OVO ĆE ODJEKNUTI

Najveća hrvatska developerska kompanija kupila nizozemsku tvtrku čiji su klijenti Adidas, Netflix, Samsung, Bentley...

Kada je Infinum 2005. osnovan, u staroj ih je zgradi Vjesnika bilo pet-šest... Danas kupuju tvrtke na Zapadu

Infinum preuzeo nizozemsku kreativnu agenciju Your Majesty. Na fotografiji Kasper Kuijpers, Nikola Kapraljević i Georgios Athanassiadis

 Merten Snijders/

Hrvatska digitalna kompanija Infinum preuzela je Your Majesty, jednu od vodećih kreativnih agencija u Nizozemskoj. Iako trenutačno broji svega desetak zaposlenika, ta se agencija može pohvaliti klijentima kao što su Adidas, Netflix, Samsung, Bentley, Los Angeles Lakers, Nintendo i Universal Music Group, a zaslužna je i za nedavnu viralnu kampanju za povratak serije "Squid Game" na streaming platforme. Infinum u ovo partnerstvo donosi tehnološko znanje potrebno za razvoj digitalnih rješenja i iskustvo etablirane kompanije, dok će se Your Majesty fokusirati na strateško kreativno vodstvo, razvoj marketinških strategija i produkciju interaktivnih sadržaja. Infinum akvizicijom stječe većinski udio u nizozemskoj tvrtki koja će nastaviti djelovati pod vlastitim brendom, a trenutačni vlasnici Georgios Athanassiadis i Kasper Kuijpers postaju manjinski dioničari i ostaju uključeni u upravljanje tvrtkom, objavili su čelnici kompanija na zajedničkom događaju koji se jučer održao u Amsterdamu.

PROČITAJ VIŠE Širenje u SAD: Hrvatska kompanija u milijunskom poslu preuzela američku kako bi se proširila u Silicijsku dolinu!

Grad je to u kojem Infinum godinama surađuje s međunarodno priznatom agencijom Dept, ujedno je globalno sjedište njihova klijenta Philipsa, a dugogodišnje partnerstvo s liderom na tržištu pametne rasvjete Signifyem povezuje ih s još jednim nizozemskim gradom - Eindhovenom. Prije dvije godine svoj su ured otvorili i u Amsterdamu, a uz pomoć Your Majestyja dodatno će osnažiti prisutnost na tom tržištu.

- Kada smo prije nekoliko godina krenuli s globalnim razvojem Infinuma, već smo imali nekoliko nizozemskih klijenata, pa smo zaključili da na tržištima na kojima se želimo širiti moramo biti prisutni jer ljudi, bez obzira na online opcije, i dalje vole razgovarati s drugima i vidjeti ih uživo. Osim toga, Your Majesty će nam pomoći u poslovima kreiranja brend-identiteta i kreativi - objasnio je Nikola Kapraljević, izvršni direktor Infinuma.

image

Infinum preuzeo nizozemsku kreativnu agenciju Your Majesty. Na fotografiji Kasper Kuijpers, Nikola Kapraljević i Georgios Athanassiadis

Merten Snijders/

Dodaje da im je temeljni cilj širiti se na zapadna tržišta jer tu vide najveće prilike. Akvizicija Your Majestyja treća je akvizicija u posljednjih nekoliko godina, a zanimljivo je da su se nakon preuzimanja njujorške agencije ExpandTheRoom 2023. godine prihodi Infinuma na američkom tržištu udvostručili. Ova akvizicija mnogo znači i za daljnji razvoj Your Majestyja.

- Već dugo radimo s globalnim klijentima, ali smo za velike kompanije uvijek predstavljali rizik jer smo premali. Sada s Infinumom dobivamo na težini, a istovremeno imamo koristi od njihove ekspertize u tehničkom savjetovanju i digitalnom inženjeringu. Ranije smo se po tom pitanju oslanjali na vanjske suradnike - objašnjava Georgios Athanassiadis, direktor agencije Your Majesty.

SAD im je uvijek bilo važno tržište s obzirom na to da polovina njihovih klijenata dolazi iz te zemlje. Zbog toga je u njihovu petogodišnjem planu bilo širenje u inozemstvo kroz otvaranje ureda u SAD-u i u regiji s nižim cijenama, pa će kroz ovo partnerstvo s Infinumom taj cilj i ostvariti. Nizozemska tvrtka nastavlja s vlastitim radnim procesima, ali će centralizirati određene poslovne administrativne funkcije i resurse u prodaji, marketingu, istraživanju i razvoju. Osim toga, vizija je da se u sljedećih pet godina njihov tim s desetak poveća na 20 do 30 ljudi.

