Brodogradnja

Njemački konzorcij koji je dao ponudu za 3. Maj u korupcijskoj aferi

Obersnel je izražio žaljenje što čelni ljudi Uljanik grupe nisu ozbiljnije razmatrali jednu ozbiljnu ponudu
Brodogradilište 3. maj
 Roni Brmalj / Novi list / Hanza Media

Nakon što je Financijska agencija (Fina) krajem prosinca podnijela Trgovačkom sudu u Rijeci prijedlog za pokretanje stečaja nad riječkim 3. Maj, prijedlog za stečajem je podnijela, kako se moglo doznati, i metalurška tvrtka Strojograd iz Šenkoveca, koja je blokirala riječki škver u iznosu nešto manjem od deset milijuna kuna. Prema dostupnim informacijama, u tom se stečajnom zahtjevu, predlaže provođenje stečaja s restrukturiranjem kako bi se izbjegla brza stečajna likvidacija u kojoj dobavljači ne bi mogli biti namireni zbog nedostatne neopterećene imovine 3. Maja.

Predstavnici Strojograda će, pak, s ostalim dobavljačima idućeg ponedjeljka održati sastanak s Maksimilijanom Percanom, predsjednikom uprave 3. Maja, na kojem će se pokušati utvrditi mogućnost kolektivnog deblokiranja računa dobavljača u ukupnom iznosu od 107 milijuna kuna. Da bi takav privremeni dobavljački „standstill aranžman“ uspio potrebno je da, sukladno dosadašnjim iskustvima, 90 do 95 posto dobavljača postigne dogovor, a to neće biti baš lako. Juraj Šoljić, predsjednik Sindikalnog odbora za opstojnost 3. maja je, podsjetimo, u srijedu najavio da će taj odbor do 23. veljače čekati odluku o deblokadi računa Brodogradilišta 3. maj, u protivnom će radnici krenuti u radikalnije akcije. On je to izjavio nakon sastanka sindikalaca s predstavnicima Primorsko-goranske županije, Grada Rijeke i županijskog Gospodarsko-socijalnog vijeća o stanju u 3. maju, održanom u srijedu, a nakon odabira Brodosplita za potencijalnog strateškog partnera za dokapitalizaciju Uljanika. Primorsko-goranski župan Zlatko Komadina ustvrdio je kako je 3. maj neodgovornošću vlasnika i uprave Uljanika doveden u sadašnju situaciju, a sada je i država kriva za nebrigu, jer nije kontrolirala kuda odlazi novac i za što daje jamstva. Vojko Obernsnel, gradonačelnik Rijeke, je, pak, tim povodom bio izjavio kako se nada da je „Tomislav Debeljak dovoljno odgovoran i da je svjestan u što ulazi“.

„Naš je imperativ da se nastavi brodograđevna djelatnost u cijeloj grupi, a pogotovo u 3. maju'“, istaknuo je Obersnel, te je izražio žaljenje zbog toga što čelni ljudi Uljanik grupe nisu ozbiljnije razmatrali jednu ozbiljnu ponudu za 3. maj. Pritom je vjerojatno mislio na ponude konzorcija njemačkih brodogradilišta, no treba navesti kako se službeno ne zna jesu li Nijemci podnijeli ponudu, tko je podnio ponudu ni kakva je to bila ponuda. Emil Bulić, predsjednik uprave Uljanika d.d. je kazao kako su valjane bile samo ponude Brodosplita i australskog Scenica, a da druge dvije ponude nisu uzete u razmatranje, jer je ispostavilo da nisu zadovoljile minimum kriterija.

Neslužbene informacije kažu da je ponudu dao konzorcij njemačkih brodogradilišta, tako da je teško kazati je li u tom konzorciju bilo i malo njemačko brodogradilište „Elsflether Werft yard“ koje je pod istragom zbog mogućih korupcijskih radnji povezanih s remontom vojnog jedrenjaka Gorch Fock njemačke vojne mornarice, starog 60 godina. Prema pisanju portala „Navaltoday“, prvotno ugovorena cijena remonta, započetog u siječnju 2016., od 10 milijuna eura s rokom popravka od 17 tjedana ( čime je vijek korištenja jedrenjaka trebao biti produžen do 2040.) popela se najprije na 35 milijuna eura, a zatim je postupno došla do 135 milijuna eura. Od toga je do sada potrošeno na remont 80 milijuna eura, a pod političkom pritiskom zbog takvog razvoja situacije je i Ursula von der Leyen (CDU), ministrica obrane.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 11:11