Gordana Tomičić

‘Najviše nam rezervacija dolazi od Amerikanaca‘

‘Segment vjenčanja prilično se oporavlja. Protekli vikend, na primjer, imali smo vjenčanje oko 80 gostiju iz New Yorka, koji su odabrali Hvar za tu prigodu‘
Gordana Tomičić
 Sasa Buric/Cropix

Sunčani Hvar upravo dovršava jednu investiciju, a u razgovoru s predsjednicom Uprave Gordanom Tomičić doznajemo da pripremaju još ozbiljnije investicije. Gordana Tomičić očekuje znatno bolju sezonu, pri čemu se dosta oslanja na goste s tržišta SAD-a i Velike Britanije, a otkriva da velika očekivanja ima i od drive-in tržišta Njemačke, Austrije, Švicarske i Slovenije.

Sunčani Hvar upravo dovršava jednu investiciju. O čemu je riječ i koliko je vrijedna ta investicija?

Veseli nas što smo i u vrijeme krize zadržali investicijski momentum te smo u proteklom razdoblju radili na investiciji u Beach Club Hvar, nekadašnji Bonj Les Bains. Riječ je o investiciji od više od sedam milijuna kuna, čime je kultni hvarski objekt dobio novi imidž. Tako će ovo ljeto novouređeni Beach Club Hvar dočekati goste s moderno uređenim klimatiziranim kabinama, novim pontonima, vrhunskom uslugom i novom ponudom hrane i pića, spa ponudom te ekskluzivnim dućanom za beachwear. Vjerujemo da ćemo s novoobnovljenim Beach Club Hvarom podignuti ljestvicu ponude luksuzne usluge u Hvaru te nametnuti nove standarde koje naši gostu očekuju i zaslužuju.

Imate li u planu još neke investicije? Razvijate li još projekata? O čemu je konkretno riječ i kakva je dinamika što se tiče razvoja tih projekata?

- Osim investicije u Beach Club Hvar, intenzivno smo radili na pripremnoj dokumentaciji za nove investicijske projekte.

Istaknula bih projekt novog hotela Delfin, čijom obnovom zaokružujemo investicijski ciklus na hvarskoj potkovi, odnosno, samog strogog centra hvarske luke. Projekt se razvija u suradnji s Gradom Hvarom i Konzervatorskim uredom u Splitu te nam je drago da svi prepoznaju važnost obnove tog hotela. Projekt je u finalnoj fazi, a riječ je o standardu 5 zvjezdica s jedinstvenim obilježjima tipa spa, krovnog bazena te premium pozicije na samoj hvarskoj šetnici. Predviđamo početak radova tijekom nadolazećeg zimskog razdoblja. Osim Delfina, radimo na projektu obnove hotela Rive, masterplanu za kamp Vira te na projektima obnove preostalog dijela neobnovljenog portfelja.

Možete li reći nešto o ovogodišnjem bookingu? Kakve akcije poduzimate i kojim tržištima ste zadovoljni? Na koje goste ciljate?

- Svakog dana sve je više pokazatelja da se sezona oporavlja nakon pandemije koronavirusa. Zadovoljni smo trenutačnim bookingom i očekujemo odličnu popunjenost u srpnju i kolovozu te u postsezoni. Gostima se nudi mnoštvo posebnih pogodnosti pri rezerviranju smještaja, tako npr. mogu uživati u popustima u restoranima i barovima Sunčanog Hvara i posebno dizajniranim turama s naglaskom na privatnost i sigurnost. Osim što imamo povoljnije cijene smještaja, rezervacije je moguće i besplatno otkazati u roku 48 sati prije dolaska. Najviše turista očekujemo s naših tradicionalnih tržišta, SAD-a i Velike Britanije te drive-in tržišta Njemačke, Austrije, Švicarske i Slovenije, a s obzirom na povećanu potražnju s domaćeg tržišta, ove smo godine ponudili posebne ponude za smještaj domaćim turistima.

Očekujete li bolje rezultate ove sezone?

- Ove godine očekujemo znatno bolje rezultate u odnosu na prošlu godinu. Dobra epidemiološka situacija na Jadranu i visok stupanj procijepljenosti omogućit će dolazak turista u puno većem broju nego prošle godine. Najave letova potvrđuju veće zanimanje turista, što potvrđuje i stanje s bookingom, tako da optimistično očekujemo ovu sezonu.

