FINANCIJSKA INJEKCIJA

Investicijski fond Investindustrial uložio 120 milijuna eura u kupnju udjela u Rimac grupi

Ulazak Talijana je signal da Mate Rimac želi zadržati neutralan status u automobilskoj industriji

Mate Rimac

 Marko Todorov/Cropix

Rimac grupa primila je dosad pojedinačno najveće ulaganje. Talijanska investicijska kuća Investindustrial uložila je u hrvatsku grupaciju 120 milijuna eura. Ulog je na razini onog koji je u Rimac grupu u nekoliko iteracija ubrizgao Porsche, dio Volkswagen grupe.

Jak je to signal da Mate Rimac itekako želi zadržati neutralan status u automobilskoj industriji, što se propitkivalo otkako su Nijemci, omogućivši mu da preuzme Bugatti, dodatno ojačali utjecaj u jedinom hrvatskom proizvođaču automobila.

Mate Rimac, osnivač i direktor Rimac grupe, kaže da su iz njegove perspektive, unatoč munjevitom rastu od garaže do globalnog igrača u samo deset godina, i dalje tek u ranoj fazi razvoja.

- Suradnja s tvrtkom Investindustrial ne samo da osigurava naše buduće ambicije, nego nam omogućava da iskoristimo desetljeća njihova globalnog iskustva koje će nam pomoći ubrzati našu viziju i omogućiti da je izvedemo s dozom preciznosti i inovativnosti po kojoj je Rimac grupa postala poznata - kaže Rimac.

Veliki private equity

Andrea Bonomi, osnivač i vodeći partner u Investindustrialu, kaže da je ponosan što će moći surađivati s vizionarskim poduzetnikom koji je u samo 12 godina izgradio od svojeg imena brend koji se koristi kao standard u autoindustriji, povezujući njezinu prošlost i budućnost.

- Mi ćemo Rimcu dati na raspolaganje naše vještine i međunarodnu mrežu te želimo biti kvalitetan, dugoročan partner u implementaciji vrhunskih tehnologija Rimac grupe, a cilj toga je daljnje jačanje vodstva u području električne mobilnosti - kaže Bonomi. Investindustrial je jedna od najvećih private equity kompanija u južnoj Europi. U portfelju ima kapitala i udjela u različitim kompanijama u vrijednosti većoj od 11 milijardi eura. Ulaže u tehnologiju, industrijsku proizvodnju, potrošačku robu i zdravstvo.

Lani je Investindustrial izveo jedan od najvećih exita u Europi. Nakon pet godina suradnje, američkom partneru prodao je svoju polovicu udjela u Polynt-Reichold grupi, jednom od najvećih proizvođača kemikalija na svijetu. Procjenjuje se da je Investindustrial na tom poslu utržio gotovo 1,3 milijarde eura. Prethodno je Investindustrial od vodećeg talijanskog kemijskog igrača Polynta stvorio globalnog diva, pomogao mu da reprogramira dug te da čak u svojoj ekspanziji isplati dividendu dioničarima. Rimcu je, pak, posebno zanimljivo iskustvo talijanskog investicijskog društva u autoindustriji. Dosad je po tom pitanju mogao računati na ekspertizu dosadašnjih suvlasnika i investitora, Porschea i Volkswagena s jedne strane te Hyundaija i Kije s druge strane.

No, sada može računati i na Talijane, koji su do preklani bili pojedinačno najveći dioničari Aston Martina. Investindustrial prethodno je bio suvlasnik Ducatija, a trenutačno je većinski vlasnik britanskog proizvođača oldtimera, Morgan Motor Companyja kojem bi, kao i Bugattiju, dobro došle tehnologije kakve razvija Rimac.

Dvije vertikale

Rimčev biznis organiziran je u dvije vertikale: proizvođača hiperautomobila Bugatti Rimac i proizvođača i R&D-ja za tehnologije za električna vozila Rimac Technology. U Bugatti Rimcu vlasništvo dijele Porsche (44 posto) i Rimac grupa (55 posto), a u Rimac Technologyju Rimac grupa je stopostotni vlasnik.

Međutim, utjecaj Porschea posebno je jak s obzirom na to da je s 22 posto udjela drugi pojedinačno najveći suvlasnik cijele Rimac grupe. Hyundai i Kia drže 11 posto, a ostali dioničari 32 posto. Mate Rimac u grupi ima udio od 35 posto. Kako izgleda vlasnička struktura matice nakon ulaska Investindustriala, zasad nije poznato.

Talijani uvjereni da će do 2025. svako treće novo vozilo biti električno

Investindustrial predviđa da će do 2025. svako treće novo vozilo na cesti biti na električni pogon. Prodaja električnih vozila, smatraju Talijani, nastavit će se ubrzanim tempom pa do 2030. očekuju da će svako drugo novo vozilo biti električno. U Europi, podsjetimo, na Rimac grupu i Matu Rimca u industriji se gleda kao na Teslu i Elona Muska u SAD-u. I dok Musk s Teslom planira zauzeti šire tržište i nuditi jeftinija električna vozila, Rimac se fokusirao na proizvodnju električnih hiperautomobila te na razvoj i proizvodnju specifičnih dijelova za električna vozila. I dok je Rimac prvi dio tog plana već ostvario, a rezultat je tvrtka Bugatti Rimac, drugi dio tek je u začetku i razvija se kroz Rimac Technology.

U okviru Rimac Technologyja razvio je niz električnih komponenti za automobile temeljene na jakoj i slaboj struji. Trenutačno ih proizvodi u relativno malim serijama, a očekuje se da će s dovršetkom Rimac Campusa krenuti u masovnu proizvodnju. Kao rezultat, očekuje se da će to značajno povećati prihode Rimac grupe.

Paralelno, Rimac razvija i robotaksi, za koji očekuje da će biti prijevoz budućnosti. Riječ je o sustavu autonomnog prijevoza kakav na globalnoj razini, uz Teslu, razvijaju gotovo sve najveće tehnološke kompanije. U idućih nekoliko godina očekuje se da će se taj sustav početi testirati u Zagrebu. Rimac je svoj biznis pokrenuo 2009. godine. Danas zapošljava više od 1300 zaposlenika i radi za tvrtke kao što su Aston Martin, Automobili Pininfarina, Hyundai, Kia, Koenigsegg i Porsche. Najveći je hrvatski startup čije je i poslovno i pravno sjedište u Hrvatskoj.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 05:21