Optimizacija logistike

Jedno mjesto u okolici Zagreba san je za svako poslovanje: Omogućava značajne uštede, evo zašto

METRO je baš nedavno u sv. Nedelji proširio svoje skladišne kapacitete za sedam tisuća četvornih metara. Više nam je rekla njihova direktorica
 Shutterstock

U svijetu logistike i veleprodaje, kontinuirana prilagodba potrebama tržišta ključna je za održavanje konkurentnosti i zadovoljstva kupaca. METRO Hrvatska, kao lider u veleprodajnom sektoru, prepoznaje važnost ulaganja u infrastrukturu, tehnologiju i ljude kako bi svojim partnerima pružio vrhunsku uslugu. Nedavno su tako proširili skladišne kapacitete za sedam tisuća četvornih metara. Više o tim novim prostorima u Sv. Nedelji i Kloštar Ivaniću rekla nam je Snježana Sokol Sipić, direktorica odjela za upravljanjem lancem opskrbe u tvrtki METRO Hrvatska.

image

Snježana Sokol Sipić

Ivana Grgić/Cropix

- METRO je vodeća veleprodajna tvrtka, a naše kupce, bilo da se radi o HoReCa sektoru ili malim i nezavisnim trgovcima, smatramo partnerima. U skladu s time, naša strategija temelji se na neprekidnom širenju ponude i razvoju usluga, čime se prilagođavamo njihovim potrebama kako bismo im olakšali svakodnevno poslovanje. Rast prodaje, promjena tržišnih zahtjeva i usklađivanje s METRO sCore strategijom ključni su razlozi zbog kojih smo odlučili povećati skladišne kapacitete - kaže direktorica Sokol Sipić, dodajući da im je cilj je optimizirati opskrbu njihovih centara i osigurati bržu, točniju i centraliziranu isporuku proizvoda.

- Učinak je već vidljiv - brža i preciznija isporuka koja poboljšava ukupno iskustvo kupaca - govori.

Prilagodba dobavljača METRO aktivno i u više smjerova radi i na digitalizaciji i prijelazu na bezpapirni tok dokumentacije. Tijekom 2024. godine gotovo su u potpunosti digitalizirali svoj tok robe, a imaju i jasne ciljeve za iduću godinu.

- Naš cilj za 2025. uključuje proširenje digitalizacije na dobavljače, što će donijeti višestruke prednosti - veću točnost dokumentacije, uštedu vremena i povećano zadovoljstvo naših kupaca i zaposlenika. Ukratko, naš fokus je na optimizaciji internih procesa, ali i modernizaciji komunikacije s dobavljačima i kupcima - kaže Sokol Sipić.

Sezonski, ali i globalni izazovi

METRO, dakle, kao globalna kompanija, nastoji digitalizirati ne samo svoju logistiku već i procese dobavljača. Kako pak oni doživljavaju tu prilagodbu?

image

Snježana Sokol Sipić

Ivana Grgić/Cropix

- Proces prilagodbe domaćih dobavljača digitalizaciji donosi određene izazove, uglavnom zbog njihove manje izloženosti takvim praksama u prošlosti. Međutim, već nakon kratkog vremena uviđaju ključne prednosti, poput povećane brzine i točnosti procesa. Zahvaljujući znanju i iskustvu iz 30 zemalja u kojima METRO posluje, našim dobavljačima pružamo podršku u digitalizaciji i modernizaciji procesa u skladu s EU standardima. Iako proces nije jednostavan, on je neophodan za dugoročni uspjeh i konkurentnost na tržištu – govori.

S njom razgovaramo i o tome koji dio godine nosi najveći obujam prometa za tvrtku. Očekivano, radi se o vremenu turističke sezone.

- Turizam ima ključnu ulogu u hrvatskom gospodarstvu, a njegov visok udio u BDP-u odražava se i na naše poslovanje. Tijekom turističke sezone naši operativni procesi se utrostručuju, a ključni prioritet kupaca postaje dostupnost proizvoda. Uz sezonske izazove, na naše poslovanje utječu i globalna kretanja; energetski i politički izazovi te utjecaji klimatskih promjena na poljoprivredu. Snaga METROa kao globalne kompanije leži u sposobnosti rane identifikacije rizika i pravovremenog osiguravanja zaliha, često i nekoliko mjeseci unaprijed. Time se potvrđujemo kao pouzdan partner našim kupcima čak i u najzahtjevnijim razdobljima – priča direktorica odjela za upravljanjem lancem opskrbe.

METRO svojim zaposlenicima nudi niz pogodnosti, uključujući dodatke za rad u otežanim uvjetima te razne bonuse. Ipak, brojni se poslodavci u Hrvatskoj suočavaju s problemom nedostatka radne snage.

image

Snježana Sokol Sipić

Ivana Grgić/Cropix

- U METRO-u smo svjesni izazova na tržištu rada i prilagođavamo se promjenama zapošljavanjem stranih radnika koji obogaćuju naše timove raznolikošću i iskustvima. Zbog proširenja skladišnih kapaciteta tražimo radnike za skladište, otpremu i visokoregalne viličare. Nudimo ugovor na puno radno vrijeme, redovitu isplatu dodataka za rad u otežanim uvjetima, atraktivne bonuse, božićnicu, uskrsnicu, pokrivanje troškova prijevoza i toplog obroka. Osiguravamo popuste u trgovinama, stručno osposobljavanje i prilike za profesionalno usavršavanje. Raspored rada je poznat unaprijed, uz dva slobodna dana tjedno, što pridonosi boljem balansu privatnog i poslovnog života – ističe Sokol Sipić.

Top lokacija

METRO od 2017. godine ima centralno skladište u Sv. Nedelji, a upravo ono je ključni dio poslovanja tvrtke u Hrvatskoj s logističkog stajališta. Ta se lokacija pokazala kao idealna.

- To je skladište na sjecištu ključnih prometnica, omogućuje značajne uštede u transportu i optimizaciju logistike. METROu je iznimno važno pravovremeno isporučiti proizvode svim centrima, osiguravajući svježinu i kvalitetu namirnica. Strategijski odabir lokacije omogućava da proizvodi stignu u najkraćem mogućem roku, čime dodatno jačamo našu konkurentnost na zahtjevnom tržištu – govori.

Nastavlja kako fokus tvrtke i u budućnosti ostaje na ključnim snagama: brzini, točnosti i kvaliteti logističke usluge.

image

Snježana Sokol Sipić

Ivana Grgić/Cropix

- Nakon povećanja skladišnih kapaciteta, planiramo daljnja ulaganja u sezonske regionalne skladišne prostore i transportnu mrežu. Prioritet nam je osigurati optimalnu dostupnost proizvoda uz efikasno upravljanje zalihama, čime podržavamo poslovanje naših kupaca. Uz kontinuiranu suradnju s dobavljačima i praćenje globalnih i lokalnih trendova, METRO ostaje lider u inovativnim logističkim rješenjima. Nastavit ćemo koristiti sve prilike koje nam se otvore na hrvatskom tržištu jer imamo mogućnost brzog djelovanja – važno nam je što to naši kupci prepoznaju i cijene. Općenito, budućnost logistike predviđam u samo četiri riječi: automatizacija, digitalizacija, "zelena logistika" i produktivnost. Oni koje već sada ne započnu prilagođavati svoje procese u skladu s time, suočit će se s previsokim operativnim troškovima koji će za svaki poslovni subjekt postati neodrživi – zaključuje Sokol Sipić.


Sponzorirani saddržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i METRO-a.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. studeni 2024 11:27