TEST AUTOKLUBA

MAZDA 3 SPORT 2.0 G165 Dionice mu ruši dizelaš: Dvolitraša sa 165 KS birat će samo ljubitelji vožnje na benzin

Dvolitraša sa 165 KS birati će samo ljubitelji vožnje na benzin: dizelski 2.2 dugoročno je isplativiji
 Željko Puhovski /CROPIX

Lijepe vijesti za Mazdu. Unatoč krizi na tržištu, japanski proizvođač ima razloga za slavlje: Šestica čvrsto drži četvrto mjesto u srednjoj klasi, CX-5 je godinu završila na petom mjestu ljestvice najprodavanijih kompaktnih SUV, a uspješnija od očekivanja je i nova Trojka. Sa 44 registrirana automobila u prosincu je zauzela 4. mjesto među kompaktima, odnosno klasi koja čini čak 35 posto tržišta u Hrvatskoj. Posljedica? Mazda je među rijetkim markama čiji je udio na tržištu lani rastao - sa 622 automobila prodana u 2012. na 670 automobila u 2013. Većinu od 170 prodanih Mazdi 3 na našem tržištu pokreće osnovni 1,5-litreni benzinac sa 120 KS ili, pak, zasad jedini 2,2-litreni turbodizelaš sa 150 KS.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Samo su rijetke pokretane snažnijim od dva benzinca u ponudi: 2,0-litrenim poznatim iz Mazde 6. Razlog? Cijena od najmanje 189.799 kuna, jer se isporučuje isključivo s najbogatijim paketom opreme Revolution. Šteta, jer 165 KS snažan aluminijski motor s izravnim ubrizgavanjem, promjenjivim upravljanjem ventilima i visokim stupnjem kompresije od 14:1 lakoćom pokreće 1,3 tone tešku Trojku. Četverocilindraš snagu razvija skladno - sasvim pristojno povuče već iz niskih okretaja, premda najveći okretni moment od 120 Nm razvija pri 4000/min, i rado se zavrti sve do crvenog polja na 7000 okretaja. Sasvim dovoljno da stotku dohvati za samo 8,2 sekunde i na autobahnu pojuri do krajnjih 210 km/h. Pritom ni ne pije previše. U prosjeku se zadovoljava sa 7,4 litre (otvoreno 6, grad 8,3).Sjajan motor u stopu prati i podvozje.

S multilink stražnjim ovjesom, preciznim upravljačem i serijskim gumama 215/45 R18 u vožnji zavojitom cestom podsjeća na MX-5, a zahvaljujući raskošnom međuosovinskom razmaku od 2,7 metara na autocesti sjajno drži pravac, kao da je riječ o broj većoj Šestici. Još je ljepše što stoičkom mirnoćom i nevjerojatno tiho upija neravnine. Ipak, samo će se rijetki kupci odlučiti za Mazdu 3 s benzincem G165. Razlog? Podjednako opremljena Trojka sa 2,2-litrenim turbodizelašem jeftinija je 700 kuna, a podjednako je uvjerljiva u vožnji (8,1 sekundu, 210 km/h). I, što je najvažnije, troši svega 5,9 l/100 km. Dakle, čitavu litru i pol manje, zbog čega na svakih stotinu kilometara uštedite lijepih 18 kuna (18.000 kn na 100.000 km). Sve ostalo je kao što smo i navikli od automobila kojemu je titula automobila godine u našem izboru Croauto 2014 izmakla za samo 314 glasova. Položaj za upravljačem je sjajan, sve ručice i prekidači na dohvat ruke, a materijali i izrada besprijekorni. Ni straga nije tijesno, a kritike zaslužuje jedino prtljažnik, koji sa 364 litre još uvijek zaostaje za vodećima u klasi (VW Golf 380, Honda Civic čak 477 litara).

2.0 G165 REVOLUTION

Tehnički podaci

Motor benzinski, 4 cil.

Obujam 1998 ccm

Snaga 121 kW/165 KS pri 6000/min

Okr. moment 210 Nm pri 4000/min

Pogon na prednje kotače

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 446x180x147 cm

Osovinski razmak 270 cm

Prtljažnik 364 litre

Gume 215/45 R18, Michelin

Masa/nosivost 1295 kg

Ispuh CO2 135 g/km

Najveća brzina 210 km/h

0-100 km/h 8,2 sekunde

Potrošnja 7,6 l/100 km

Cijena 189.799 kn

Cijena s doplatama 194.099 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 13:27