HYUNDAI i10 1.2

TESTIRALI SMO NOVI ADUT U BOGATOJ KLASI GRADSKIH MALIŠANA Ne pleše sambu, ali zato dribla kao veliki

Hyundai koristeći dugogodišnje sponzorstvo pruža duh nogometnog ludila i nudi specijalni i10
 Željko Puhovski/CROPIX

Dolazak druge generacije mališana i10 savršeno se poklopio s početkom nogometnog prvenstva u Brazilu. Lampica u marketinškim umovima odmah se upalila i na scenu je lansiran i10 sa specijalnim paketom opreme Go Brasil, najbogatijim u ponudi. Veže se uz oba ponuđena benzinca, manji 1,0-litreni trocilindraš (83.990 kuna) i veći četverocilindarski 1.2 16V (za 87.990 kuna). Tako mali, a tako velika cijena - znali smo čuti. Ipak, podugačak popis opreme i masivna izvedba, koji debelo iskaču iz okvira gradske mini klase, u pravilu stubokom mijenjaju početni stav.

Vrlo bogata, šmekerska oprema sa 15-colnim posebnim naplacima, diodnim dnevnim svjetlima i nizom ukrasnih detalja, ugodniji materijali nego u osnovnom i10 te koloristički vedra izvedba u dvije boje tvore posve nov doživljaj i u Go Brasil verziji korejskog mališana čine posve drugim autom u odnosu na njegove jeftinije verzije. I deblje obloge vrata i potpuni izostanak limenih površina ponekad su nas navodili na misao da je i10 zapravo postao zgodna, gradska izvedba većeg i30. Istina, možemo mu zamjeriti previše pomalo krute i ponegdje prejednostavne plastike, možda i nemogućnost podešavanja upravljača po dubini i dizajnerski dosadne prekidače, ali sve ostalo stvarno zaslužuje samo pohvale. Sjedala su velika i udobna, položaj za upravljačem jako dobar, povišena pozicija mjenjača još bolja, a pretinaca ima kao u priči.

Hyundai je i izuzetno tih, najtiši u svojoj klasi, a posebno fascinira količina prostora u svega 3,67 metra dugačkoj karoseriji. Iznenađuje i odlična udobnost u tako malom autu, koju povremeno narušuju tek udari stražnje osovine na gruboj poprečnoj neravnini. Pritom je poznati četverocilindarski 1,2-litreni atmosferski benzinac sa 87 KS svakako bolji odabir od manjeg i slabijeg 1,0-litrenog trocilindraša (66 KS). Solidno vuče, ne pati od iritantnog manjka snage na nižim okretajima, puno bolje se nosi s opterećenjima, a premda se najbolje snalazi u gradu gdje pokazuje dobru startnost, vrlo dobar je i na autocesti gdje u zoni maksimalnog ograničenja, pa i malo iznad, sasvim lijepo drži ritam s velikima. Kazaljku brzinomjera može se navući na 180 km/h, pa i to dovoljno govori...

A prosječna potrošnja od oko 6,5 litara (u gradu raste do 7,5, na autocesti oko 8) pritom je sasvim prihvatljiva. Mjenjač je najbolji u ovoj klasi, kao da je riječ o autu iz klase više. Mekan je, tih i precizan, pa ni često šaltanje u gradu uopće ne pada teško. Trag kotača potisnutih u kuteve karoserije najširi je u klasi pa je uz solidan upravljač i dobre gume ponašanje i u zavojima vrlo zrelo. U svakom slučaju, Hyundai je napravio odličan gradski mini, koji po svemu iskače izvan okvira klase i više nimalo ne ostavlja tanak dojam kao raniji korejski mališani. U specijalnoj izvedbi koja pruža finu dozu osobnosti nije jeftin, ali zato se osnovni 1.0 iStart (ima klimu, ESP, radio/CD...) nudi za 69.990 kuna. Ni tome se stvarno nema što zamjeriti. Uostalom, sami Nijemci priznaju da je i10 odrasliji od njihova VW Upa...

HYUNDAI i1O 1.2 Go Brasil

TEHNIČKI PODACI

Motor benzinski, atmosferski

Obujam 1248 ccm

Snaga 64 kW (87 KS) pri 6000/min

Moment 120 Nm pri 4000/min

Pogon prednji

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 367 x 166 x 150 cm

Osovinski razmak 239 cm

Prtljažnik 252 litre

Masa 1015 kg

CO2 ispuh 114 g/km

Brzina 175 km/h

0-100 km/h 12,6 sekundi

Potrošnja 6,5 l/100 km

CIJENA 87.990 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 15:13