Nova usluga

Hrvatska tvrtka na istom putu kao Samsung i ZARA: ‘Uskoro ćemo ponovo iznenaditi kupce!‘

Postoje situacije kada logistika, briga za okoliš i štednja uistinu mogu ići u istu rečenicu. To je dokazala inovacija iz INA MAZIVA
 INA

Najbitnija stavka u logistici jest kako prenijeti robu od točke A do točke B i pritom maksimalno uštedjeti resurse potrebne za taj transport. U jednoj takvoj industriji ne gleda se blagonaklono na prakse koje zahtijevaju veća ulaganja, a pritom ne donose profit, stoga su promjene na polju ekološke održivosti veoma spore. Ipak, brojni su proizvođači svejedno primorani otisnuti se na to „zeleno“ putovanje. Na to ih u prvom redu potiču brojne zakonske regulative, ali i sami kupci. Naime, nedavna studija pokazala je da pripadnici Generacije Z (budući glavni potrošači i trenutni nositelji borbe za okoliš) imaju sve veći utjecaj na svoje roditelje te bake i djedove kada je u pitanju savjesna kupovina.

Kao odgovor na sve veće zahtjeve kupaca nastao je termin „zelena logistika“, odnosno praksa da se poslovanje tvrtke učini što više održivim. Problem jest što su ušteda i zaštita okoliša dva pojma koja rijetko kada idu ruku pod ruku, zbog čega brojni proizvođači nisu skloni skočiti na spomenuti vlak promjena.

Pozitivne reakcije

No, postoje situacije kada logistika, briga za okoliš i štednja uistinu mogu ići u istu rečenicu. To je dokazala tvrtka INA MAZIVA koja je pokrenula uslugu punjenja vodenih medija u meka pakiranja, praksu koja smanjuje udio plastike u proizvodnji za čak 70 posto te, ujedno, omogućuje financijski isplativiji transport.

O čemu je zapravo riječ objasnio nam je Zoran Škrobonja, direktor INA MAZIVA. Kako kaže, s novim načinom punjenja započeli su prije otprilike godinu i pol dana i to sa svim svojim proizvodima kojima je voda baza - tekućine za pranje vjetrobranskih stakala, AD BLUE te demineralizirana voda.

image
INA

- Reakcije kupaca bile su izrazito pozitivne s obzirom na to da zauzima puno manje prostora u prtljažniku te volumenom stvara puno manje otpada. Nakon što smo uvidjeli zadovoljstvo kupaca novim pakiranjem te osjetili pozitivne povratne informacije s tržišta, uslugu punjenja proizvoda pod drugom robnom markom ponudili smo poslovnim partnerima – kaže Škrobonja.

Novitet u Europi

Time su postali prva tvrtka na našem području koja nudi uslugu punjenja vodenih medija u meka pakiranja. Trenutno su u fazi punjenja omekšivača za rublje i sapuna za pranje ruku jednog poznatog proizvođača, a početkom ljeta su plasirali i prve značajnije količine ljetne tekućine za pranje stakla pod drugim imenom na čak šest izvoznih tržišta.

Iza ove transformacije poslovanja stoji i dosta truda jer je od ideje do provedbe projekta prošlo otprilike godinu dana. Trebali su kupiti nove strojeve, osmisliti vizualna rješenja te pronaći pouzdane dobavljače novih pakiranja s obzirom da je to novitet u cijeloj Europi.

- Tim naših stručnjaka prihvatio je ovaj izazov s oduševljenjem te smo na kraju pokrenuli pozitivnu priču za koju vjerujemo da će biti inspiracija te poticaj i ostalim kompanijama. Osnovni je cilj bio smanjiti potrošnju plastike u ambalaži te na tržište plasirati moderno pakiranje vodeći pritom brigu o okolišu. Ovim potezom udio plastike u proizvodnji smanjen je za čak 70 posto te smo samo u prošloj godini na tržište plasirali 35 tona manje plastike – navodi Škrobonja.

Bez zarobljenih ostataka

S obzirom na to da je osnovna djelatnost tvrtke proizvodnja i trgovina mazivima te srodnim proizvodima, nikako ne mogu izbjeći korištenje plastične ambalaže u svakodnevnom poslovanju. No, na ovaj način, smanjuju udio plastike, što je veliki benefit za okoliš, ali i za financije kompanije.

- Dovoljno je reći da se 1000 vrećica prevozi u samo dvije kartonske kutije, a možete zamisliti koliko je prostora potrebno osigurati za prijevoz 1000 kantica od pet litara. Osim financijske i prostorne uštede, veliki je iskorak napravljen i u samom odnosu prema kupcu, a zadovoljstvo kupaca nam je uvijek prioritet. Korištenje ove vrste pakiranja puno je jednostavnije, istakanje je brže te nema zarobljenih ostataka proizvoda unutar pakiranja – objašnjava Škrobonja.

image
INA

INA MAZIVA su se tako priključila listi brojnih svjetskih tvrtki s održivim vrstama pakiranja proizvoda kao što su Samsung, Puma i ZARA. Jasno je kako će u budućnosti sve više kompanija također težiti smanjenju karbonskog otiska na okoliš, no to je proces koji će zasigurno trajati dugi niz godina.

Iz INA MAZIVA su nam istaknuli kako će oni za sada ostati pri krutoj plastičnoj ambalaži za asortiman masti i mazivih ulja, ali da u ovom trenutku razvijaju manja pakiranja za „vodene medije“.

- Naravno, ne planiramo stati s našim inicijativama jer smatramo da uvijek postoji prostor za razvojem te sam siguran da ćemo uskoro ponovo iznenaditi s nekim novitetom – kaže Škrobonja.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s INA MAZIVA.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 07:30