Kineski se turisti polako ove godine, nakon koronakrize, vraćaju u Hrvatsku. Taj promet neće biti na razini ovoga koji je dosegnut 2019. godine, ali pulska Uniline Grupa, koja je godinama radila na pridobivanju turista iz Kine, Koreje, Japana, Indije i drugih dalekoistočnih zemalja, očekuje oko 17.000 putnika iz tog dijela svijeta. Ujedno najavljuje da će iduća godina biti godina punog povratka tog tržišta. Kako u Kini, osim općih mjera prevencije, trenutno nema nikakvih restrikcija po pitanju covida, Uniline bilježi prve potvrde dolazaka.
- Teško možemo očekivati brojke iz 2019. već ove godine, ali svakako očekujemo rast, a iduće, 2024. godine očekujemo brojke iz 2019. Procjena je da će ove godine Hrvatsku u našoj organizaciji posjetiti više od 17.000 kineskih gostiju. Što se tiče ostalih zemalja kao što su Južna Koreja, Japan, Tajland i Indija, one su prošle godine ostvarile manji broj dolazaka u Hrvatsku, no i s tih tržišta imamo naznake značajnijeg povratka gostiju već ove godine - ističe direktor prodaje Uniline Grupe Dario Guljelmović.
Euro je prednost
No, opća situacija u svijetu, pa i pandemija utjecali su na cijene i aviopromet, pa je u postpandemijskom razdoblju Hrvatska za daleka tržišta po cijenama izjednačena sa Španjolskom, Italijom i drugim zemljama zapadne Europe. Više za Kineze, Japance i Korejce nije jeftinija varijanta europskog putovanja, zbog čega će još više trebati raditi na promociji i pridobivanju turista iz Azije. Zato u Unilineu smatraju da je u tom smislu veliki plus za Hrvatsku smislu uvođenje eura i ulazak u Schengen.
- Kineski gosti tradicionalno vole posjećivati ovaj dio Europe, a prema nekim istraživanjima, za gotovo 80 posto kineskih putničkih agencija jugoistok Europe će nakon otvaranja Kine biti vodeća destinacija. U prilog pozitivnim najavama idu i uvođenje eura te ulazak Hrvatske u Schengen, što znači da naši klijenti nakon slijetanja u Europu bez ikakvih zaustavljanja putuju do Hrvatske, što je za njih izuzetno važno - rekla je Mary Huang, direktorica ureda Unilinea u Šangaju. Naime, pulska je tvrtka unatoč velikom trošku zadržala predstavništva na svim dalekim tržištima jer je smatrala ključnim održavati kontakt s našim partnerima.
Traže sigurnost
Govore nam da je tijekom i nakon korone Hrvatska prepoznata kao izuzetno sigurna destinacija, što je primijećeno i na azijskim tržištima.
- Zbog novostečenih navika, ali i činjenice da koronavirus nije iskorijenjen, vidljivo je da gosti i dalje posebnu pozornost pridaju sigurnosti, odnosno higijeni. Gosti iz azijskih zemalja vesele se povratku putovanjima i pozitivno reagiraju na popuštanje mjera i otvaranje granica. Obično prilikom svojeg prvog dolaska u Europu biraju turističke programe u okviru kojih posjete što više destinacija. Na nama je da ih tijekom putovanja upoznamo s destinacijom i zainteresiramo da se vrate i možda još bolje upoznaju našu zemlju, stoga veliki trud ulažemo da gostima ponudimo autohtonu ponudu. Realno je da će gosti nominalno trošiti više, međutim, nama nisu u fokusu brojke, nego naglasak stavljamo na promociju Hrvatske kao sigurne destinacije, a osim prirodnih i kulturnih atrakcija, fokusirani smo na kvalitetu - navodi Guljelmović.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....