
Generacija Z poznata je po nekoliko ključnih osobina. Tehnološki je najvještija zbog izloženosti internetu i pametnim telefonima od malih nogu, ekološki je osviještena i podržava brendove koji dijele njezine vrijednosti te preferiraju brza i praktična rješenja.
No, navedene vrijednosti nisu svojstvene samo rođenima između 1997. i 2021. godine nego i industrijama poput poštanskog i logističkog sektora, koje se u posljednjih deset godina intenzivno transformiraju. Vodeći poštanski operatori danas su visokodigitalizirane, inovativne i održive tvrtke koje idu ukorak s najnovijim tržišnim i društvenim trendovima. U Hrvatskoj je jedna poštanska inovacija posebno prilagođena upravo generaciji Z jer je usklađena s njezinim vrijednostima i očekivanjima, a to su paketomati.
Skratili rok na tri dana
U relativno kratkom periodu od samo nekoliko godina paketomati su se prometnuli u neizostavan aspekt internetske kupovine i modernog načina preuzimanja i slanja paketa. Hrvatska pošta još je 2021. prva na domaćem tržištu predstavila paketomate kao novi dostavni kanal. S rastom e-trgovine raste i svijest korisnika o najpraktičnijem dostavnom kanalu koji im omogućava da preuzimaju i šalju pakete u bilo kojem trenutku, a među njima su ključni upravo mladi kojima najviše odgovara dostupnost paketomata svaki dan u tjednu, od 0 do 24 sata te beskontaktno preuzimanje i slanje paketa u vrijeme kada im to najviše odgovara.
Korištenost paketomata kontinuirano raste, a tome najbolje ide u prilog činjenica da je Hrvatska pošta skratila rok za preuzimanje paketa na paketomatu s pet na tri dana kako bi što veći broj korisnika mogao koristiti taj dostavni kanal. Također, za Zagreb i okolicu, gdje se nalazi najveći broj paketomata, paketi se u prevoze direktno iz sortirnice u paketomate, što znači da postoji dovoljan priljev paketa za uručenje putem paketomata te da su uspostavljene zasebne rute namijenjene samo paketomatima.
Dostupni i na otocima
Potrebno je istaknuti i važnost paketomata u kontekstu održivog poslovanja, koje je jedna od ključnih dugoročnih i strateških smjernica čitavog poštanskog sektora, ali i jedna od temeljnih vrijednosti generacije Z. Naime, njihovim se korištenjem smanjuju emisije štetnih plinova jer se na jednoj lokaciji mogu isporučiti deseci paketa, a paketomati se nerijetko nalaze na lokacijama do kojih se može doći pješice, biciklom ili javnim prijevozom. Tako i korisnici odabirom paketomata kao dostavnog kanala sudjeluju u smanjenju štetnih emisija.
Danas je širom Hrvatske dostupno 300 paketomata, uključujući i pojedine otoke poput Korčule, Hvara, Brača, Visa, Paga, Vira i Krka, a nalaze se na frekventnim i lako dostupnim lokacijama.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s Hrvatskom poštom
Komentari
0