VELIKA ŠKRTICA

ŠTO AKO KRIVO UPIŠETE REGISTRACIJU I NE ŽELE VAM OPROSTITI KAZNU ZA PARKING 'Kažem im da sam fulala, a oni meni: Nema vam kod nas pogreške, gospođo!'

 
 Foto: Ranko Šuvar / CROPIX

Ima već dva dana kako sa stranica dnevnih novina nasrću tekstovi o inovativnim rješenjima Zagrebparkinga, Holdingove podružnice koja je, debelo zagazivši u 21. stoljeće, evo baš sada odlučila odriješiti kesu pa uložiti neke pare u napredniju tehnologiju.

Iskeširat će, dakle, cijelih pet milijuna kuna kako bi Zagrepčanima i sve brojnijim posjetiteljima, svima s barem po dva smartphonea u džepu, instalirali stotinjak aparata za prodaju karata koji će se napajati na solarnu energiju, imati ekrane velike minimalno 23 centimetara, biti od antikorozivnog materijala te otporni na temperature od -25 do 55 stupnjeva Celzijevih.

Bit će ti aparati otprilike ono što su u najboljim vremenima bili opjevani Konzumovi kiosci: prodavat će ulaznice za kazališta i muzeje, držati ZET-ove karte, kuhati kavu i puniti električna vozila, a ususret će im, računaju u Zagrebparkingu, redovito hitati sve brojniji stranci za koje je nadaleko poznato kako u Zagreb najčešće stižu automobilima. Pa ipak, nasuprot tom parkirališnom svijetu iz budućnosti, tamo negdje u sivkastoj zgradi odmah u blizini Kvaternikova trga, leži stvarna srž jednog od najtrofejnijih zagrebačkih komunalnih poduzeća, odmah iza prijemnog pulta i jedne omanje oznake “Odjel za reklamacije”.

“Dobar dan, došla sam pokušati riješiti jedan problem...”, govori im jedna moja susjeda nakon što je došepesala do zgrade Zagrebparkinga.

Zbunjena je malo ta moja susjeda: baš je neki dan automobil parkirala u blizini Britanca, izvadila mobitel, platila SMS-om, a kad se nakon sat vremena vratila do svojeg limenog ljubimca, na šajbi ju je dočekala dnevna parkirališna karta.

“Vidite, dragi gospon, ispalo je da sam u poruku greškom upisala jedno krivo slovo registracije... Zamislite, umjesto DC ja sam greškom upisala SC. Platila sam parking, evo, pogledajte da mi je stigla obavijest, ali vaš djelatnik kasnije nije mogao pronaći moju registraciju pa mi je izdao kaznu...”, kroz smijeh progovori pa djelatniku na reklamacijama pod nos tutne ekran mobitela.

Kad pročita poruku, pomisli moja susjeda, sigurno će shvatiti kako je apsurdna cijela ta situacija, poništiti dnevnu kartu i sretnu je poslati kući.

Pa ipak, nešto se sumnjivo dugo taj djelatnik Zagrebparkinga mršti, kucka po računalu pa ispod brka progovara.

“Nema vam kod nas pogreške, gospođo. Ako upišete krivu registraciju, dobijete kaznu. Tu Vam, nažalost, ne mogu pomoći...”, odrješito odgovara pa rukom mahne sljedećem nesretniku. Moja susjeda još zbunjenija nego onog dana kad je kod Britanca plaćala parkiranje.

O da - platila ga je pa u mobitelu čuva poruku koja to dokazuje - no u Zagrebačkom holdingu dosta se striktno drže pravila prema kojem pri plaćanju parkinga baš nikako ne smiješ pogriješiti. “Podružnica Zagrebparking nije u mogućnosti izaći ususret korisnicima kod pogrešno upisanih registarskih oznaka vozila, s obzirom na to da je dužna postupati sukladno Odluci o organizaciji i načinu naplate parkiranja, koja određuje vrste parkirališnih karata i način njihova korištenja.

Poništenje ispostavljene dnevne parkirališne karte zbog neispravnog unosa registarske oznake od strane korisnika otvorilo bi mogućnost zlouporaba”, tvrde u Zagrebparkingu, napominjući kako nezadovoljnom korisniku potom preostaje mogućnost upućivanja prigovora na email adresu Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite., a budu li nezadovoljni i tim odgovorom, svoj slučaj dalje mogu proslijediti Povjerenstvu za reklamacije potrošača na razini Zagrebačkog holdinga koje donosi konačnu odluku.

Iz razgovora s nekoliko Zagrepčana koji su svoje slučajeve izgurali do ove faze, doznajem kako se priča ipak može riješiti u korist korisnika - naravno, ako je doista riječ o pogrešci, a koju je u ovom slučaju pred Povjerenstvom prilično jednostavno dokazati. Vidi li se iz podataka za prethodnih godinu do dvije kako korisnik ipak nema praksu učestalog pogrešnog upisivanja registracije, velike su šanse da će Povjerenstvo presuditi u njegovu korist, posebno ako on još kao uvjet za plaćanje dnevne parkirališne karte - postavi zahtjev povrata novca uplaćenog za parking.

“Malo ljudi zna da u slučaju plaćanja dnevne parkirališne karte imaju pravo tražiti povrat novca za plaćeni parking, s obzirom na to da navedenu uslugu, zbog krivog unosa registracije, nisu uspjeli konzumirati. To se obično za tvrtku pokaže mnogo kompliciranijim od storniranja dnevne karte pa će onim korisnicima kod kojih doista nema sumnje u zloporabu ipak izaći u susret”, doznajem od jednog izvora. Upornost se, dakle, isplati, ali samo ako ste sigurni da ste poštenjačina.

Imate prijedlog za Veliku škrticu? Pišite na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. studeni 2024 11:02