SVE GLASNIJI APELI

Počeo je preokret na obali? Padaju cijene u jednom tipu smještaja, ali ključni gosti i dalje ne dolaze: ‘Vrte svaki euro...‘

Čini se da su apeli upalili barem djelomično

Vila s bazenom

 Awaze/

Izgleda da su apeli i upozorenja o tome da će nam visoke cijene otjerati turiste počeli djelovati te da su neki odlučili poslušati savjet i počeli rezati cijene smještaja za sezonu koja dolazi. Iz agencije Awaze, koja u Hrvatskoj posluje kroz Novasol i upravlja s oko 12 tisuća jedinica, tvrde da bi ova turistička sezona mogla biti uspješnija od očekivanja, iako još će biti posla da se vrate i privuku najvažnija tržišta, kao što je njemačko.

Kako je poznato, Awaze je među prvima koji su prošle jeseni upozorili na moguće loše posljedice rasta cijena u turizmu, apelirajući na svoje partnere da ostanu razumni i da se pripreme na jaku konkurenciju ostalih mediteranskih zemalja.

Čini se da su apeli upalili barem djelomično. Neslužbeno doznajemo da su cijene u njihovoj ponudi u odnosu na lani pale deset do dvadeset posto. Otkrivaju nam da je prema trenutačnim pokazateljima promet na njihovim prodajnim stranicama do danas porastao za više od 21 posto u odnosu na isti period prošle godine.

No istodobno primjećuju da ljudima treba znatno dulje da donesu odluke o kupovini. Primjerice, vrijeme odluke, od pregleda do realizacije kupnje, lani je variralo između 18 i 22 dana, dok je danas to poraslo na čak 30 dana. To znači da gosti više nego lani uspoređuju ponude i važu što da odaberu za svoj novac.

Apel upalio

Prošli listopad Awaze je vlasnicima objekata kojima upravlja, a to uključuje i oglašavanje i prodaju usluge, uputio dopis u kojem ih upozorava da su slične usluge na Mediteranu već znatno jeftinije nego kod nas. Dali su usporedbu cijena najma luksuznih vila s bazenima, ne pretjerano udaljenih od mora. Takve jedinice imaju višu razinu opremljenosti, najčešće s teretanama, saunama, ljetnim kuhinjama, multimedijalnim sadržajima i ostalim prednostima.

U Hrvatskoj je takva jedinica u prosjeku stajala oko 1000 eura dnevno, ista razina kvalitete u Španjolskoj se plaćala oko 700 eura, a u Grčkoj je to oko 600 eura na dan. Upozoravali su i na velike razlike u cijenama ugostiteljskih usluga.

PROČITAJTE VIŠE "Stagnacija koju imamo u hrvatskom turizmu već sada je pad... Cijene? O jednoj stvari se malo govori, a upravo to ljuti strance"

Josip Stulić, potpredsjednik Awazea za južnu Europu, koji pokriva poslovanje na tržištima Hrvatske, Portugala, Španjolske, Francuske, Italije, Grčke i Cipra, kaže nam da je veći dio partnera srećom prihvatio njihove sugestije od jeseni i prilagodio ih konkurentskim tržištima. Za te jedinice vlada interes. Za one koji to nisu učinili, interes kupaca je manji. Drugim riječima, dobar dio iznajmljivača pristao je spustiti cijene.

"U ovom trenutku najbolju razinu prodaje na stranicama Novasola bilježe jedinice koje su uspješno zaokružile odnos kvalitete ponude i cijene te su prilagodile ponudu inflacijskim utjecajima koji evidentno ostavljaju traga na gotovo svim nama ključnim emitivnim tržištima. Takav tip cjenovno konkurentnih jedinica trenutačno ostvaruje rast broja rezervacija za 6,3 posto u odnosu na isti period 2024. godine", kaže Stulić.

image

Josip Stulić

Awaze/

Nijemci i dalje u minusu

No ako želimo vratiti Nijemce, treba još rezati. A njihova potražnja i dalje je u padu.

"Najveći problem je vidljiv na emitivnom tržištu Njemačke, gdje aktualna ekonomska situacija i utjecaji inflacije inače šparne Nijemce stavljaju u još rezerviraniji položaj. Oni vrte svaki euro prije odluke o kupovini i najčešće se odlučuju za jedinice koje su financijski prihvatljivije.

Iako je trenutačno na snazi pad broja rezervacija s navedenog tržišta od 5,3 posto, za očekivati je da će Nijemci živnuti u periodu približavanja ljetne sezone kada bi se, kao uostalom i protekle, trebala nadoknaditi zaostajanja u prodajnom ostvarenju s tog tržišta. No tad će očekivati znatno povoljnije uvjete i ‘last-minute‘ cijene", upozorava dalje Stulić.

PROČITAJTE VIŠE Istražili smo zašto propada turistički biznis na nenastanjenom otoku: ‘Investirao sam pola milijuna eura, a nisam uprihodio ni tisuću‘

Dodaje da Nijemci trenutačno o rezervaciji razmišljaju 30 dana od prvog pregleda ponude, a ni hrvatski gosti nisu puno brži, tek tri dana manje protekne otkako počnu s pretragom do konačne rezervacije. Stulić zato ponovo upozorava da gosti nisu nikad bili manje raspoloženi za preplatu svog odmora.

"Analizom trenutačnih pokazatelja vidljivo je da bi sezona trebala i ove godine biti uspješna za domaći turizam. No evidentno je da će profitirati oni turistički subjekti i smještajne jedinice koji će znati kreirati ili su već kreirali ponudu koja je prihvatljivo usklađena po principu vrijednosti za novac.

Problematika inflacijskog utjecaja na razini Europe gotovo sigurno će dodatno eliminirati opcije prema kojima će gosti u nadolazećoj sezoni biti voljni preplaćivati smještaj i vršiti rezervacije kod kojih će morati zavući ruke duboko u džep", kaže nam.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. veljača 2025 15:21