primjerice, na pet najvećih tržišta prošle godine u Europi Nissan Qashqai potukao i njemačke limuzine...

2.0 TDCi Titanium

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 4 cil.

Obujam 1997 ccm

Snaga 110 kW/150 KS pri 3500/min

Moment 350 Nm pri 2000-2500/min

Pogon na prednje kotače

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 487,1 x 185,2 x 148,2 cm

Osovinski razmak 285 cm

Prtljažnik 550/1446 litara

Spremnik goriva 63 litre

Masa 1578 kg

Najveća brzina 215 km/h

0-100 km/h 9,3 sekunde

Potrošnja 4,4 l/100 km

Ispuh CO2 115 g/km

Cijena 229.900 kuna

S doplatama 263.749 kn

PAKET TITANIUM: dvozonski automatski klima-uređaj • sustav pokretanja vozila bez ključa • senzor za automatska duga svjetla • grijanje vjetrobrana, mlaznica za pranje stakla i prednjih sjedala • tempomat+limitator brzine • automatsko zatamnjivanje unutarnjeg retrovizora • putno računalo • senzor za kišu • Radio/CD/MP3, 9 zvučnika, USB • GPS modul s Emergency Assistance funkcijom • električno podesivi, grijani i preklopivi vanjski retrovizori s podnim osvjetljenjem • zatamnjena stražnja stakla • ambijentalna rasvjeta unutrašnjosti • prednje maglenke sa zakretnom funkcijom • diodna stražnja svjetla • digitalna instrument ploča • aktivni zatvarači otvora na masci • start/stop uređaj • električna ručna • ESC+EBD+ABS+BA+TCS+BLD • sustav nadzora tlaka u gumama • djeljiva stražnja klupa 60/40...

DOPLATE: metalik lak • 17-colni alu naplaci • paket za pušače • TPO Pack (prednji i stražnji parking senzori, zatamnjena staklaiza B stupa, prilagodljiva diodna prednja svjetla) • Pack 3 Connectvity (DAB radio, navigacija, kamera za vožnju unatrag, poluautomatsko paralelno parkiranje)

Ukupno 33.849 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 22:11