Izgubljeni rat

Isteklo vrijeme švicarskih satova? Prodaja tone, a potrošači se okreću drukčijim modelima

Apple Watch postao je popularniji od cijele švicarske industrije satova JE LI ISTEKLO VRIJEME NAJPOZNATIJIH SATOVA NA SVIJETU? Prodaja im sve više tone, a potrošači se okreću drukčijim modelima: 'Izgubili su utrku. Vrata tržišta im se polako zatvaraju'
Izlog s Tissot satovima
 Fabrice COFFRINI / AFP

Apple Watch postao je popularniji od cijele švicarske industrije satova, pokazali su posljednji podaci o prodaji. Apple je, naime, lani prodao 30,7 milijuna svojih pametnih satova diljem svijeta, dok je prodaja svih švicarskih brendova satova iznosio 21,1 milijun.

- Analogni ručni satovi i dalje su popularni među starijim generacijama, no mlađi potrošači više naginju prema pametnim satovima – zaključili su u Strategy Analyticsu, koji je i proveo istraživanje, te su dodali kako “tradicionalni švicarski proizvođači satova poput Swatcha i Tissota gube rat protiv pametnih satova”.

Kako piše CNBC, Apple je svoj prvi pametni sat u prodaju pustio 2014. i odonda je postao veoma profitabilan proizvod tehnološkog diva. Zapravo cijela kategorija koja uključuje Apple Watch i AirPods bežične slušalice u posljednje vrijeme bilježi snažan rast. Taj je Appleov odjel u proteklom kvartalu, primjerice, kompaniji donio neto zaradu od deset milijardi dolara, što je skok prodaje od čak 27 posto. S druge strane, izvoz švicarskih satova lani je iznosio 20,6 milijardi dolara, odnosno pao je 13 posto u odnosu na godinu ranije.

- Vrata za švicarske brendove satova polako se zatvara. Podaci pokazuju kako vrijeme Swatcha, Tissota, TAG Heuera i ostalih “Švicaraca” istječe – procijenili su analitičari.

Da su to primijetili i sami proizvođači tradicionalnih satova, jasno pokazuje činjenica da su i sami počeli proizvoditi pametne satove, a jedan brenda Tag Heuera stoji čak 180.000 dolara, odnosno 1,2 milijuna kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
01. travanj 2025 14:59