Ulaskom FlixBusa u Hrvatsku u lipnju 2016. godine, na još uvijek zatvoreno hrvatsko tržište, tradicionalna autobusna industrija, odnosno prijevoz autobusima na kakav su se putnici navikli u Hrvatskoj, počela se mijenjati iz temelja. FlixBus je u svojih pet godina postojanja u Hrvatskoj potpuno promijenio koncept putovanja te su pokrenute važne promjene u cijeloj industriji prijevoza. Značajniju ulogu zauzeli su sigurnost, kvaliteta, jednostavnost i dostupnost te je putovanje autobusom prilagođeno potrebama suvremenog putnika. Neograničeno putovanje kroz Europu i svijet zahvaljujući mreži linija, kupovanje karata putem mobitela, prihvatljive i dinamične cijene, besplatna prtljaga, udobnost i sigurnost tijekom putovanja samo su neke od osnovnih promjena koje je tada bilo nužno uvesti na postojeći prilično nizak standard usluge u prijevoznom sektoru. Uvođenjem temeljnih promjena, i ostali prijevoznici, da bi opstali, morali su poraditi na kvaliteti svojih usluga, što se direktno odrazilo na dobrobit putnika, ali i na pozitivan gospodarski razvoj.
Iako je ovaj moderni koncept putovanja još uvijek velikim dijelom ograničen zatvorenim hrvatskim tržištem, ipak, FlixBus je svojim inovativnim poslovnim modelom osigurao jednostavnost u putovanju diljem Europe i svijeta, te Hrvatsku učinio bolje prometno povezanom i dostupnijom velikom broju turista i poslovnih putnika.
Osim što je FlixBus unio ključne promjene za putnika, osigurao je poslovni rast i razvoj hrvatskim autobusnim prijevoznicima. Ovaj poslovni model baziran na suradnji s domaćim, hrvatskim prijevoznicima potaknuo je investicije, uvođenje novih tehnologija te zapošljavanje domaće radne snage. Povećanjem ponude povećala se i potražnja za putovanjima, a samim time je generirana i nova potrošnja.
Globalna pandemija koja nas je zadesila prošle godine, u kojoj je cijela jedna industrija putovanja i turizma osjetila najgore posljedice, pokazala je sve prednosti ovog uspješnog poslovnog modela. Činjenica da je FlixBus zajedno sa svojim hrvatskim autobusnim partnerima uspio savladati krizu, sačuvati sve svoje poslovne partnere te gotovo cijelu mrežu autobusnih linija iz hrvatskog portfolija otprije pandemije, dodatna je potvrda uspješnosti ovog poslovnog modela.
Razvoj FlixBusa u Hrvatskoj u skladu je s visokom potražnjom u međunarodnom prijevozu putnika, no kad je u pitanju prijevoz putnika na hrvatskom teritoriju te njegov potencijal, on je uvelike neiskorišten zbog nepovoljne zakonske regulative. Neusklađenost Zakona o prijevozu u cestovnom prometu s postavkama liberaliziranog europskog tržišta dodatno je došla do izražaja početkom pandemije otkrivajući upravo tu nefleksibilnost i zatvorenost hrvatskog tržišta. Umjesto u smjeru rasta i razvoja ključnog za opstanak autobusne industrije, mnogi autobusni prijevoznici našli su se na nišanu nelikvidnosti i upitno profitabilnom povratku na tržište. Istovremeno, prijevoznici koji imaju znanja i mogućnosti odgovoriti na izazove pandemije zbog brojnih se ograničenja nisu mogli uključiti u slobodnu tržišnu utakmicu. MMPI bi u ovom trenutku trebao biti vođen pozitivnim primjerom liberalizacije taksi prijevoza iz 2018. godine, kojim je pokrenuto otvaranje tržišta prijevoza putnika unutar Hrvatske te isti model prenijeti na prijevoz putnika autobusom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....