Rekordni rezultati

Div zabavnih parkova i filmske industrije Walt Disney ostvario rast dobiti od 33 posto

Ukupni prihodi te kompanije za zabavu u proteklom su tromjesečju porasli za 12 posto
Disney World, Florida
 Scott Audette / REUTERS

Walt Disney ostvario je u poteklom tromjesečju snažan rast prihoda i dobiti, zahvaljujući uspješnim filmovima i masi ljudi koji su ljetos pohrlili u tematske zabavne parkove, pa su rezultati Disneya u protekloj poslovnoj godini dosegnuli rekordne razine.

Ukupni prihodi te kompanije za zabavu u proteklom su tromjesečju porasli za 12 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, na 14,3 milijarde dolara, dok je neto dobit skočila za 33 posto, na 2,3 milijarde dolara. Zahvaljujući tome, u cijeloj protekloj poslovnoj godini, završenoj s rujnom, dobit te kompanije dosegnula je rekordne razine, 12,6 milijardi dolara, uz rekordne prihode od 59,4 milijarde.

Disney se postupno transformira u kompaniju sa širokom lepezom digitalne zabave jer se publika okreće ponudi kompanija kao što su Netflix, Alphabetov Youtube i drugim digitalnim opcijama.

Uz to, uskoro bi mogao steći novu filmsku i televizijsku imovinu putem 71,3 milijarde dolara vrijedne kupnje Twenty-First Century Foxa. Disney je također otkrio planove za nastavak serijala "Ratova zvijezda", kao i Marvelova serijala, za njihovu predstojeću uslugu 'streaminga' nazvanu Disney+, koja bi trebala zaživjeti krajem sljedeće godine i kojom bi se trebali nadoknaditi gubici pretplatnika na ESPN i druge kabelske mreže.

U upravo završenom tromjesečju Disneyev odjel za medijske mreže, najveći u kompaniji, zabilježio je 4-postotno povećanje operativne dobiti na godišnjoj razini, na 1,5 milijardi dolara, jer je televizijska postaja ABC zabilježila veću prodaju programa i veće naknade od distributera.

Kabelska mreža ESPN nastavila je, pak, gubiti pretplatnike koji se preusmjeravaju na digitalne platforme, priopćili su iz kompanije.

Kako bi se prilagodio toj promjeni, Disney je ove godine pokrenuo streaming uslugu nazvanu ESPN+ koji prenosi uživo sportove s koledža, dokumentarne filmove i druge programe koji se ne prikazuju na televiziji. Za usporedbu, Disney+ uključivat će filmove i televizijske emisije usmjerene obiteljskoj publici, dok je Hulu namijenjen široj i otvorenijoj odrasloj publici.

U upravo završenom kvartalu, zbog većeg broja posjeta i više potrošnje u američkim Disney parkovima tijekom ljetnih mjeseci, odjel za tematske parkove zabilježio je operativnu dobit od 829 milijuna dolara, što je za 11 posto više nego lani.

Dobit Disneyeva filmskog studija više se nego udvostručila, na 596 milijuna dolara, zahvaljujući ovoljetnim uspješnicama, kao što su „Ant-Man i Wasp“ i „Incredibles 2“.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 03:14