Digitalno tržište

Nakon Facebooka i Netflixa, HDS ZAMP ima ugovor i s TikTokom

TikTok aplikacija na pametnom telefonu
 Getty Images

HDS ZAMP i jedna od najpopularnijih društvenih mreža na svijetu, TikTok, prošlog su tjedna potpisali ugovor kojim se licencira glazbeni repertoar domaćih autora i članova HDS-a na ovoj platformi koja trenutno broji više od 800 milijuna korisnika. Što to znači za autore i nositelje prava? Svaki put kada se u TikTok videima koristi neko djelo članova Hrvatskog društva skladatelja, ZAMP će te podatke obraditi i autorima isplatiti njihove honorare temeljem dostavljenih izvještaja platforme.

Finalizacijom sporazuma s TikTokom, HDS ZAMP zaključuje uspješan niz na digitalnom tržištu poslovanja u 2020. godini – ranije tijekom godine potpisani su novi ugovori sa svjetski popularnim servisima Facebookom (ujedno i Instagramom) te s Netflixom.

Ugovor s Facebookom pokriva glazbenu licencu za repertoar domaćih autora u ukupno 43 europske zemlje. S obzirom na Facebookov vlasnički udio, licenca se također odnosi i na korištenje glazbe na Instagramu.

Iako potpisan sredinom ove godine, ugovor s Netflixom retroaktivno se odnosi na period od siječnja 2016. naovamo, odnosno od samog dolaska Netflixa na tržište RH. Sporazum s tom video platformom pokriva isključivo teritorij Hrvatske te predstavlja prvi korak prema pregovaranju novih i znatno povoljnijih uvjeta za članove HDS-a.

- U teškoj godini poput ove, vijest o otvaranju novih tržišta i sve kvalitetnijoj online monetizaciji kreativnog sadržaja, zasigurno će razveseliti sve naše članove. Ugovarajući detalje sporazuma sa spomenutim digitalnim platformama, vodili smo se interesom naših članova kako bi u budućnosti ostvarili što bolju poziciju za jaku i održivu kreativnu zajednicu - izjavio je Nenad Marčec, glavni direktor HDS ZAMP-a.

Digitalna konzumacija glazbe sada je i u Hrvatskoj konačno zaživjela punim plućima, a HDS ZAMP je u toj ekspanziji imao vodeću i važnu ulogu ne samo u zemlji, već i u regiji.

U Hrvatskoj je trenutno licencirano 11 digitalnih servisa: YouTube, Google Music, Spotify, Apple Music, Deezer, Netflix, TikTok, Facebook (i Instagram), Zorro Tunes zatim Soundtrack your brand (namijenjen poslovnim korisnicima) i A1 Xplore Music isključivo za korisnike A1 mreže.

Glazbeni fanovi sada imaju mogućnost uživanja u desecima milijuna pjesama na brz, jednostavan i legalan način. Također, ne manje važno, od svega će koristi imati i oni koji tu glazbu stvaraju - najveće digitalne platforme koje već godinama koriste kreativne sadržaje za vlastiti razvoj sada konačno licenciraju kreativne sadržaje i dio profita dijele s kreatorima tih sadržaja.

Jedan od najpopularnijih svjetskih glazbenih servisa, Spotify, konačno je u Hrvatskoj postao dostupan sredinom srpnja ove godine.

HDS ZAMP sa zadovoljstvom najavljuje kako će u narednom obračunu digitalnih prava domaći autori i članovi HDS-a na svoje račune po prvi put primiti autorske honorare s tog servisa. Uz Spotify, u obračun honorara početkom listopada ući će i iznosi licenci od Deezera, YouTubea i Google Musica. To će bar donekle ublažiti rupu u autorskim honorarima nastalu zbog pandemije COVID-19 bolesti i nemogućnosti normalnog poslovanja: koncertiranja i brojnih drugih oblika glazbenog djelovanja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 00:54