- Organski rast je neophodan da bi se opravdala sredstva uložena u akviziciju. Očekujemo da će tijekom tri godine i Your Majesty narasti i stvarati puno veće prihode - kaže Kapraljević. Trenutačno se godišnji prihodi Infinuma kreću oko 29 milijuna eura, a Your Majestyja oko 1,5 milijuna eura. Iako ne otkrivaju vrijednost ove akvizicije, poznato je da je Infinum u posljednje dvije i pol godine ukupno uložio 7,5 milijuna eura u akvizicije, a kroz kredit Europske banke za obnovu i razvoj i reinvestiranje vlastitih sredstava osigurali su dodatnih 15 milijuna eura za preuzimanja u naredne dvije godine.

image

Infinum preuzeo nizozemsku kreativnu agenciju Your Majesty. Na fotografiji Kasper Kuijpers, Nikola Kapraljević i Georgios Athanassiadis

Merten Snijders/

- U hrvatskim razmjerima smo značajna kompanija, ali na svjetskoj razini smo i dalje vrlo mali, pa u narednim godinama ima puno prostora za rast. Želimo postati značajniji igrač na svjetskoj razini i mislim da smo odradili dobar korak s akvizicijama. Sada moramo nastaviti rasti još brže - govori Nikola Kapraljević, koji je zadovoljan dosadašnjim rezultatima.

Puno su bolji od onoga o čemu su maštali 2005., kada je Infinum osnovan. Tada ih je, prisjeća se Kapraljević, u staroj zgradi Vjesnika bilo pet-šest i nadali su se da će uspjeti postati tvrtka sa sto zaposlenika. Danas ih imaju četiri puta više i rijedak su primjer hrvatske tvrtke koja kupuje one na Zapadu. Osim u Amsterdamu, Infinum trenutačno ima urede u Zagrebu, Varaždinu, Podgorici, Skoplju, Ljubljani, Londonu i New Yorku. Očekuju da će po istom principu kao u Americi i Nizozemskoj svoju prisutnost u narednim godinama proširiti i u druge zemlje. Na Zapadu je fokus na novim tržištima, a u regiji na produkciji i zapošljavanju. Općenito, Kapraljević ističe da je naglasak na pronalasku klijenata jer je danas teže naći klijente nego zaposlenike, dok je prije pet godina bilo potpuno drugačije.

- Rad od kuće je tu dosta pomogao IT-ju, a ni razlike u plaćama na razini Europe više nisu toliko izražene. Hrvatska je zbog toga postala atraktivnija i ljudi ne odlaze kao prije, ali definitivno i mi moramo ulagati u konkurentne uvjete rada - smatra izvršni direktor Infinuma, tvrtke koja je osam puta proglašena najboljim poslodavcem. Tajna uspjeha je, kaže, način vođenja kompanije - transparentnost i iskrenost pomažu im da zaposlenici vjeruju u ono što rade. Postoji i opcija dobivanja udjela u kompaniji, ali prema njegovu iskustvu, ljudi u Hrvatskoj još nisu dovoljno zainteresirani za taj oblik sudjelovanja u poslovanju.

- Neke države su imale pozitivnih primjera izlaska kompanije na burzu ili prodaje pa je to drugačije. Nama treba nekoliko takvih primjera da se osvijesti da to može biti dobra opcija za zaposlenike - govori Kapraljević.

Iako umjetna inteligencija njima interno, ali i u poslu koji obavljaju za klijente, uvelike pomaže u optimiziranju poslovanja i povećanju produktivnosti, neće značajno ugroziti ni jedno radno mjesto.

Nakon što su Infinum i Your Majesty zajedno radili na nekim projektima, očekuju da će klijenti sada bolje prepoznati potencijal i dodanu vrijednost kroz najnovije spajanje tvrtki čije se ponude nadopunjuju.

Georgios Athanassiadis ističe da klijenti ostaju prioritet, pa će rezultat ove akvizicije za njih biti jednaka ili bolja usluga. Uz to, trenutačno rade na usklađivanju procesa da bi bili sigurni da se sve uklapa u isti lanac vrijednosti.

- Treći dio je integracija naših kultura. Iako Your Majesty ostaje zasebni brend, jako nam je važno da se osjećamo kao jedna kompanija. Zbog toga će naš tim i posjetiti Hrvatsku da bismo upoznali hrvatske kolege i doživjeli tamošnju kulturu - poručuje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. veljača 2025 21:00