LNG teminal

Podaci koji dokazuju važnost terminala za tržište plina u Hrvatskoj i u ovom dijelu Europe

Plutajućem LNG terminalu u Omišlju, prema podacima tvrtke LNG Hrvatska, pristupilo je 12 brodova
 Bozidar Vukicevic/Cropix

Od 1. siječnja ove godine i početka rada plutajućeg LNG terminala u Omišlju na Krku, na terminal je, prema podacima tvrtke LNG Hrvatska, pristupilo 12 brodova s milijardu i 600 milijuna kubika ukapljenoga prirodnog plina (UPP).

- Kroz prihvat 12 brodova s UPP-om terminal je isporučio više od jedne milijarde prostornih metara prirodnog plina u transportni sustav Republike Hrvatske. Navedeni podaci dokazuju važnost terminala za tržište plina u Hrvatskoj i u ovom dijelu Europe te utjecaj na regionalne plinske tokove - poručuju iz LNG-ja Hrvatska, koji upravlja terminalom za UPP na Krku, u osvrtu na prekrcajne rezultate u dosadašnjem dijelu "plinske" godine koja završava 30. rujna.

Prvi brod koji je nakon svečanog otvorenja terminala za UPP i plinovoda Omišalj - Zlobin 29. siječnja ove godine pristao bio je Adam LNG, a posljednji u nizu, 28.kolovoza, brod Al Mafyar koji, ističu u LNG-ju Hrvatska, pripada u Q-Max klasu brodova, što ga čini jednim od najvećih brodova za prijevoz UPP-a na svijetu.

Kapacitet brodova za prijevoz UPP-a koji mogu pristati na omišaljski terminal propisan je u rasponu od 3500 do 265 tisuća prostornih metara UPP-a. Brzina prekrcaja UPP-a je 8000 kubika na sat, a ukupni skladišni kapacitet terminala 140 tisuća kubika. Godišnje se s terminala u naš transportni sustav može isporučiti 2,6 milijardi kubika.

Među zakupcima omišaljskih kapaciteta terminala su tvrtke MET Energy Croatia i MFGK Croatia, tvrtka kći mađarske MVM Grupe koja je dogovorila zakup od 2021. do 2027. godine. Mađari su, primjerice, za plinsku godinu 2021./2022. zakupili milijardu kubika.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 18:38