
Prijave za sudjelovanje u velikom ekološkom projektu Od izvora do mora otvorene su još samo sedam dana. Svi gradovi koji svojim doprinosom žele pomoći da okoliš u kojemu živimo postane ljepši, čišći i zeleniji, mogu se prijaviti do 17. ožujka, kada završava prva faza ovog projekta koji zajedno organiziraju Coca-Cola, Jutarnji list, Konzum i Udruga gradova. Temeljni cilj inicijative je povećati svijest o važnosti zaštite okoliša i vodnog bogatstva te primjerenog odlaganja otpada, a urbanim pošumljavanjem povećati kvalitetu života u gradovima jer su stabla zaslužna za proizvodnju kisika, apsorpciju ugljikova dioksida i snižavanje temperature zraka.
U projekt Od izvora do mora mogu se uključiti svi hrvatski gradovi, uključujući Grad Zagreb, koji žele ozeleniti svoje površine. Prijaviti se mogu popunjavanjem obrasca koji je dostupan na stranicama Coca-Cola HBC Hrvatska, a Povjerenstvo će najkasnije do 31. ožujka objaviti koje su prijave prihvaćene. Natječaj je namijenjen isključivo gradovima pa fizičke osobe, tvrtke, udruge građana, općine i županije ne mogu sudjelovati. Nakon toga slijedi druga faza - čišćenje okoliša. Gradovi u razdoblju od 14. travnja do 23. lipnja moraju u suradnji s lokalnim nevladinim udrugama i građanima volonterima provesti jednodnevnu akciju čišćenja okoliša od neadekvatno bačenog ambalažnog otpada. Kako bi se skrenula pozornost na sve veću onečišćenost ukupnog vodnog bogatstva u Hrvatskoj, organizatori preporučuju da lokacije čišćenja budu vezane uz obale rijeka, mora i jezera, no sam izbor lokacije neće donijeti dodatne bodove. Osim toga, gradovi moraju sami okupiti volontere i osigurati im potrebnu opremu za akciju čišćenja okoliša.
Oni koji u tome budu uspješniji, imaju i veće šanse za pobjedu jer je broj volontera jedan od glavnih kriterija pri ocjenjivanju. Uz broj sudionika, važan kriterij je i količina sakupljenog otpada. Iako organizatori podržavaju uklanjanje bilo kakvog otpada iz prirode i njegovo adekvatno zbrinjavanje, važno je naglasiti da se od sudionika natječaja očekuje da se u akcijama čišćenja fokusiraju na prikupljanje neadekvatno odložene ambalaže. Ideja ekološkog projekta Od izvora do mora je, naime, povećati svijest građana o tome koliko je važno pravilno postupati s ambalažom, vrstom otpada koji nesavjesni pojedinci često ostavljaju u prirodi. Zbog toga u akcijama treba sudjelovati što više volontera koji će svojim osobnim angažmanom pomoći u čišćenju, bez upotrebe teške mehanizacije koja je nužna za zbrinjavanje glomaznog otpada.
Gradovi se za titulu najboljeg natječu u tri kategorije - mali (do 10 tisuća stanovnika), srednji (od 10.001 do 35 tisuća stanovnika) i veliki gradovi (s više od 35 tisuća stanovnika). Tko je od njih odnio titulu najboljeg, doznat ćemo najkasnije do 9. srpnja, a svaki grad-pobjednik dobit će nagradu od 15 tisuća eura za kupnju barem 30 sadnica stabala koje trebaju posaditi u razdoblju od listopada do prosinca. Taj se iznos ne može iskoristiti za kupnju ukrasnih grmova, živice i cvijeća, nego isključivo stabala. Coca-Cola je projekt Od izvora do mora u Hrvatskoj pokrenula 2018. godine, u suradnji s Vladinim institucijama i udrugama civilnog društva. Prije četiri godine kao partner se pridružio i Jutarnji list, 2022. godine Konzum, a godinu poslije i Udruga gradova. Podršku projektu dali su Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije te Fakultet šumarstva i drvne tehnologije iz Zagreba
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....