UŽITAK U VOŽNJI

SAVJETNIK AUTOKLUBA: RABLJENI MINI Nije bez mane, ali je uvijek neodoljiv

Premda cvrče već nakon 30.000 km, a znaju imati i kvarove mjenjača, Miniji pružaju užitak u vožnji
 Ivan Lacković

Već gotovo punih 13 godina, odnosno od početka 2001., svijet je zaljubljen u Mini, remek-djelo slavnog američkog dizajnera Franka Stephensona, autora Fiata 500, Ferrarija 430 i McLarena MP4-12C. Stoga mu je gledao kroz prste sve dok nije postao dovoljno pouzdan i kvalitetan sredinom 2003. Dvije godine kasnije, nakon srpnja 2005., došao je na glas i kao preporučljiva kupnja, jer je tad dobio kvalitetniji mjenjač njemačkog specijalista Getrag, čime je lišen potencijalnog kvara čiji popravak stoji vrtoglavih 20.000 kuna. S redizajnom 2006. došla su daljnja poboljšanja, poput novog stražnjeg ovjesa, većih svjetala i slično dizajnirane, ali bolje sastavljene unutrašnjosti, koja nije kao u početku cvrčala već nakon 30.000 kilometara.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Prva serija Minija imala je motore napravljene u suradnji s Chryslerom. Nisu bili nepouzdani, ali su zato rastrošni. Redizajnom su ugrađeni 1,6-litreni benzinci Peugeot-Citroena, atmosferski sa 120 KS i turbo sa 175 KS. Snažniji s turbom u modelu Cooper S nema nostalgični zvuk kao prije redizajna kad je kroz sličan obujam puhao kompresor i to mu je istrgnulo komadić karaktera. S druge strane, manje pije i bio bi savršeno pouzdan da nema probleme s uljnom pumpom i napinjačem razvodnog lanca koji se ponekad ružno čuje. Kupujete li Cooper S svakako provjerite je li napravljen servis razvoda i uljne pumpe. Ako nije, budite spremni na dodatne troškove.

S dizelašima je lakše, jer su puno pouzdaniji. Prvi 1,4-litreni Toyotin turbodizelaš sa 88 KS nakon redizajna je zamijenio snažniji 1,6-litreni dizelaš sa 90 KS (Cooper sa 110 KS), kojeg poznajemo iz Peugeota i Citroena. Najveći mu je neprijatelj neredovito servisiranje, jer prljavo ulje začepi cijev za podmazivanje turba, a zatim se unište grafitni ležaji. Zbog izuzetno tanke osovine turbopunjača, popravak se ne isplati, pa je jedino rješenje zamjena koja stoji lijepih 3800 kuna.

Najbolji je izbor Cooper sa 120 KS, jer nudi sasvim pristojne performanse, pouzdaniji je od motora u snažnijem Cooperu S (175 KS), a veći broj primjeraka na tržištu znači i povoljniju priliku za kupnju. Pogotovo što svaki automobil nudi gomilu detalja za uređenje, pa nije lako naći primjerak po svojem ukusu. Doduše, zastavu na krovu i retrovizorima ili crte preko poklopca motora možete obojiti ili zalijepiti i sami...

Primjerci s našeg tržišta u pravilu su siromašnije opremljeni nego u Njemačkoj, odakle su kao rabljeni masovno počeli stizati k nama nakon promjene propisa 1. srpnja 2013. Premda su tražene cijene prilično visoke, Miniji ipak mijenjaju vlasnika za razuman novac (35.000 do 60.000 kn). Ako vam novac nije problem, u obzir osim već spomenutog Coopera dolaze i dizelaš Mini D ili snažni Cooper S.Mini ima puno mana, ali to ne smeta jer se uglavnom kupuje srcem. Odlučite li se, međutim, za redizajnirani model proizveden nakon 2006., šanse da ćete biti zadovoljni na vašoj su strani.

Mini

Godište 2006.

Cijena 56.000 kn

Kiometraža 108.000 km

Motor benzinski

Obujam 1598 ccm

Snaga 88 kW/120 KS pri 6000/min

Moment 160 Nm pri 4250/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 370x168x141 cm

Osovinski razmak 247 cm

Prtljažnik 160 litara

Masa 1040 kg

Brzina 203 km/h

0-100 km/h 9,1 sekunda

Potrošnja 4,5/5,4/6,9 l/100 km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 23:23