Fordova operativna dobit u četvrtom je tromjesečju prošle godine pala pod pritiskom gubitaka u svim svjetskim regijama osim u Sjevernoj Americi, izvijestio je u četvrtak taj proizvođač vozila.
Fordov neto gubitak u četvrtom tromjesečju iznosio je 116 milijuna dolara, u odnosu na neto dobit od 2,5 milijardi dolara u istom tromjesečju 2017. godine, uglavnom zbog jednokratnih troškova umirovljenja i drugih troškova.
Ukupni prihod tvrtke iznosio je 41,8 milijardi dolara, a u istom lanjskom razdoblju 41,3 milijarde dolara.
Zbog Fordovih planova preustroja, u četvrtom su se tromjesečju pojavili jednokratni troškovi vezani uz umirovljenja i otpuštanja, koji su smanjili dobit kompanije i spustili procjenu zarade unatoč snažnoj prodaji.
Detroitski proizvođač automobila ima teškoća na inozemnim tržištima, što je u četvrtom tromjesečju bilo očigledno. Ford je povećao prihode u Sjevernoj Americi za 1,7 milijardi dolara, ali oni su pali u svim drugim regijama širom svijeta. Na svim većim tržištima u Južnoj Americi, osim u Peruu, Fordov tržišni udio je smanjen. Nepovoljni odnosi valutnih tečajeva i pad obujma prodaje također su pogodili Fordove poslovne rezultate, posebno u Europi i Aziji.
Ford je bio i pod drugim pritiscima tijekom zadnjega lanjskog tromjesečja, kao i u cijeloj prošloj godini. Carine su američkog proizvođača vozila u 2018. stajale 750 milijuna dolara, a više cijene roba još 1,1 milijardu dolara. Daljnjih 750 milijuna dolara Ford je u prošloj godini izgubio zbog nepovoljnih deviznih tečajeva, a 775 milijuna dolara troškova imao je zbog povlačenja automobila s američkog tržišta najavljenih u prošloj godini, kazao je financijski direktor Bob Shanks analitičarima.
"Prošla godina svakako je bila izazovna", rekao je predsjednik Uprave Jim Hackett. Spomenuo je pritom "nepovoljne vjetrove koji su bili izvan Fordove kontrole, ali i "slabe rezultate u nekim dijelovima poslovanja".
Ford prolazi kroz 11 milijardi dolara vrijedan program reorganizacije, koji je do sada uključivao ukidanje međunarodnih operacija, ulaganja u nove tehnologije i preustroj portfelja na profitabilnija vozila.
Tijekom siječnja Ford je najavio da bi mogao ukinuti tisuće radnih mjesta te da razmišlja o ukidanju tvornice u Europi, u skladu s planom da u toj regiji ponovno posluje s dobiti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....