Kakva priča!

Prijatelji iz djetinjstva su ostvarili ono što smo svi u jednom trenutku pomislili, ideju su dobili u Australiji

Pronašli smo tri poduzetničke priče koje dokazuju da posao može biti zabavan i strastven
 Ustupljena fotografija

Najbolje biznis ideje često se rađaju u najneočekivanijim trenucima. Možda vas nadahne egzotično piće na tržnici na kraju svijeta, ili vas probudi noćna briga o zdravlju vašeg djeteta. Inspiracija ne poznaje raspored - ona može bljesnuti dok perete zube ili dok čekate u redu za kavu. No, stvar nije samo u ideji.

Od malih, lokalnih proizvođača do specijaliziranih turističkih usluga, oni koji uspijevaju izgraditi uspješne poslove često imaju zajednički cilj: stvoriti vrijednost koja se proteže izvan same prodaje proizvoda ili usluge. No, krenuti nije lako, budući da da ideja i početni kapital nisu dovoljni. Potrebno je imati mnogo znanja, vještina i volje te zauzeti svoju nišu na često nemilosrdnom tržištu. Pronašli smo tri poduzetničke priče koje mogu poslužiti svima za inspiraciju i dobivanje onog posljednjeg „poguranca“ koji je potreban za pokretanje svog biznisa.

Zdrava alternativa zašećerenim pićima

Svijet se u posljednjim godinama sve više okrenuo prema zdravim napitcima, a jedan od najpopularnijih trendova je kombucha čaj, bogat vitaminima B skupine poput B1-B3, B6, B9 i B12. Kombucha svoju popularnost može zahvaliti ponajviše zbog svojih ljekovitih svojstava, budući da uz vitamine sadrži mikroorganizme i kiseline podržavaju probavu i rasterećuju jetru i gušteraču, budući da sastojci mogu pomoći u ravnoteži crijevne mikrobiote, podržati funkciju jetre i probavnog sustava, te imati antimikrobna i antibakterijska svojstva.

image
Ustupljena fotografija

Jedna od prvih kombucha koja se pojavila na hrvatskom tržištu bila je ona Ekipe kombucha, koji su nedavno prošli kroz proces rebrandiranja – u Kultura kombuchu. Kako su ispričali za Dobru Hranu, novi brand je ozbiljnije ruho, koje je popraćeno izbacivanjem dva nova okusa - matičnjak s limunom, te menta s limetom.

Roko Romić, jedan od osnivača ovog uspješnog brenda, zajedno s prijateljima Mariom Likarom, Zdravkom Džebom i Almirom Tumpap, stvorio je ovaj jedinstveni proizvod. Priča o Kultura kombucha, odnosno Ekipa Kombucha, počinje na australskoj tržnici. Tijekom jednog velikog putovanja svijetom, od kojih je jedna postaja bila i Australija, ekipa se oduševila kombuchom. Posebice opčinjen pićem bio je Mario Likar, koji ga je odmah poželio ponuditi i hrvatskoj publici. Tako je zajedno s Romićem i Džebom, svojim dugogodišnjim prijateljima iz djetinjstva, krenuo u biznis. Na australskoj tržinici upoznali su i Almiru, Flipinku koja je po struci medicinska sestra. Almira se nakon što je upoznala ekipu odlučila zamijeniti Novi Zeland i Australiju sa Hrvatskom, pa je postala glavna "brewerica" i dala poseban pečat njihovoj kombuchi.

- Ideja u Marijevoj glavi rodila se tijekom života u Australiji. Tamo je kombucha poprilično popularna alternativa zaslađenim bezalkoholnim pićima te hrabro grabi ka poziciji možda i omiljenog osvježavajućeg pića – ispričali su ranije za Dobru Hranu. Tada su otkrili i kako im je od prve ideje do prve prave boce kombuche trebalo otprilike šest mjeseci rada i truda.

image
Ustupljena fotografija

Posebnost njihove kombuche je u tome što nije pasterizirana, za razliku od drugih komercijalnih brendova. Kako je Romić objasnio, nepasterizirana kombucha ima niz prednosti, budući da sadrži simbiotsku kulturu probiotičkih bakterija i kvasaca, što joj daje blagotvoran utjecaj na zdravlje.

Ivka je krenula turističkim stopama svog pradjeda

Otok Korčula, jedan je od najljepših u Hrvatskoj, a brojne posjetitelje privlači svojom jedinstvenom kombinacijom ljepota, bogate kulturne baštine i tradicionalnog načina života. Otok je poznat po svojim gustim šumama, otkuda dolazi antički naziv Korkyra Nigra - "Crna Korčula". Otok ima vrlo razvedenu obalu s 96 uvala, a poznat je i po svom kristalno čistom moru, što ga čini idealnim za kupanje i vodene aktivnost. Jednako privlačna je i kulturna baština, budući da je Stari grad Korčula je jedan od najbolje očuvanih srednjovjekovnih gradova na Mediteranu, s ulicama raspoređenim u obliku riblje kosti. Među tim ulicama nalaze se i brojne povjesne atrakcije, poput katedrale sv. Marka i kuće Marka Pola.

Jedna od onih koja posjetiteljima pokušava prenijeti što više korčulanskog svijeta je Ivka Koračak, vlasnica brenda Spirit of Korkyra, specijaliziranog za turizam i aktivnosti na Korčuli. Rođena je u Dubrovniku, no Koračak je odrasla u Lumbardi na Korčuli, dok je po struci konzervatorica i restauratorica umjetnina na drvu i kamenu. Ivkin pradjed pokrenuo je obiteljsku turističku tradiciju 1928. godine otvorivši pansion u Lumbardi. Ivka je stoga od malih nogu involvirana u turizam, stoga je rano naučila komunicirati s gostima.

