DIREKTORICA IZ EXPEDIJE

Jesmo li dovoljno konkurentni: ‘Hrvati, sad imate priliku privući turiste iz Britanije‘

‘Dvije trećine putnika smatra kako ponuda povoljne cijene ili popusta itekako utječe na odabir smještaja‘
 Danijela Peracic/Cropix

Prema svemu sudeći, ovogodišnja će sezona za brojne destinacije biti izazovnija čak i od one prošle, no podaci Expedije, američke online putničke kompanije, pokazuju da neka tržišta oporavak mogu očekivati jako brzo. Kako u svemu tome pliva Hrvatska, je li konkurentna te možemo li ove godine očekivati i putnike iz nešto daljih zemalja, a ne samo one koji dolaze automobilom, u ekskluzivnom intervjuu za Jutarnji list otkrila nam je direktorica razvoja te kompanije Evelina Hederer.

Kakvi su trendovi kad je u pitanju booking i pretraživanje Hrvatske, posebno u odnosu na nama konkurentske destinacije na Mediteranu?

- Gledajući dva ključna emitivna tržišta, njemačko i britansko, primjećujemo jaku potražnju za Hrvatskom za glavnu sezonu. Zanimljivo je pritom da pretrage na području Ujedinjenog Kraljevstva pokazuju kako su Britanci najviše zainteresirani za srpanj i kolovoz, kada vjeruju da je najizglednije da će moći putovati, dok podaci o pretragama pokazuju kako su Nijemci zainteresirani već za lipanj, iako zemlja nije dovoljno napredovala u procesu cijepljenja u odnosu na neke druge destinacije.

Pokazuju li vaši podaci kakvu komparativnu prednost kad je u pitanju Hrvatska?

- Primijetili smo da se produljuje vrijeme u kojem klijenti pretražuju Hrvatsku, što ukazuje da turisti aktivno razmišljaju o bukiranju odmora baš u toj destinaciji. To, naravno, sugerira i da bi se slobodno mogle pojačati marketinške aktivnosti kako bi se komuniciralo sa što više potencijalnih posjetitelja.

S kojih tržišta postoji najveći interes za Hrvatsku? Ima li tu kakvih iznenađenja ili uglavnom govorimo o našim tradicionalnim autotržištima?

- Kad su u pitaju europska emitivna tržišta, najveću potražnju vidimo iz Njemačke i Velike Britanije, a onda, naravno, i s nešto bližih tržišta kao što su Austrija, Poljska i Švicarska. Dodala bih također kako je vidljiva potražnja i iz Sjedinjenih Američkih Država.

Kakva je situacije kad su u pitanju cijene? Hoće li ove godine na Mediteranu biti popusta?

- Ne možemo otkrivati podatke kad su u pitanju cijene, ali možemo reći kako naše studije pokazuju da dvije trećine putnika, prilikom razmišljanja o bukiranju odmora, smatraju kako ponuda povoljne cijene, popusta ili bilo kakve druge vrste uštede itekako utječe na odabir smještaja. Naravno, cijena nikad nije jedini faktor, no autori marketinških strategija moraju biti svjesni da je ona itekako važna.

Vidite li velike razlike u marketinškim aktivnostima zemalja Mediterana? Je li Hrvatska tu dovoljno kompetitivna?

- Posljednja godina bila je iznimno kompetitivna za većinu destinacija pa tu zemlje Mediterana nisu iznimka. Kroz partnerstva koja imamo s brojnim destinacijama pomažemo im kako bi se posjetiteljima prezentirale prema nekim svojim unikatnim obilježjima, specifičnom iskustvu i skrivenim biserima.

image
Evelina Heolerer
M.vennemann

Pozicionirani smo u potpunosti kao OTA usluga, što znači da destinacijama možemo ponuditi holistički pristup prilikom stupanja u kontakt s putnicima. Generalno govoreći, u pandemiji su većinom profitirale one destinacije koje su zauzele fleksibilniji stav prema marketingu te koristile podatke kako bi razumjele ponašanje putnika i kako na njega utječu restrikcije kretanja. Uz pomoć podataka pomogli smo destinacijama kako bi bolje razumjele način na koji se mijenja potrošačko ponašanje, ali i njegova očekivanja, pomažući im tako da donose odluke utemeljene na točnim informacijama te da uvijek budu u tijeku sa željama potrošača.

