PUT PREMA VRHU

Infobip se po rezultatima već približio gornjem domu svojih konkurenata

Ovo je tek početak popisa na CPaaS tržištu, pa je očito da u idućem razdoblju slijedi konsolidacija tržišta
Sjedište Infobipa
 Goran Sebelic/Cropix

Twilio broji 4500 zaposlenih, generira 1,76 milijardi dolara prihoda godišnje i ima tržišnu vrijednost od 51,85 milijardi dolara. Riječ je o kompaniji koju osnivači Infobipa - Silvio Kutić, Izabel Jelenić i Roberto Kutić - najčešće ističu kao glavnog konkurenta. Usporedbe radi, Infobip ima oko 3000 zaposlenih, prihod od 1,25 milijardi dolara, a lani mu je tržišna vrijednost premašila milijardu dolara.

Zbog razlike 1:52 u odnosu na Twilio, prvi se hrvatski startup jednorog priprema krajem iduće ili najkasnije početkom 2023. godine izlistati na burzi u New Yorku. Kao jedan od pripremnih koraka, Infobip do kraja kolovoza cilja prikupiti investiciju od 500 milijuna dolara. Njome će kupovati konkurenciju.

Twilio neće biti na tom popisu zbog svoje vrijednosti. No, koji će manji konkurenti tu biti, nezahvalo je prognozirati jer to ovisi i o aspiracijama njihovih investitora. Zato je dobro razumjeti tko su, zapravo, konkurenti Infobipa i u kojem se smjeru razvija biznis u kojem posluje.

Kontrola troškova

I Infobip i Twilio bave se poslom koji je prilično egzotičan. Ima tu SMS poruka, povezivanja s aplikacijama na webu i mobitelu, chatbotovima, mailovima, podrške omnichannel komunikaciji brendova, rješenja za geolokaciju i mnogih drugih usluga.

Obje su kompanije, naime, razvile niz softvera, koji poput Lego kockica tvrtke mogu integrirati u svoje web i mobilne aplikacije te tako jednostavnije i sigurnije komunicirati sa svojim korisnicima. Infobip i Twilio su po tome komunikacijske platforme koje prodaju te svoje softvere kao usluge (Communication platform as a Service - CpaaS).

Glavni je razlog zašto tvrtke koje prodaju preko interneta, a danas su to takoreći sve, imaju potrebe za njihovim uslugama nužnost da kontroliraju troškove i komunikaciju prema svim svojim korisnicima, neovisno gdje se nalaze. To ne može ponuditi nijedan teleoperater, čak ni Starlink.

Iako je Elon Musk sa Starlinkom stvorio prvog pravog globalnog operatera, znači onog koji ima vlastitu planetarnu infrastrukturu, i to u svemiru, on ne nudi mobilne usluge. Veliki globalni telekomi, koji čine kralježnicu interneta, kao što su Level 3, Telie, GTT, Cogent i NTT, također ne pokazuju interes da tvrtkama nude softverska rješenja za specifične oblike komunikacije. Jedini koji polako idu prema terenu na kojem se natječu Twilio i Infobip su Amazon, Google i Microsoft.

Trenutačno, druga tvrtka koju osnivači Infobipa često navode kao konkurenta je švedski Sinch. Ima tržišnu vrijednost od 9,76 milijardi dolara, prihod nešto manji od milijardu dolara i više od 1600 zaposlenih. Sinch slijedi sličnu taktiku. Intenzivno je aktivan je u akvizicijama.

U posljednje vrijeme Sinch je kupio SAP-ovu poslovnu jedinicu SAP Digital Interconnect, zatim brazilski Wavy i najvećeg nezavisnog glasovnog komunikacijskog operatera u SAD-u, Inteliquent.

Europski izazivač

Konkurent Infobipu je i RingCentral, američka kompanija koja drugim tvrtkama nudi slična komunikacijska rješenja kao Zoom i MS Teams. RingCentral, koji je lani imao prihod od 1,2 milijarde dolara, u svojoj ponudi ima i komunikacijsku platformu kao uslugu, što tjera Microsoft i ostale velike tehnološke kompanije da potencijalno uđu u taj segment.

Konačno, tu je i drugi veliki europski izazivač, MessageBird. Nizozemska tvrtka posebno je zanimljiva, jer se poslovno promovira na vrlo sličan način kao Infobip. Hvali se da surađuje s Facebookom, Googleom, Uberom i WhatsAppom te da nudi omnichannel komunikacijsku platformu. Iza MessageBirda financijski stoje najveći VC fond u Europi Atomico te Y Combinator i Accel.

K tome, Nizozemci također ciljaju širenje u SAD. U travnju su prikupili investiciju od 800 milijuna dolara da bi kupili američku tvrtku za mail marketing SparkPost. No, ovo je tek početak popisa na CPaaS tržištu, na kojem su još indijski Plivo, američki Vonage Communications i brojni drugi, pa je očito da u idućem razdoblju slijedi konsolidacija.

Konkurenti

1. Twilio - Generira 1,76 milijardi prihoda

Generira 1,76 milijardi$ prihoda godišnje, a tržišna mu se vrijednost kreće oko 51,85 milijardi$. Razvio je softvere koje tvrtke mogu poput Lego kockica integrirati u aplikacije

2. Sinch - Taktika rasta mnogo akvizicija

Tržišna vrijednost od 9,76 milijardi dolara, prihod nešto manji od milijardu dolara. Sinch, koji je u ovom biznisu dulje od Infobipa, slijedi sličnu taktiku - radi mnogo akvizicija

3. MessageBird - Želi preteći Infobip u širenju u SAD-u

Nizozemski startup mnogo toga radi isto kao i Infobip. Hvali se sličnim korisnicima, uslugama i u travnju je prikupio 800 milijuna dolara da bi radio akvizicije u SAD-u

4. RingCentral - Igrač iz druge branše koji cilja na isto tržište

Lani je imao prihod od 1,2 mlrd. dolara i nudi komunikacijska rješenja slična Zoomu i MS Teamsu. No, u svojoj ponudi ima i komunikacijsku platformu kao uslugu

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. studeni 2024 09:10