Intervju Dunja Ivana Ballon

Izvršna direktorica HURA-e: Boljka modernog doba je pažnja, a utakmica za nju tek počinje

Održivost više nije stvar izbora, stava ili mišljenja, nego poslovna, ali prije svega životna nužnost.Potrošači su danas iznimno samoeducirani u tom području i neće vam lako oprostiti grijehe

Dunja Ivana Ballon

S razvojem tehnologije, posebice umjetne inteligencije, otvaraju se brojna pitanja vezana uz privatnost, budućnost poslova, ali i komunikacije, kao i sve veću ulogu kreativnosti koja ipak ostaje nezamjenjiva. Deveto izdanje Dana komunikacija će od 20. do 23. travnja ponovno okupiti kreativce, komunikatore, marketingaše, digitalce i medije koji će se dotaknuti i ovih gorućih tema. O tome što nas očekuje u Rovinju, ali i što smatra budućnošću komunikacija razgovaramo s Dunjom Ivanom Ballon, izvršnom direktoricom HURA-e.

Association Excellence Awards Dane komunikacije smatra jednim od najboljih evenata na svijetu. Što svake godine ostaje isto, a što se mijenja?

- Na Danima komunikacija uvijek vlada neka posebna energija - to se nikada ne mijenja. Ono što je novo uspomene su za cijeli život i nove još neispričane priče s festivala. Ove godine pojačali smo produkciju svih prostora festivala (budžet tvrdi gotovo za duplo), dodatno smo se proširili na terasu, livadu pa i plažu. Sa svojim partnerima isplanirali smo hrpu aktivnosti, nagrada i sadržaja za sudionike, a interes zajednice nikada nije bio veći.

Jedan od istaknutijih predavača bit će Edward Snowden, koji će govoriti o novim izazovima vezanim uz pitanje sigurnosti na internetu. Donose li nam nova tehnologija komuniciranja, društvene mreže i umjetna inteligencija još veći nadzor ili pak jamče sigurnost?

- Privilegija nam je što smo dogovorili Snowdenovo virtualno gostovanje na festivalu na desetu obljetnicu od razotkrivanja sustava nadzora koje je potvrdilo sve naše tadašnje strahove o pristupu osobnim podacima i njihovu korištenju. Ulaganje u privatnost se pokazalo riskantnim, ali sjajnim poslovnim potezom rijetkima koji su odlučili staviti je u prvi plan, poput Signala, Mozille ili Applea, čiji su pokušaji dosta odjeknuli. Jedna je od dobrih vijesti što većina onih koju skupljaju podatke za poslovanje ili njima trguju ne koriste njezin puni potencijal. Loša je vijest da ima i onih drugih kojima su naši podaci valuta od koje žive. Rješenje vidim upravo u rukama kreativaca koji ciljano rade na alternativnim načinima individualizacije iskustava.

Kako će umjetna inteligencija utjecati na svijet marketinga i PR-a? Hoće li kreativnost biti na još većoj cijeni nego do sada?

- ‘Kreativni smo, kreirani smo i kreiramo - kreativnost i kreacija u središtu su cijelog ljudskog postojanja i svih različitih stvari, a potencijalno i zadnje što će nam ostati‘, rekao je legendarni kreativac Graham Fink 2018. najavljujući rezultate u području umjetne inteligencije i robota na našoj pozornici. Kreativnost i kreacija na kojima počiva budućnost marketinga i komunikacija se, razvojem tehnologije, samo podižu na ljestvici ljudskih vještina.

Kakve reakcije očekujete na predavanje Bryony Cole, seks futurologinje koja govori o seksu i intimnosti u novom dobu, s obzirom na to da smo još uvijek kao društvo dosta zatvoreni po tom pitanju, i bez tehnologije?

- Intimnost kao takva uglavnom uživa iza zatvorenih vrata..., iako znamo da ne uvijek. Ali - i dalje uživa. Radi se o predrasudi i percepciji da nismo ‘takvi‘. Bryony Cole nije pornozvijezda ni OnlyFans hit. U ovom ćemo predavanju zato povezati intimnost i tehnologiju u puno širem kontekstu od spravica na baterije.

Zelena ekonomija i održivi razvoj važna su tema današnjice, ali i sutrašnjice. Može li se ona, kako sugerira naslov predavanja Thomasa Kolstera, zaista "fejkati"?

- Više ne. Potrošači su danas iznimno samoeducirani u tom području i neće vam lako oprostiti grijehe. Trenutno svi još uvijek na nivou pojedinca toleriramo sporu tranziciju, no to će se ubrzo promijeniti - i kompanije će u jednom trenutku pod pritiskom, spremne ili ne, morati preko noći korigirati svoje poslovanje. Održivost više nije stvar izbora, stava ili mišljenja, nego poslovna, ali prije svega životna nužnost.

Prema istraživanju Sveučilišta u Kaliforniji, 2004. je pažnja korisnika na jedan ekran u prosjeku trajala dvije i pol minute, dok je danas prosječno vrijeme palo na 47 sekundi. Kako onda privući pažnju korisnika kada je konkurentskih hvatača pažnje više nego ikada?

- Pažnja je boljka modernoga doba i sami smo je kreirali. S njom se bore brendovi, kao i, još važnije, pojedinci u obavljanju zadataka, ali i u korištenju slobodnog vremena. Samo razmislite kada ste zadnji put čeznuli za nekim informacijama? Bilo kome od nas dovoljno je otvoriti feed na telefonu i izgubiti se u dubinama beskrajnog contenta. Odgovor se skriva u kvaliteti sadržaja - i tome koliko se on uspio nametnuti korisniku kao zanimljiv i koristan. Utakmica za pažnju tek je počela.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 07:46