Kakvi su trendovi kad su u pitanju tržišta gdje je više građana cijepljeno, poput UK, Izraela i SAD-a?

- Izazovi koje destinacije imaju zbog pandemije su različiti, a to uglavnom znači da će se različite destinacije na različiti način oporavljati te da će u različito vrijeme vratiti svoje pretpandemijske turističke promete. Kad su u pitanju UK i SAD, zemlje koje su napredne po pitanju cijepljenja, računamo na brz povratak prometa, no kad su u pitanju zemlje sjeverne hemisfere, izglednije je da će se to dogoditi tek na kasno ljeto. Naše su studije zasad pokazale kako britanski i američki putnici u razdoblju između travnja i rujna planiraju u prosjeku napraviti 1,7 putovanja, no odgovori su prikupljeni krajem prošle godine, prije početka cijepljenja. No, kako potražnja sve više raste, računamo da bi brojke danas bile i znatno veće. Imajući to na umu, Hrvatska sada ima izvrsnu priliku reagirati pravodobno, privući pažnju putnika te kapitalizirati na iznimnoj potražnji tržišta kao što je to britansko.

Kako brzina cijepljenja uopće utječe na ponašanje putnika te marketinške aktivnosti?

- S obzirom na sporiju distribuciju cjepiva, oporavak će, logično, trajati nešto dulje, posebno na tržištima na kojima vlada nedostatak cjepiva. Iako ćemo na tržištima gdje je više cijepljenih vjerojatno imati brži povratak povjerenja putnika, postoje i mnogi drugi faktori na koje treba paziti pri izradi marketinških aktivnosti. Naime, naša istraživanja pokazuju da ovdje može pomoći promocija fleksibilnih uvjeta putovanja i visokih higijenskih standarda, a putnicima je, naravno, važno i da budu mirni kad su u pitanju financije. Istraživanje pokazuje da je više od 50 posto globalnih putnika spremno putovati ove godine ako će imati pravo na otkaz putovanja i mogućnost povratka novca u potpunosti, a 53 posto ih kaže da će rado putovati u destinacije u kojima su osmišljeni dobri higijenski i drugi protokoli.

Turisti i dalje maštaju o putovanjima te žele biti inspirirani

Kako je pandemija utjecala na vaš model poslovanja? Kako ste se prilagodili?

- Posljednjih 12 mjeseci naš je globalni tim bio fokusiran na načine kako klijentima pomoći prilagoditi marketing novim izazovima koje nam je donijela pandemija. Ulaganje u digitalni marketing postalo je ključno za destinacije koje žele zadržati potražnju i svoj udio na globalnom tržištu, no globalne restrikcije kretanja mnogima su otežale fokusiranje na "pravu" publiku u pravo vrijeme. Mi smo im stoga pružali pomoć kroz pristup podacima o načinima na koje putnici pretražuju, planiraju i bukiraju svoja putovanja. Naša se usluga sastoji od kombinacije naših ekskluzivnih podataka te statistike industrije putovanja, što je, recimo, vidljivo u našoj analizi "Travel sentiment and influences". Situacija s covidom i dalje oglašivačima otežava planiranje budućnosti i ulaganja u digitalni marketing, no jasno je da turisti i dalje maštaju o putovanjima te žele biti inspirirani. Zbog toga je nužno strategije prilagoditi preferencijama i ponašanju putnika te u njih svakako uključiti zdravstvene i sigurnosne protokole te ostale alate koji će pomoći da se poveća povjerenje prema putovanju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. prosinac 2024 00:39