Pranje automobila bez vode, sprejevima s nanočesticama, što po pranju čini uštedu od čak 150 litara vode, iz niza razloga budućnost je ovog uslužnog biznisa koji na ovaj način postaje mobilan i puno fleksibilniji kako za korisnike tako i za pružatelje usluga. Ako se to sve skupa digitalizira i ako se postavi platformu sličnu taksi-aplikacijama, dobije se konkurentan proizvod koji može biti izvozan. Tako je to zamislio Jere Dumanić kad je prošlog ljeta s partnerom Gustavom Perezom pokrenuo Lavanda Dry, tehnološki startup koji se sad bavi mobilnim autopraonicama, a u budućnosti će se razvijati i prema nekim drugim uslugama.
Također, nakon godinu dana uspješne implementacije kod kuće, Lavanda Dry već se počinje širiti na europska tržišta, a za početak idu u Njemačku, otkriva nam Jere Dumanić, prije svega financijaš koji je godinama duboko u digitalizaciji. Da bi se bacio na razvoj platforme za pranje auta i druge srodne servise, napustio je jaku poziciju u Hrvatskom Telekomu.
Rastuća niša
"Živio sam neko vrijeme u Americi, gdje sam radio za investicijske kuće, i zahvaljujući brojnim kontaktima s tog tržišta uočio da je biznis mobilnih autopraonica ondje jedna od najbrže rastućih niša u uslužnim djelatnostima, a u Hrvatskoj ga nitko baš ne doživljava. Sama spoznaja da ne morate auto voziti u autopraonicu i čekati red, nego vam to na bilo kojoj lokaciji može odraditi naš djelatnik, i to po cijeni koja se ne razlikuje od one koju ćete platiti u tradicionalnoj praonici, pokazuje koliko konkurentan može biti taj posao.
A kako dolazim iz sektora u kojem sam radio i na digitalizaciji u segmentu malih i srednjih poduzetnika, bilo mi je logično da se sve može podići na novu razinu ako se proces digitalizira", pojašnjava nam Dumanić te dodaje da Lavanda Dry nije jedina koja koristi ovu tehnologiju pranja bez vode, no jedina na hrvatskom tržištu svoju uslugu nudi na aplikaciji.
Dio posla s edukacijom tržišta, odnosno privikavanjem korisnika na digitalne platforme, u posljednjih nekoliko godina za njih su odradile dostavljačke i taksi-platforme kao što su Wolt, Glovo i Uber, a na sličan način funkcionira i aplikacija Lavanda Dry, odnosno web platforma. Korisnik prvo odabire lokaciju na kojoj želi oprati svoje vozilo, potom definira tip vozila, pa odabire tip usluge, je li to kompletno čišćenje, samo unutarnje ili samo vanjsko čišćenje.
Odabiru se potom datum i vrijeme te način plaćanja. Dakle, platforma Lavande Dry upravlja cijelim procesom, od radnih naloga do naplate, a posao čišćenja odrađuju zaposlenici ili partneri koji imaju vlastite tvrtke za čišćenje. Lavanda Dry ujedno ima i svoj prostor praonice u Zagrebu.
Najočitija razlika između mobilne i tradicionalne praonice je u tome što mobilna koristi naprednu tehnologiju, nanotehnološke tekućine koje vrlo djelotvorno rastvaraju nečistoće, nakon čega se površina istrlja krpicom.
Veliki korak
"Tekućine naručujemo iz SAD-a od renomiranih proizvođača, imamo i sigurnosno-tehničke listove koje smo izradili kako bismo mogli uvesti te proizvode za vanjsko pranje, dok za unutarnja koristimo sredstva koja su već na hrvatskom tržištu. Ova tehnologija maksimalno čuva okoliš jer predstavlja uštedu od oko 150 litara vode, koliko se u prosjeku potroši na jedno vozilo u klasičnim praonicama. Dakako, ta tehnika ima svoja ograničenja, kod nas nećete moći oprati, recimo, automobil pun blata, kao ni isprati sol nakon zime", kaže Dumanić.
Cijene su iste kao u praonici, napominje. Primjerice, unutrašnje i vanjsko pranje auta koštaju 26,5 eura. Paralelno s razvojem hrvatskog tržišta radilo se na strategiji širenja biznisa na druge europske zemlje, i Dumanić nam otkriva da će Lavanda Dry kroz mjesec dana biti aktivna i u Njemačkoj.
"Radi se o tržištu koje je veliko i istovremeno ima puno više cijene usluga. Naime, pranje u Njemačkoj kreće se između 100 i 150 eura", kaže osnivač Lavande Dry.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....