VELIKI PAD

Pivari na koljenima jer radi manje od 30% barova u Europi

Prije jesenskog zatvaranja europsko pivarsko tržište prosječno je bilo u padu od 20 posto, a očekivalo se da će do kraja godine taj pad dosegnuti 25 posto
 Marko Miscevic/Cropix

U ovome trenutku u Europi radi manje od 30 posto barova i restorana jer su mnoge europske zemlje u prosincu prošle godine ponovno posegnule za strogim mjerama ograničavanja kretanja i druženja zbog novog vala pandemije koronavirusa, kao i zatvaranja ugostiteljskih objekata, među kojima i Hrvatska.

Procjenu o broju ugostiteljskih objekata koji rade na njima ključnom, europskom tržištu objavio je ovog tjedna proizvođač piva Heineken pri objavi svojih rezultata poslovanja. U prošloj je godini imao neto gubitak od 204 milijuna eura, a prihodi su mu pali 16,7 posto upravo zbog zatvaranja barova i restorana kao i drugih restrikcija vezanih za društvena okupljanja i prodaju alkohola, a najavili su da će ići u restrukturiranje poslovanja i ukupno otpustiti oko 8000 zaposlenika.

Bez presedana

Koliko je pala konzumacija piva zbog lockdowna odlično ilustriraju podaci iz Njemačke. Kako je nedavno objavio njemački Savezni statistički ured, prodaja piva u toj zemlji je u 2020. godini pala za 5,5 posto u usporedbi s prethodnom godinom. U Njemačkoj su barovi i restorani bili najprije zatvoreni od ožujka do svibnja, zatvoreni su ponovno početkom studenoga, a otkazana su bila i velika događanja poput Oktoberfesta na kojima se inače konzumiraju goleme količine piva.

image
Bozo Radic/Cropix

Njemačko udruženje proizvođača piva je objavilo da je situacija "dramatična i bez presedana u poslijeratnom razdoblju", kako je objavio Deutsche Welle. Navodi i da je prodaja u barovima i restoranima pala u usporedbi s 2019. godinom za 17,3 posto u travnju, a 14,1 posto u studenome, uz oporavak za vrijeme ljeta iako su i tada, prema nekim procjenama, barovi radili tek s 50 posto kapaciteta. Mjere lockdowna u Njemačkoj, koje se tiču ugostitelja i sportskih objekata, na snazi su, prema najnovijoj odluci, do 7. ožujka.

Pubovi i mjere

Prije uvođenja jesenskog zatvaranja objekata, europsko pivarsko tržište je prosječno bilo u padu od 20 posto, a očekivalo se da će do kraja godine taj pad dosegnuti 25 posto, ali pad jako varira od zemlje do zemlje. Naravno, prodaja alkohola za kućnu konzumaciju je rasla, pa je tako i Heineken objavio da su na njegovim platformama za direktnu prodaju kupcima (Beerwulf, Six2Go i Drinkies) utrostručene narudžbe u prošloj godini, pogotovo u Ujedinjenom Kraljevstvu, a porasla je i prodaja njihovih sustava kućnih točionika piva. Međutim, ukupno gledano, prodane količine Heineken piva pale su lani za 8,1 posto, a u Europi daleko više zbog oko 40-postotnog pada njihove prodaje u ugostiteljskim objektima.

U britanskom pivarskom biznisu je zbog protuepidemijskih mjera stvar prilično dramatična. Tamošnje udruženje pivara i pubova objavilo je da je u prošloj godini prodaja piva u pubovima pala za 56 posto zbog uvedenih restrikcija pa poručuju kako je nužno da se nastave državne mjere financijske potpore čak i nakon što se ugostiteljski objekti ponovno otvore.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 23:44