Zagrebačka tvrtka "Split marina", čiji je suosnivač i jedan od direktora Petar Caktaš, objavila je na svojoj internetskoj stranici, kako navodi, plan urbanog razvoja Kopilice pod nazivom "Kopilica city". Projekt obuhvaća 68,7 hektara zemljišta i predviđa 700 milijuna eura investicija koje bi osigurali ulagači, a koje će se provoditi u tri faze.
Nakon četiri godine provedbe, tijekom kojih bi se izgradili hoteli s 1000 soba, casino, restorani i barovi, vile, 1900 apartmana, poslovni objekti s 1200 ureda, nautička marina s 300 vezova, te bi se uredili plaža, parkovi i igrališta, predviđa se da bi "Kopilica city" na kraju vrijedila dvije milijarde dolara.
Prema grafičkom prikazu, "Kopilica city" proteže se između Sjeverne luke, tvornice "Adriacinka" i "Superkonzuma" na Stinicama. Odnosno, među ostalim obuhvaća imovinu privatne tvrtke "Cestar", luku "Pomgrada", pomorsko dobro koje koristi državni "Plovput", zemljišta u vlasništvu starih splitskih obitelji na potezu između "Pomgrada" i Sjeverne luke, zatim parcele u vlasništvu Grada, ali i tvrtke koja je izbrisana iz sudskog registra...
Ozbiljna namjera i interes
Ipak, najveće površine su 67 tisuća kvadrata nekadašnje tvornice "Dalmacijavina" s pogledom na more, koji sada pripadaju hrvatskom kralju šećera Marinku Zadri, odnosno njegovoj tvrtki "Oštrc", potom 9500 kvadrata oko kojih se spore "Dalmacijavino" i "Adriacink" koji ih je 2001. godina kupio u stečaju "Obnove" na Trgovačkom sudu u Splitu, 23.410 kvadrata koji su nekada pripadali tvrtki "Nova color" Siniše Caktaša, a koji su prije dvije godine prodani u ovrsi na Općinskom sudu...
– S partnerima smo vlasnici nekadašnjeg zemljišta tvrtke "Nova color" koje se nalazi uz "Dalmacijavino". Postoji ozbiljna namjera i ozbiljan interes ulagača. Više od toga još ne možemo kazati zbog naših partnera i investitora, a s ciljem da od toga nešto bude, a ne da to postane jedna u nizu lijepo zamišljenih priča koje nisu ostvarene – kazao je Slobodnoj Dalmaciji Petar Caktaš, te dodaje:
– Prioritet nam je parcela koja je u našem vlasništvu i zemljište "Dalmacijavina". Kada radite projekt, ne možete odsjeći druge parcele, pa su projektanti zaokružili i taj obalni dio, onako kako ga oni vide, i tako su nacrtali projekt.
Promjena planova
Caktaš potvrđuje da prostorni planovi tamo ne predviđaju marinu, no da je želja Grada Splita prema masterplanu koji razvija da na obalnom području bude šetnica, kao ona na Zapadnoj obali, s nekoliko ugostiteljskih objekata, te da u jednom dijelu bude luka za javni promet.
– Naš je prijedlog da se u tom dijelu gdje bi bila riva izgradi i marina, pa bi tako Grad mogao uprihoditi određena sredstva, a dobio bi se i bogatiji sadržaj. To trenutno nije predviđeno prostornim planom i vidjet ćemo kako će u Gradu reagirati na tu ideju – kaže.
Luka Diel Zadro, direktor tvrtke "Oštrc" u čijem je vlasništvu nekadašnje zemljište "Dalmacijavina", navodi kako svatko od vlasnika zemljišta može imati svoje ideje, no urbanizam je na kraju pitanje gradske uprave i ovlaštenih izrađivača.
– Kroz projekt više vlasnika, tvrtka "Oštrc" sudjelovala je u javnoj raspravi dajući našu viziju tog prostora i jasno je da svatko od nas gleda kako najbolje ostvariti i vlastite interese.
Uspješni projekti ne ignoriraju vlasništvo, no prije svega vode računa o razvojnim potrebama grada. Iščekujemo odgovore na primjedbe iz javne rasprave i finalnu prezentaciju. Bilo koje smisleno rješenje bolje je od onoga što imamo danas, a što će na kraju biti, na izrađivačima je i Gradu. Vrijeme je da se tih milijun kvadrata praktički u centru grada revitalizira i stavi u funkciju grada. Od toga koristi mogu imati apsolutno svi! – zaključuje Diel Zadro.
Mihanović: 'Prvi put čujem za marinu'
S obzirom na to da projekt "Kopilica city" uključuje nautičku marinu, nazvali smo za komentar dr. Vicu Mihanovića, ravnatelja Lučke uprave Split.
– Dosad nisam čuo da netko planira izgraditi marinu na Stinicama, u vranjičko-solinskom bazenu luke Split. Na tom lučkom području planirana je ro-ro luka otvorena za javni promet, kako bismo pridonijeli smanjenju gužvi u centru Splita preusmjeravanjem teretnog kamionskog prometa prema otocima iz Gradske luke na Stinice.
Na tom projektu od početka surađujemo s Gradom Splitom, te smo se uskladili s njihovim zahtjevima vezano uz Masterplan. Ni prema važećoj prostornoplanskoj dokumentaciji ni prema državnim strategijama tamo nije predviđena luka nautičkog turizma – kazao je Mihanović.
Budiša: 'Nisu sudjelovali u javnoj raspravi, ali otvoreni smo za sve prijedloge'
Krešimir Budiša, savjetnik gradonačelnika za EU i razvojne projekte, potvrdio nam je da su predstavnici tvrtke "Split marina", kao i brojni drugi investitori, zainteresirani za ulaganja u Splitu, te su vlasnici zemljišta u dva navrata na vlastito traženje prezentirali Gradu Splitu svoje viđenje urbanističkog uređenja Kopilice.
– Grad Split je u postupku donošenja masterplan studije urbane revitalizacije Istočne obale i Kopilice, koji je podloga za sustavno i strateško urbanističko planiranje grada u idućih 50 godina. Nacrt studije predstavljen je u ožujku, nakon čega je provedena intenzivna javna rasprava u trajanju od pet tjedana, tijekom koje su održane posebne radionice za sve dionike, kao i prezentacije različitih rješenja urbanističkog uređenja ključnih područja u Splitu.
Predstavnici tvrtke "Split marina" službeno nisu sudjelovali u javnoj raspravi, odnosno, u danom roku nisu Gradu Splitu dostavili svoja pitanja, komentare, prijedloge ni zahtjeve vezane uz predstavljeni nacrt masterplan studije.
Kao i do sada, a posebno nakon donošenja novog GUP-a, Grad Split ostat će otvoren da sasluša prijedloge svih investitora koji su spremni ulagati u razvoj grada unutar okvira usuglašenih masterplan studijom – kaže Budiša.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....