Posebno nas veseli jak interes s tržišta SAD-a, koje je trenutačno naše glavno tržište, a očekujemo i popuštanje restrikcija na tržištu Velike Britanije, čime će se povećati i broj rezervacija s tog tržišta. Hrvatsko tržište svakako će i ove godine odigrati važnu ulogu te očekujemo da i ove godine na Hvar dođu oni domaći turisti kojima je Hvar inače cjenovno nedostupan.Također bolje rezultate očekujemo i s DACH tržišta - Njemačka, Austrija i Švicarska, na koje smo posebno ciljali u prodajno-marketinškim aktivnostima.

Je li prošla godina ostavila ozbiljne posljedice na poslovanje Sunčanog Hvara?

- Kriza ovakvih razmjera ostavila je posljedice na turistički sektor, tako da tu nije Sunčani Hvar. Međutim, Sunčani Hvar je stabilna kompanija, koja je pravodobno provela restrukturiranje i u kriznim okolnostima pokazala iznimnu fleksibilnost. Unatoč ozbiljnom padu prihoda u 2020. godini, uspjeli smo zadržati pozitivnu bruto operativnu dobit. Ono što nas posebno veseli jest da su naši radnici minimalno osjetili posljedice krize, a niska zaduženost Društva i financijski stabilan vlasnik svakako pružaju dugoročnu okosnicu za razvoj poslovanja.

Vraćaju li vam se tradicionalni gosti?

- S obzirom na najave direktnih letova čiji će se broj u srpnju znatno povećati, očekujemo jak priljev gostiju iz SAD-a. US tržište je trenutačno dominantno u bookingu, što pokazuje prepoznatljivost destinacije Hvar na najznačajnijem globalnom tržištu.

Kako gledate na povezivanje Dubrovnika i SAD-a direktnim letovima? Ima li Hvar koristi od te činjenice?

- Najava letova Delte i Uniteda, dva od tri najveća američka prijevoznika, bitne su za samu promidžbu Hrvatske, donose dodatan impuls i optimizam te direktne rezultate. Evo, na primjer, naša perjanica Palace Elisabeth hotel već je gotovo popunjena za nadolazeću glavnu sezonu, s time da je većina gostiju upravo s tržišta SAD-a, iako primjećujemo i da ostala tržišta pozitivno reagiraju na luksuznu ponudu i uslugu koja se nudi u tom hotelu.

Zanimljivo je da ste prije pandemije razvili nišu organiziranja vjenčanja. Jeste li optimisti i kako se oporavlja taj segment?

- U odnosu na prošlu godinu, segment vjenčanja prilično se oporavlja, dapače, pokazuje se kao jedan od najotpornijih segmenata poslovanja. Protekli vikend, na naprimjer, imali smo vjenčanje 80-ak gostiju iz New Yorka koji su odabrali Hvar za tu prigodu. Kako je sve više cijepljenih i restrikcije oko putovanja popuštaju, tako očekujemo daljnji rast tog segmenta. Rijetko se vjenčanja otkazuju, uglavnom se premještaju u sljedeću sezonu pa sada imamo neka koja su prebacili već drugi put jer klijenti nisu mogli doputovati u ranoj sezoni ove godine. Drugi dio sezone, visoka sezona i rujan, zasad dobro stoje i vjerujemo da će se sve odraditi kao što je i planirano. U međuvremenu, priličan je broj upita za sezonu 2022. i 2023., nadamo se potpunom oporavku segmenta i dobrom bookingu vjenčanja i evenata.

Gostima je sada najvažnija sigurnost

Jesu li se promijenile navike gostiju?

- U vrijeme pandemije gost se ponajprije želi osjećati siguran. Tako smo prilagodili ponudu sadržaja, korigirali određene usluge i način korištenja pojedinih usluga u hotelu, osigurali razmak te primijenili najbolju praksu svjetskih hotelskih lanaca u pogledu zaštite gostiju. Ujedno smo implementirali novi Health Services program, koji omogućuje svim našim gostima usluge pružanja pravovremene zdravstvene skrbi tijekom boravka u našim hotelima, koja uključuje i testiranje na covid-19.

Kako stojite s cijepljenjem radnika?

- Svi radnici se cijepe ili se redovno testiraju. Zdravlje i sigurnost naših zaposlenika oduvijek su bili na prvom mjestu. Cijepljenje je organizirano kako bi se zaposlenici zaštitili na svome radnom mjestu te da bi se u uvjetima pojačanih kontakata osjećali sigurno. Cijepljenje zaposlenika obilježio je odličan odaziv, a također smo organizirali i redovno cijepljenje sezonskih radnika.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 04:34