Švedski lanac trgovina odjećom H&M izvijestio je u petak o oštrom padu dobiti pred kraj 2022. godine zbog visokih troškova i slabije potražnje.
U četvrtom fiskalnom tromjesečju koje je završilo u studenom operativna dobit H&M-a gotovo se istopila, potonuvši na 821 milijun kruna (73,46 milijuna eura), sa 6,26 milijardi kruna u istom razdoblju prethodne godine.
H&M je preliminarno već izvijestio da mu je neto prihod u istom razdoblju porastao 10 posto, na 62,43 milijarde kruna. Iskazan u lokalnoj valuti, zadržao se na razini istog razdoblja 2021.
U razdoblju od početka prosinca do 25. siječnja, na početku prvog fiskalnog tromjesečja, porastao je za pet posto, iskazan u lokalnoj valuti.
"Glavni su razlog manje dobiti u četvrtom tromjesečju u usporedbi s istim tromjesečjem prethodne godine negativni vanjski čimbenici, gubitak operativne dobiti koja se nekada ostvarivala u Rusiji i jednokratni trošak programa smanjenja troškova i učinkovitosti", stoji u izvješću.
Negativan efekt izlaska iz Rusije, viši troškovi sirovina, prijevoza i energije, preračun valuta i troškovi restrukturiranja iznosili su oko pet milijardi kruna, rekla je izvršna direktorica Helena Helmersson.
"Umjesto da trošak u potpunosti prebacimo na naše klijente, odlučili smo dodatno ojačati svoju tržišnu poziciju", rekla je Helmersson.
H&M je u rujnu pokrenuo program smanjenja troškova za dvije milijarde kruna godišnje i očekuje da će uštede koje planira osigurati smanjenjem broja radnika i drugim mjerama početi prikazivati od druge polovice 2023.
Grupa je u studenom najavila da će ukinuti oko 1.500 radnih mjesta i rezervirati otprilike 800 milijuna kruna za restrukturiranje u četvrtom kvartalu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....