Catering Zvona uspješno se oporavlja od pandemijskog razdoblja, no suočava se s izazovom koji dijeli s ostatkom ugostiteljstva u Hrvatskoj – nedostatkom radne snage. Zato na poslovima pranja suđa zapošljava pet Filipinaca.
„Potaknut neizvjesnoću zbog pandemije dobar je dio djelatnika u servisnom dijelu u Hrvatskoj promijenio branšu. U dostavljačkim službama rade kada hoće, koliko hoće i nemaju iznad sebe poslodavce koji inzistiraju na urednosti i pristojnosti, te zahtjevne gostiju, a novac je isti ili veći“, rekao je Jurica Protić, direktor tvrtke Zvona usluge, u emisiji Poduzetnički mindset.
Iako je tijekom pandemije rapidno rasla dostava hrane, njegova je tvrtka zadržala svoje osnovne djelatnosti – vođenje restorana u nekoliko korporacija, te catering koji joj je glavni izvor prihoda. Pripremom hrane za van bavila se samo kako bi djelatnici ostali u radnoj rutini.
„U pretpandemijskoj 2019. godini u jednom smo danu imali 45 evenata, a najveći event koji smo radili, bio je za dvije tisuće ljudi. Godišnje smo radili dvije tisuće evenata. Epidemiju smo dočekali s osamdesetak zaposlenih, a preko noći smo se probudili s tri posto prihoda. Nismo se oslanjali na pomoć države. Procijenili smo da će pandemija potrajati mjesecima, ako ne i godinama. Išli smo na radikalno rezanje broja zaposlenih. Svima smo ponudili opciju odlaska s otpremninama ili ostanka uz daleko niža primanja. U usporedbi s ostatkom ugostiteljstva inače imamo nisku fluktuaciju ljudi. Većina zaposlenika bili su dugogodišnji zaposlenici. Dan kada sam im davao otkaze, bio mi je jedan od najtežih u životu“, kazao je Protić te dodao kako tvrtka sada ima pedesetak zaposlenika.
Tvrtku Zvona usluge osnovali su 1994. godine njegovi roditelji, a sada je vode on i sestra dok su roditelji prokuristi. Za sebe kaže da je dijete tvrtke jer je u njoj radio već kao srednjoškolac.
„Kao poduzetnik ne samo da živiš taj posao, nego ga i sanjaš. Ako želite hraniti pedeset obitelji, to je način života“, ističe Jurica Protić.
Tvrtka je nedavno dovršila veliku investiciju.
„Napravili smo kompletnu rekonstrukciju postojećeg objekta i kraj njega napravili objekt gdje su nam uprava, skladište i event room za manje evente. Ta je investicija stajala 5,5 milijuna kuna, a samo na opremu je utrošeno oko milijun kuna“, rekao je Protić. Pojasnio je da catering traži konstantna ulaganja jer je nužno dopunjavati inventar te razvijati inovacije. Zbog toga tvrtka prati što se radi vani. Evolucija cateringa obuhvaća od pripreme do prezentiranja jela.
Protić smatra kako je ključna promjena trenutačno vezana uz svijest potrošača. Potrošačima je jasno što od kojeg cateringa mogu dobiti. Najjačih pet cateringa na hrvatskom tržištu dodatno se povezalo tijekom protekle tri godine.
Catering Zvona radi diljem Hrvatske, a posla je bilo i u Sloveniji te Bosni i Hercegovini. Najzahtjevnijom lokacijom jer joj se ne može prići teretnim vozilima, Protić smatra kulu Lovrijenac u Dubrovniku. Svadba Mate Rimca imala je pak drugačiji izazov.
„Problem je što je BiH izvan Europske unije, pa smo u toj zemlji morali od lokalnog dobavljača nabavljati namirnice za vegansku svadbu“, otkrio je direktor tvrtke Zvona usluge. Veganske svadbe više nisu rijetkost. Catering Zvona radio ih je nekoliko desetaka.
Na prehranu ljudi u svakodnevici utječe novi način rada.
„Promet u restoranima u korporacijama u odnosu na pretpandemijsko razdoblje pao nam je na 65, 70 posto. U većini poduzeća postoji hibridni model rada, pa ljudi najčešće ponedjeljkom i petkom rade od doma. To treba prihvatiti kao činjenicu i tome se treba prilagoditi“, zaključio je Protić.
Emisija Poduzetnički mindset medijske platforme Poduzetnik prikazuje se premijerno svakoga drugog petka u 10 sati na portalu Novac.hr Jutarnjeg lista. Nakon toga se može pogledati na YouTube kanalu časopisa Poduzetnik. Voditelj je Saša Cvetojević, a urednica Dunja Trojan.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....