OBJAVA IZ KOMPANIJE

Prebačene dionice: Mercator postao integralni dio Fortenova grupe

Fabris Peruško je naglasio kako u ovoj godini, unatoč nastavku pandemije, planiraju realizirati više od 125 milijuna eura kapitalnih ulaganja
Fabris Peruško
 Biljana Blivajs/Cropix

Danas je 69,57 posto dionica Poslovnog sistema Mercator prebačeno s Agrokora d.d. na Fortenova grupu, čime je Mercator postao integralni dio poslovnog područja maloprodaje Fortenova grupe, koja je sada vlasnica 88,1 posto Mercatora, priopćili su iz Fortenove. Prijenos dionica Mercatora odvijao se istodobno s refinanciranjem Mercatorovog zaduženja kod 55 banaka od strane Fortenova grupe, u ukupnom iznosu od 385 milijuna eura. U suradnji sa svojim kreditorima HPS Partners i VTB-om, Fortenova grupa osigurala je potrebna sredstva te u cijelosti zamijenila navedeni Mercatorov dug i na taj način osigurala neometan prijenos vlasništva Mercatora s kompanije u stečaju na stabilnu kompaniju, konsolidirane vlasničke i vjerovničke strukture. Maloprodajna mreža Fortenova grupe od danas se sastoji od oko dvije i pol tisuće prodajnih mjesta Mercatora i Konzuma s ukupno 39 tisuća zaposlenika koji rade na pet tržišta u regiji s gotovo 20 milijuna stanovnika.

Agrokor je dionice Mercatora stekao 2014. godine, no Mercator do danas nije bio operativno integriran u poslovanje svoga vlasnika.

„Fortenova grupa je od danas ponosna vlasnica Mercatora, odlučna u namjeri da bude najbolji vlasnik kojeg je Mercator ikada imao. Ovo je novi početak koji nam svima otvara cijeli niz novih mogućnosti. Nova optimizirana struktura kapitala Fortenova grupe osigurava nam stabilnost i sposobnost za snažna buduća ulaganja u naše tvrtke i poticanje njihovog budućeg rasta. S Mercatorom u Fortenova grupi konsolidiramo najveću regionalnu maloprodajnu mrežu, povećavamo stabilnost lanca opskrbe, radnih mjesta, poreznih prihoda država u kojima poslujemo te otvaramo nove prilike i nastavljamo podržavati rast lokalnih dobavljača“ – izjavio je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe. Peruško je naglasio da će nakon integracije Mercatora i prodaje Poslovnog područja zamrznuta hrana, Fortenova grupa s preko 50 tisuća zaposlenika biti najveći poslodavac u regiji, koji ostvaruje približno 5 milijardi eura prihoda i operativnu dobit veću od 270 milijuna eura te koji u ovoj godini, unatoč nastavku pandemije, planira realizirati više od 125 milijuna eura kapitalnih ulaganja.

"Današnje zaključenje dodatnog financiranja koje je omogućilo prijenos Mercatora u potpunosti je u skladu s našim strateškim financijskim planovima. U posljednjih nekoliko tjedana napravili smo veliki napredak u ispunjavanju planova ne samo s ovim aranžmanom refinanciranja, već i s prodajom Poslovne grupe zamrznute hrane kao i netemeljnih dijelova poslovanja Fortenova grupe te ostvarivanjem snažnih poslovnih rezultata u prvom kvartalu ove godine. U središtu ovih procesa nalazi se multinacionalni tim brojnih kolegica i kolega, smještenih u više država, koji su odradili ogroman posao i zaslužuju veliku pohvalu za sve što je postignuto", komentirao je James Pearson, izvršni direktor za financije Fortenova grupe.

Siegfried Ganshorn, izvršni direktor Fortenova grupe za maloprodaju prijenos Mercatora na Fortenova grupu je nazvao "jednim od najvažnijih dana u povijesti Mercatora, Konzuma i Fortenova grupe". „Biti ovdje gdje smo sada ne bi bilo moguće bez naših ljudi, profesionalnog upravljanja, podrške i pomoći dobavljača te svih ostalih partnera i dionika kojima vjerujemo. Zajednički rad omogućit će nam da iskoristimo svoj puni potencijal na dobrobit naših kupaca“ – rekao je Ganshorn. Kao ključne dijelove strategije razvoja maloprodaje Fortenova grupe izdvojio je operativnu izvrsnost, jasnu diferencijaciju od konkurencije, kontinuirano poboljšanje pozicije i povećanje tržišnog udjela, fleksibilnost mikrolokacije te istinsko višekanalno iskustvo. „Temelj i ključni faktor koji će nam omogućiti da to ostvarimo je razvijena strategija digitalne transformacije, zahvaljujući kojoj će naše značajne investicije biti u digitalni razvoj i e-trgovinu, kako bismo poticali rast u svim državama“ – zaključio je Ganshorn.

„Mercator danas nije samo trgovac, nego puno više. On je platforma koja povezuje zaposlene, kupce i dobavljače i koja je uspješno razvila brojne nove prodajne koncepte. Znanje, trud, iskustvo, sposobnost i osjećaj pripadnosti zaposlenika tvorci su Mercatorovog uspjeha. Kao tvrtka koja surađuje s preko tri tisuće dobavljača i godišnje realizira 1,2 milijarde eura vrijednosti nabave od lokalnih i regionalnih partnera, ovo je spajanje izvrsna poslovna prilika za dugoročni razvoj njihovih robnih marki“ – istaknuo je Tomislav Čizmić, predsjednik Uprave Mercatora. Prema njegovim riječima, uz ubrzani nastavak digitalizacije i razvoj digitalnih višekanalnih platformi, prioriteti Mercatora u konsolidaciji maloprodaje Fortenova grupe su jačanje trgovinske mreže i razvoj moderne logističke infrastrukture, zaključuje se u priopćenju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 08:43