HANFA OBJAVILA

Naplaćena premija društava za osiguranje porasla 12,5 posto: U prvih sedam mjeseci ove godine 1,1 milijardu eura

Iznos likvidiranih šteta do kraja srpnja 2024. dosegnuo je 759,4 milijuna eura

Ilustrativna fotografija

 Z Jan/Panthermedia/Profimedia/Z Jan/panthermedia/profimedia

Ukupna naplaćena premija društava za osiguranje u prvih sedam mjeseci ove godine iznosila je 1,1 milijardu eura, što je 12,5 posto više u odnosu na isto razdoblje prošle godine, pokazuje mjesečno izvješće Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (Hanfa).

U srpnju 2024. poslovalo je ukupno 14 društava za osiguranje, a od ukupne premije koje su naplatili, 203,1 milijun eura se odnosio na premiju životnih osiguranja, a 925,7 milijuna eura na premiju neživotnih osiguranja.

U strukturi naplaćene premije neživotnih osiguranja najzastupljenije je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila (36,7 posto), zatim osiguranje cestovnih vozila (18,9 posto) te osiguranje od požara i elementarnih šteta (9,3 posto).

Iznos likvidiranih šteta do kraja srpnja 2024. dosegnuo je 759,4 milijuna eura. Od tog iznosa na životno se osiguranje odnosilo 291,2 milijuna eura, a na neživotno osiguranje 468,2 milijuna eura.

U ukupnom iznosu likvidiranih šteta u neživotnom osiguranju na osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila otpada 41,2 posto, osiguranje cestovnih vozila 22 posto te osiguranje od požara i elementarnih šteta 9,2 posto, navedeno je u Hanfinom izvješću.

Među osiguravajućim društvima najveći tržišni udio prema naplaćenoj premiji i dalje drži Croatia osiguranje, uz rast premije na godišnjoj razini za 9,6 posto, na 284,7 milijuna eura. Pritom, tržišni udio Croatia osiguranja je pao s 25,9 posto, koliko je iznosio krajem srpnja prošle godine, na 25,2 posto krajem srpnja ove godine.

Drugo je Euroherc osiguranje, s tržišnim udjelom od 12,4 posto te rastom naplaćene premije za 9,7 posto, na 140,1 milijun eura. Odmah nakon slijedi Adriatic osiguranje, s tržišnim udjelom od 12,3 posto te naplaćenom premijom od 139,3 milijuna eura, uz rast za 19 posto,

Četvrto mjesto drži Allianz Hrvatska, kojem je naplaćena premija na godišnjoj razini skočila za 21,4 posto, na 132,2 milijuna eura, uz tržišni udio od 11,7 posto.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 21:17