EKONOMIJA

Giuletta kao spas posrnule talijanske Alfe

Osnovni problem Alfe jest što su nakon uspjeha 156-ice novi model 159 počeli naplaćivati po cijeni njemačkih premium modela

ZAGREB - Fiat je jedan od rijetkih proizvođača koji 2009. ne gleda kroz crne naočale. Prodaja automobila u Europi je porasla, ušli su u posao sa Chryslerom kako bi krenuli u pohod na američko tržište. Međutim, postoji i jedna mrlja u poslovanju, a ta je mrlja zapravo prisutna već dulje vrijeme i dosad se nije uspjela očistiti.

Riječ je o Alfa Romeu koji već praktično puno desetljeće posluje u negativi. Ta negativna bilanca kreće se između 200 i 400 milijuna eura godišnje i čini se kako je čelniku Fiat grupe Sergiu Marchionneu malo prekipjelo.

Spavanje pod lovorikama

Čak je dovedeno u pitanje i daljnje postojanje marke koja je svakako obilježila automobilsku povijest. Alfa je i tijekom osamdesetih i kasnije početkom devedesetih bila u sličnoj situaciji.

A tada se dogodio model 156 koji je sasvim preokrenuo trend. Alfa je opet bila in, prodajni rezultati izvrsni. Međutim, uslijedilo je ono tipično talijansko spavanje pod lovorikama. Alfa 156 je vukla prodaju u određenom periodu, ali sve ima svoj vijek trajanja, pa tako i oni najuspješniji modeli.

Sve ovisi o Giulietti

Nasljednik 159 nije niti približno polučio uspjeh 156-ice. Zamjera mu se suviše konfekcijski izgled koji je u velikoj mjeri baziran na 156-ici. Niti ostali modeli poput 147-ice, ili 166-ice, nisu baš razgrabljeni na europskom tržištu.

Hoće li nova Guiletta biti prekretnica, kao što je bila 156-ica? Iako možda nije riječ o biti ili ne biti za Alfu, činjenica je da njena budućnost ovisi o uspjehu tog modela. Spominje se kako 159-ica i 166-ica neće imati direktnog nasljednika, već bi se iskoristili neki Chryslerovi modeli.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 07:45