KOLIKI JE TU RIZIK

Brodarski divovi su počeli zaobilaziti Crveno more: Što se zapravo događa, i zašto su brodari podijeljeni...

Zbog plemenskih napada podignuta je cijena transporta i produljen put robe iz Azije u Europu za desetak dana

Kontejnerski brod ”Maersk Bratan”. Brodovi koji pripadaju CMA-CGM vratili su se u Crveno more nakon napada Huti pobunjenika u Jemenu, a oni koji pripada Maersku učinit će isto, rekla su dva brodarska diva 2. prosinca

 Axel Heimken/Afp

Plovidba kroz Crveno more podijelila je brodare u procjeni rizika napada jemenskih Huta pa je njemački Hapag-Lloyd u petak najavio da će brodove i dalje usmjeravati preko Rta dobre nade dok danski Maersk planira povratak na rutu kroz Suez.

Početkom prosinca brodarski divovi, uključujući Hapag-Lloyd i Maersk počeli su zaobilaziti Crveno more i Sueski kanal zbog učestalih napada jemenskih Huta koji iskazuju podršku Palestincima u Pojasu Gaze ometanjem plovila povezanih s Izraelom.

Brodovi su preusmjereni preko Rta dobre nade kako bi izbjegli napade, što je podiglo cijenu transporta i produljilo put robe na potezu Azija-Europa za desetak dana. Dodatni trošak goriva na ruti između sjeverne Europe i Azije procijenjen je na milijun dolara.

SAD je u međuvremenu najavio međunarodnu pomorsku koaliciju koja bi trebala štititi plovidbu kroz Crveno more, ali brojni saveznici oklijevaju ili najavljuju povlačenje, otkrivajući podjele oko izraelskog rata u Gazi i američke potpore Tel Avivu.

Planirana pomorska operacija ohrabila je Maersk, koji je 24. prosinca objavio da planira povratak na rutu kroz Sueski kanal. Raspored plovidbe objavljen u srijedu pokazuje da će većina Maerskovih brodova ploviti tom rutom.

U proteklih 10 dana Maersk je preusmjerio 26 brodova oko Rta dobre nade i najavio da će tom rutom ploviti njih još pet. Suezom bi pak idućeg tjedna trebalo ploviti više od 50 Maerskovih brodova, pokazao je raspored tvrtke.

No, Maersk je priopćio da njegov partner Mediterranean Shipping Company (MSC) za sada još preusmjerava sva plovila preko Rta dobre nade, bez obzira na datum i točku polaska i smjer u kojem su plovili.

MSC nije odmah odgovorio na zahtjev za komentar.

Svi rasporedi podložni su promjenama na temelju specifičnih planova za nepredviđene situacije koji bi se mogli izraditi sljedećih dana, naglasili su u Maersku.

Tvrtka nije odmah odgovorila na upit da komentira tu informaciju.

Hapag-Lloyd je pak odlučio da će brodove i dalje držati podalje od Sueskog kanala iz sigurnosnih razloga, izjavila je za Reuters u petak glasnogovonica njemačke tvrtke. Ponovo će razmotriti situaciju 2. siječnja, dodala je.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 14:25