Productivity Agenda 2021

Ključ povećanja produktivnosti i stjecanja konkurentske prednosti u sektoru financijskih usluga

Osamdeset posto tvrtki koristi digitalne alate kako bi podržale usavršavanje svojih ljudi, povećavajući produktivnost za 90 %
 Ding Ting/AFP

Prema istraživanju The Productivity Agenda 2021, koje je naručio PwC, financijske institucije troše značajne količine vremena i truda kako bi povećale produktivnost svoje radne snage, ističe se u priopćenju.

Ovo je drugo takvo PwC-ovo istraživanje produktivnosti, a provedeno je tijekom lipnja 2020. Rezultati odražavaju dinamiku ovog razdoblja i prioritet koji tvrtke za financijske usluge stavljaju na poboljšanje produktivnosti svojih ljudi kako bi se svoje poslovne modele pripremili za budućnost. Sedamdeset dva posto ispitanika planira primijeniti dodatne specifične mjere produktivnosti, u usporedbi s 53 % u 2018., dok ih 14 % privremeno obustavlja nastojanja zbog pandemije Covid-19.

Digitalizacija je financijskim institucijama ključan alat za poticanje produktivnosti. Većina organizacija već je donekle digitalizirana, a kao rezultat toga vidi porast produktivnosti, ali može se puno više učiniti. Tvrtke trebaju nove mogućnosti jer tehnološka rješenja sve više uključuju suradnju s trećim stranama. Nisu samo tehničke vještine potrebne radnicima već i osposobljavanje za nove osobne vještine, poput agilnih metoda i naprednih tehnika suradnje.

Pedeset posto ispitanika koristi rješenja nabavljena iz mnoštva (eng. crowd-sourced), uključujući angažiranje više zaposlenika na ugovor o djelu kako bi pristupili specijaliziranim vještinama, a više od svake četvrte (27 %) tvrtke troši više od 20 % svojih operativnih troškova na programe provođenja promjena. Tri četvrtine (77 %) organizacija također prati produktivnost radnika.

Osamdeset posto institucija koje koriste crowd-sourced platforme i zaposlenike na ugovor o djelu navelo je da te prakse donose veliku vrijednost. To se značajno povećalo od istraživanja iz 2018. godine, kada je samo 39 % vjerovalo da to dodaje vrijednost. PwC sugerira da će se upotreba radnika na ugovor o djelu znatno povećati u sljedećih 3-5 godina. Trenutačno, radnici s ugovorom o djelu čine samo 5 % zaposlenih, u usporedbi sa 70 % stalno zaposlenih, 32 % s nepunim radnim vremenom i 9 % vanjskih suradnika.

Od organizacija s uspostavljenim programima promjena, 60 % ulaže u specijaliziranu obuku svojih ljudi, a 51 % je imenovalo mentore za karijeru kako bi rasli i zadržali talente. Uz to, gotovo 80 % anketiranih tvrtki koristi dodatne alate za potporu produktivnosti svojih ljudi putem alata UI (54 %), dubokog učenja (40 %) i robotske automatizacije procesa (37 %), što rezultira s preko 90 % tvrtki koje su rekle da su uspješne. Digitalni alati uspješno su osnažili internu radnu snagu u financijskim institucijama, a 90 % ispitanika izjavilo je da je upotreba ovih alata poboljšala produktivnost.

Izgledi za veće korištenje ekonomije temeljene na ugovoru o djelu posebno su značajni, pri čemu je polovica anketiranih organizacija izjavila da u sljedećih 3-5 godina očekuje povećanje svog udjela zaposlenih preko ugovora o djelu, umjesto zapošljavanja na neodređeno. Unatoč sve dostupnijim kadrovima na zahtjev, većina se institucija i dalje oslanja prvenstveno na zaposlenike na neodređeno i određeno. Među ispitanicima, vanjski suradnici čine samo 9 % radne snage, a kadrovi koji rade na ugovor o djelu čine samo 5 %.

PwC vjeruje da će u roku od pet godina zaposlenici na ugovor i djelu vjerojatno vršiti 15 % do 20 % posla tipične institucije, na što će utjecati kontinuirani pritisci troškova i potrebe pristupa digitalno kvalificiranim kadrovima. To je, zajedno s ulaganjem u osobne vještine i digitalnu stručnost stalnijih zaposlenika, ključno za otključavanje povećanja produktivnosti u budućnosti.

- Izazovi oko održavanja motivacije i produktivnosti ljudi relevantniji su ove godine nego ikad prije, s gotovo tri četvrtine financijskih institucija koje planiraju uvesti dodatne mjere produktivnosti kao rezultat pandemije Covid-19. Čvrsto vjerujemo da je usavršavanje kroz obuku i mentorstvo ključno za povećanje produktivnosti, kao i eksternalizacija u aspekte zapošljavanja po ugovoru o djelu - kazao je John Garvey, PwC-ov globalni voditelj financijskih usluga iz PwC-a SAD

K tome, prema Nicole Wakefield, PwC-ovoj globalnoj voditeljici usluga savjetovanja za sektor financijskih usluga iz PwC-a Singapur, 'poboljšanje digitalnog IQ-a radne snage osigurat će opremljenost Vaših zaposlenika novim vještinama za novi svijet, a nadopunjavanje toga vještinama zaposlenika na zahtjev otključat će povećanje produktivnosti u svim aspektima i od ključne je važnosti za funkcioniranje institucije na svjetskoj razini. To će omogućit zaposlenicima užu suradnju s trećim stranama, uključujući zaposlenike na ugovor o djelu i crowd-sourced platforme, koje će se značajno povećati u trenutku kada financijske institucije osjećaju pritisak u smislu smanjivanja troškova i pristupa digitalnim vještinama', zaključuje se u priopćenju PwC-a.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 08:40