TRANSEUROPSKA MREŽA

Europa uklanja uska grla na europskim prometnim pravcima: HGK lobira da se luke Rijeka i Ploče uključe u Mediteranski koridor

Odjel za promet HGK predlaže uključivanje Rijeka u Baltičko-jadranski koridor, uz odgovarajući pravac Rijeka - Zagreb

Luka Rijeka, kontejnerski terminal Brajdica

 Srdjan Vrancic/Cropix/Cropix

Početkom sljedeće godine Europska komisija odlučuje o proširenju TEN-T prometne mreže. Riječ je transeuropskoj prometnoj mreži čiji je cilj uklanjanje uskih grla na europskim prometnim pravcima. Hrvatska se nalazi na Mediteranskom koridoru i na Rajna - Dunav koridoru. Uključenje određenih pravaca u TEN-T mrežu važno je jer omogućuje kandidiranje projekata na tim pravcima za sufinanciranje iz fondova EU.

U ovom trenutku u tijeku je revizija TEN-T mreže. Europski parlament još je 2016. godine u svojoj Odluci o poboljšanju povezanosti i dostupnosti prometne infrastrukture u srednjoistočnoj Europi izrazio nezadovoljstvo položajem luke Rijeka, odnosno nedvosmisleno je naglasio važnost povezivanja te luke s Baltičko-jadranskim koridorom. Osim luke Rijeka, tu je i problem prometne povezanosti luke Ploče, koja u ovom trenutku nije povezana niti na jedan međunarodni koridor. Kako bi pokušala izboriti uključenje prometnih pravaca koji bi povezali ove luke s međunarodnim koridorima, u cijelu priču uključila se i Hrvatska gospodarska komora te je putem Udruženja luka i Valtera Flege, zastupnika u Europskom parlamentu, uputila zahtjeve za reviziju TEN-T mreže na Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, odnosno na TRAN odbor Europskog parlamenta. Podneseno je osam amandmana kojima se traži revizija TEN-T mreže i njenih koridora. Te amandmane podržali su svi hrvatski europarlamentarci i dvoje zastupnika iz Italije i Slovenije. Glavni cilj tih amandmana, kako ističu u HGK, je proširenje TEN-T mreže.

Prema podacima, Sektor za promet Hrvatske gospodarske komore traži uključivanje luke Rijeka u Baltičko-jadranski koridor uz odgovarajući cestovni i željeznički pravac Rijeka - Zagreb. Tako bi se, ističu u HGK, Pula povezala s ostatkom EU. Nadalje, predlaže se uključenje luke Ploče u osnovnu mrežu novog željezničkog koridora Alpe - zapadni Balkan, kao i uključenje pravca Zagreb - Maribor - Graz u osnovnu TEN-T mrežu te Ličke pruge i dionica koje je spajaju s Mediteranskim koridorom u TEN-T koridor, s ciljem daljnjeg razvoja hrvatskih teretnih luka. Ličku prugu trebalo bi, uz to, i elektrificirati.

image

Dario Soldo

Sinisa Sunara/
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 01:04