PRIPREMA SEZONE

‘Plaćanje pristojbe samo aplikacijom nije najbolje rješenje‘

Pozdravljamo uvođenje aplikacije, ali moramo imati na umu da je dio naših gostiju starije životne dobi, kaže Sean Lisjak
Sean Lisjak
 Goran Sebelic/Cropix

Udruženje marina pri HGK predložilo je 12 lokacija na kojima bi se uredili punktovi za brzo testiranje gostiju na covid-19.

- Prema dogovoru marina i Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, zdravstveni djelatnici dolazili bi u marinu testirati naše goste u određene dane. Uglavnom, to bi se odvijalo krajem tjedna, kada gosti većinom odlaze u svoje zemlje. Testiranje će očito biti nužno, pojašnjava Sean Lisjak, predsjednik Udruženja marina pri HGK.

Problem pristojbe

Lisjak napominje da je Pravilnikom o visini, načinu plaćanja i raspodjeli turističke pristojbe za čarterska plovila, brodove za višednevna kružna putovanja i osobe koje borave na plovilu, prošle pandemijske godine iznos turističke pristojbe za nautičare bio smanjen 20 posto, ali se, kako nam otkriva, očito greškom, u katalozima ove godine nalazi puna cijena.

- Očito su u Ministarstvu turizma zaboravili na smanjenje pa su tiskali materijale s punom cijenom iz 2019. godine. Na to smo ih upozorili, i imamo njihovo obećanje i uvjeravanje da će to ispraviti te kako će se i ove godine primjenjivati popust - ističe Lisjak i dodaje: - Svi smo svjedoci da je kriza i ove godine jednako prisutna.

Premaa njegovom mišljenju, uvođenje plaćanja turističke pristojbe za sve nautičare isključivo pomoću aplikacije nije baš najsretnije rješenje. Naime, nautičari više ne mogu platiti pristojbu u lučkoj kapetaniji ili uredu turističke zajednice.

- Pozdravljamo uvođenje aplikacije, ali moramo imati na umu da je dio naših gostiju starije životne dobi te kako nisu svi osposobljeni za rad s aplikacijama, te bi Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture i Hrvatska turistička zajednica trebali za dio gostiju omogućiti plaćanje turističke pristojbe u prostorima lučkih kapetanija ili uredima turističkih zajednica. Gosti ionako dolaze u lučke kapetanije kupiti vinjetu ili odraditi neke druge poslove. Treba im dozvoliti i to da usput mogu platiti i turističku pristojbu - kaže on.

Pomoć čarterašima

Ovih dana iz Udruženja pružatelja usluga smještaja na čarter plovilima ponovno su ukazali na njihov težak položaj. Lisjak tvrdi da ih potpuno razumije, jer niti ove godine nemaju predsezonu. Marine nisu dobile nikakvu potporu države, jer su lani imale relativno dobre rezultate.

- Jedna od mjera koju smo tražili bila je oslobađanje plaćanja koncesijske naknade za pomorsko dobro za 2021. U slučaju marina, nužno je oslobađanje i fiksnog i varijabilnog dijela koncesijske naknade, kako se mogući ostvarivi prihod ne bi anulirao davanjima državi kroz varijabilni dio - pojašnjava Lisjak.

Prema Lisjakovim informacijama, ove godine nautički sektor očekuje bolje rezultate od prošlogodišnjih.

- Nema nagovještaja da ne bismo trebali imati dobru godinu. Lani smo imali pad od otprilike 11 posto u odnosu na 2019. To je odličan rezultat, s obzirom na okolnosti - zaključuje Lisjak.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 02:04