Zastoj u isporuci

Boeing u ozbiljnim problemima: Pored tvornice stoje redovi neprodanih aviona bez motora

Ilustracija: Boeing 737 max na proizvodnoj liniji u tvornici u Rentonu
 Reuters

Direktor Boeinga zadužen za proizvodnju i isporuku najprodavanijeg 737 modela Scott Campbell najavio je odlazak u mirovinu s krajem 2018. godine, nakon katastrofalnih proizvodnih rezultata u srpnju, javlja portal simpleflying.com.

Boeing je u srpnju isporučio samo 39 zrakoplova, dok ih je prije u prosjeku isporučivao između 47 do 52 mjesečno. Uz cijenu od 85-110 milijuna dolara po prodanom primjerku, kašnjenje u isporuci potencijalno bi moglo predstavljati ozbiljan problem za Boeing, čije su dionice pale 0,8% nakon objave podataka o isporukama.

Tvrtka se našla u problemima zbog poteškoća u lancu opskrbe dijelovima. Trenutno se u tvornici u Seattleu nalazi 50 skoro završenih zrakoplova, spremnih za bojanje u odabrane boje i logotipove naručitelja, no niti jedan od njih nije spreman za let - nemaju motore.

Do zastoja je došlo kod proizvođača mlaznih motora CFM, koji trenutno kasne oko četiri do pet tjedana s dostavama. U travnju je tvrtka imala obrnuti problem, kada je Spirit kasnio s dostavom trupova u tvornicu.

Problemi u opskrbi pogodili su i drugog najvećeg proizvođača putničkih zrakoplova, pa se tako ispred tvornice Airbusa navodno nalazi oko 80 A320neo zrakoplova, koji također čekaju isporuku mlaznih motora iz tvrtke Pratt & Whitney.

Najveći problem s kojim se obje tvrtke nose je što svakim danom raste vrijednost imovine koja im je 'zarobljena' u nelikvidnom obliku - pored Boeingove tvornice nalaze se skoro završeni avioni vrijedni 1,8 milijarde dolara, koje je nemoguće prodati bez pogona. Kako vrijednost tako zarobljene imovine raste, tvrtka će na raspolaganju imati sve manja obrtna sredstva, što bi dodatno moglo otežati poslovanje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 09:02