Projekt izgradnje brze željeznice u Indiji našao se u problemima, piše Bloomberg.
Naime, godinu dana nakon postavljanja kamena temeljca, od potrebnih 1.400 hektara za izgradnju 500 kilometara duge željezničke linije između Mumabaija i Ahmedabada je kupljeno samo 0,9 hektara, objavila je vladina kompanija koja vodi projekt. Do toga je došlo zbog prilično česte prepreke pri kupovini zemljišta u Indiji – pobune farmera.
Prema njima, nije im ponuđena dovoljno visoka naknada za njihova zemljišta te su se na to požalili čak i Višem sudu u saveznoj državi Gujarat. To je stavilo u pitanje datum početka vožnje novog vlaka, koji je predviđen za kolovoz 2022. u znak proslave 75. godišnjice indijske neovisnosti.
Da podsjetimo, prije godinu dana indijski premijer Narendra Modi sa Shinzom Abeom, japanskim premijerom, položio je kamen temeljac za brzu željezničku liniju između Mumbaija, najvećeg indijskog grada u kojem živi 18,5 milijuna ljudi, i Ahmedabada, šestog najvećeg grada u Indiji u kojem živi preko 6 milijuna ljudi.
Riječ je o projektu koji bi trebao značiti drastičnu promjenu od starih, sporih i prenapučenih indijskih vlakova koji se kreću najstarijom azijskom željeznicom s povijesti dugom 165 godina. Vrijednost projekta je 15 milijardi dolara, a 80 posto tog iznosa bit će financirano kreditom koji će po ultra-povoljnoj stopi od 0,1 posto dati Japan. Brza željeznička linija trebala bi biti duga 508 kilometara (što je otprilike koliko i udaljenost između Zagreba i Münchena) te bi trebala skratiti putovanje s trenutnih sedam na samo dva sata, a njome bi vozili čuveni japanski Shinkansen vlakovi. Uz to, dio pruge trebao bi biti izgrađen pod Arapskim morem unutar tunela dugog 21 kilometar.
Ovaj je projekt dio najavljenih promjena koje je najavio premijer Modi u sklopu kojih želi poboljšati indijsku infrastrukturu. Riječ je o nizu projekata izgradnje i obnove željeznice te brodskih i zračnih luka, a njima Modi želi ojačati poziciju Indije kao najbrže rastuće svjetske ekonomije. Ipak, od predviđenih projekata ukupne vrijednosti od dva bilijuna rupija, što je više od 27 milijardi dolara, dosada je izvršeno manje od polovice, odnosno vrijednost projekata koji su izvršeni je oko 10,2 milijarde dolara.
Pobune indijskih farmera i ranije su u prošlosti otežavali izvođenje projekata u toj državi. Pobunili su se, primjerice, i zbog lokacije tvornice Jaguar Land Rovera zbog čega je i došlo do preseljenja pogona, a dugogodišnji je problem i akvizicija zemljišta za potencijalnu izgradnju naftne rafinerije u indijskom gradu Maharaštra, koju želi graditi saudijski naftni div Saudi Aramco.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....