Njen Spirit of Korkyra nudi različite ture, uključujući poludnevne i cjelodnevne kajakaške ture, kao i višednevne ture koje uključuju detaljnije poduke o kajakarenju. Svaka njena tura osmišljena je tako da gosti mogu iskusiti prirodu i povijest otoka iz jedinstvene perspektive. Na ideju za pokretanje svog biznisa u Korčuli Ivka je došla nakon što je sa suprugom Borisom bila na sličnoj kajakaškoj turi po Splitu. Ivkin cilj je da polaznici njenih tura dobiju osjećaj osobnog pristupa svakom od njih, što postiže fokusiranjem na njihove individualne potrebe i interese. Upravo zbog toga se Ivka često fokusira samo na manje grupe kajakaša. Gosti koji sudjeluju na njenim kajakaškim turama, može se pročitati iz recenzija, uglavnom najviše hvale Ivkin i Borisov profesionalan i individualan pristup, a ture opisuju kao pravi miks zabave i informativnosti. Jedna od popularnijih tura je poludnevna Bits of History, koja obuhvaća istraživanje malih otoka ispred Lumbarde i starog grada Korčule. Gosti posjećuju stare kamenolome na Vrniku, franjevački samostan na Badiji i grad Korčulu, uz povremene pauze za kupanje.

Htjela je pomoći sinu, a danas ima uspješan biznis

Znatno sjevernije od Ivke, u Opatiji, započeo je poduzetnički put Tijane Božović Galjanić. Priča je počela 2015. godine, kada je kao majka htjela napraviti zdrave slastice koje neće izazvati bolne alergijske reakcije kod njenog sina Luce. Nakon brojnih testova na alergije, ustanovljeno je kako Luca ponajviše negativno reagira na mliječne namirnice, prehrambene aditive, konzervanse i boje.

Tu su otprilike nastali počeci brenda Superheraw, veganskih bezglutenskih pločica koje sadrže samo ekološke namirnice. Dostupne su u sedam okusa, od kojih su najpopularniji lješnjak s kakaom i divlja borovnica s indijskim oraščićima. Superheraw pločice ne sadrže pesticide, konzervanse niti dodatne šećere, a izrađuju se od jednostavnih sastojaka kao što su voće, oraščići, sjemenke i začini.

Uz dijabetičare, vegetarijance i vegane, Superheraw pločice pogodne su i za ljude koji su na paleo dijeti, koja se temelji na pretpostavci da bismo se trebali hraniti slično našim precima iz paleolitskog doba. Paleo dijeta, kažu njeni zagovornici, može pomoći u gubitku kilograma i poboljšanju zdravlja.

Tijanina tvrtka službeno je počela s radom u Opatiji u srpnju 2016. godine, gdje se i danas pločice ručno proizvode i pakiraju. Superheraw pločice se iz Opatije izvoze u brojne zemlje, poput Beneluxa, Poljske, Slovenije i Češke.

Što ih povezuje?

Ono što Tijanu, Ivku i Roka spaja je to što su kolege na generaciji Mastercardove Uplift akademije. Riječ je o projektu Uplift koji je kroz godine postao pravi prijatelj poduzetnika – mikro, malih i srednjih – te im kroz edukacije i mentorstvo omogućuje sve što im treba za rast, razvoj, širenje poslovanja i u konačnici – poduzetnički uspjeh.

Ovogodišnja Uplift akademija održava se četvrtu godinu za redom, a provodi je Sveučilište Algebra Bernays. Stipendija koju dobivaju polaznici uključuje više od 100 sati predavanja kroz deset interaktivnih modula u sklopu kojih poduzetnice i poduzetnici uče o temama kao što su leadership, upravljanje destinacijom i financijama, ekonomija doživljaja te jednu od najvažnijih tema današnjice – korištenje umjetne inteligencije u marketingu.

Stipendisti, podijeljeni u timove, će tijekom edukacije razvijati projekte uz podršku mentora s Algebre Bernaysa. Potom će ih prezentirati investitorima, a pobjednički će tim osvojiti i novčanu nagradu. Jedan od glavnih aspekata Uplift akademije je networking, koji se smatra jednim od ključeva uspjeha u svijetu biznisa. Polaznici su se u sklopu programa međusobno povezali, ali i upoznali alumne programa na Uplift meetupu u Šibeniku.

image
Ustupljena fotografija

- To je projekt koji ima glavu i rep i jako sam sretan što sam bio dio projekta. Dobio sam puno dodatnih znanja koje mogu provoditi na svom poslu. Mislim da sam bolji ‘vođa‘ i šef nakon odslušanih predavanja i interakcija s kolegama i predavačima - rekao je Roko Romić iz Kultura kombuche.

Ivka pak kaže da su joj najzanimljivija bila predavanja o korištenju modernih tehnologija, budući da o njima nije znala puno.

- Pa recimo, imam jedan projekt koji mi se već dugo vrti u glavi koji bi sa starim saznanjima predstavila skroz zastarjelo. A ako ikad krenem tim smjerom shvatila sam kako može puno bolje i zanimljivije. Plus, ne bojim se više novih tehnologija za razliku od ranije – otkrila je Ivka.

Tijana pak kaže da će Uplift akademiju pamtiti po uspješno spojenim poduzetnicima iz cijele Hrvatske, koji su iz različitih djelatnosti. Tako, kaže, mogu nesebično razmjenjivati iskustvo, savjete i ideje.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Mastercarda.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. travanj 2025 13:10