Jasmin Bajić

Predsjednik Uprave Croatia Airlinesa: Povratak na pretkrizne razine očekujemo u 2024. godini

U svim trenucima našeg nebeskog, ali i zemaljskog rada sudjelovat ćemo u unapređenju turističke i prometne infrastrukture Republike Hrvatske, nastojeći je u našem dijelu i temeljem naših zalaganja učiniti prvim izborom naših poslovnih i privatnih putnika

jasmin bajic, CA

Nakon, svi ćemo se složiti, izuzetno izazovne 2020. i 2021. u kojima je industrija zračnog prijevoza prolazila kroz najveću krizu u svojoj povijesti zbog pandemije koronavirusa, poslovna 2022. donijela je okružje u kojem se poslovanje avioprijevoznika, pa tako i Croatia Airlinesa, polako počelo vraćati na godine prije korona krize.

Prema prognozama Međunarodne udruge zračnog prijevoza (IATA), nakon gubitaka koje je civilni zračni promet pretrpio kao rezultat pandemije i ograničenja putovanja, u 2023. očekuje se povratak profitabilnosti zrakoplovne industrije. Sukladno aktualnim podacima, svjedoci smo da zračni promet još uvijek nije ostvario obujam prometa iz 2019. godine, no promet raste te se povratak na pretkrizne razine očekuje u 2024.

Godinu 2022. završili smo s 1,453.224 prevezena putnika, što je čak 84 posto više nego u istom razdoblju 2021. Ukupan nalet (iskazan brojem letova) u 2022. povećan je za 46 posto, ostvareni putnički kilometri povećani su za 96 posto, dok je prosječna popunjenost putničke kabine (PLF) iznosio 62 posto, odnosno bio je 12,2 postotnih bodova bolji u odnosu na 2021. Broj putnika u domaćem redovitom prometu porastao je za 53 posto, a u međunarodnom redovitom prometu za čak 96 posto u odnosu na godinu prije. Brojke vezane uz rast broja putnika, koji su se vidljivo počeli vraćati svojim starim “putnim navikama” pratio je i rast operativnih prihoda, koji su u 2022. godini veći za 87 posto u odnosu na godinu prije.

Radujući se vraćanju na staro, a opet novo razdoblje puno izazova, Croatia Airlines prošlu je godinu očekivano završio s jasnom naznakom pozitivnih trendova, no ipak s operativnim gubitakom od 98,2 milijuna kuna, koji s neto rezultatom financijranja daje neto gubitak od 137,2 milijuna kuna, što je za 151 milijuna kuna bolji rezultat u odnosu na 2021. No, ono što je važno jest činjenica da je stvarni financijski oporavak tvrtke krenuo u trećem kvartalu 2022., koji je bio prvi pozitivan kvartal od početka krize izazvane pandemijom, a nastavak ovakvih kretanja vidimo i u 2023. Nadamo se da ćemo kroz postepeni oporavak zrakoplovnog tržišta ponovno dosegnuti pretpandemijska ostvarenja, kada smo bili 2. najveći neto izvoznik u Republici Hrvatskoj.

Da bi spremni dočekali dane u kojima naša krila nastavljamo širiti još snažnije, jače, intenzivnije i bolje, tijekom 2022. nastavili smo s provedbom Post-Covid strategije, odnosno ulagali smo sve napore i naša znanja za osiguranje dugoročne održivosti poslovanja. Sukladno navedenom, u listopadu 2022. donijeli smo odluku o procesu obnove flote, što će, označiti početak novog razdoblja životnog puta Croatia Airlinesa. Uz veće zadovoljstvo putnika i zaposlenih, nova zrakoplovna flota Croatia Airlinesa omogućit će pojednostavljenje procesa i kvalitetnije praćenje operativne i financijske učinkovitosti kompanije, dok će hrvatski nacionalni avioprijevoznik s novom flotom postati još više ekološki prihvatljiv zrakoplovni prijevoznik značajno smanjujući potrošnju goriva i emisiju CO2. Ne manje važno, kao nacionalni avioprijevoznik i strateški važna hrvatska kompanija svjesna svoje uloge u nacionalnom gospodarstvu, i u proteklom smo razdoblju nastavili osluškivati domaće i međunarodno tržište i pratili trendove. U suradnji s Hrvatskom turističkom zajednicom, županijskim i lokalnim turističkim zajednicama održali smo mnoga zajednička predstavljanja turističkim agentima i medijima diljem regije i Europe, dok smo kontinuirano prisutni i na najvažnijim europskim i hrvatskim turističkim sajmovima. Znamo da je strateški pristup imperativ za kvalitetan iskorak i toliko očekivano produljenje sezone.

Kada je riječ o lanjskoj turističkoj sezoni, treba istaknuti kako smo proširili mrežu međunarodnih odredišta, obnovili dio međunarodnih linija na kojima se nije letjelo tijekom epidemiološke krize te intenzivirali letove na postojećim linijama u međunarodnom i domaćem prometu. Povezivali smo Hrvatsku i 22 međunarodna odredišta, a pritom su naši zrakoplovi letjeli na 41 međunarodnoj liniji, a u domaćem redovitom prometu između sedam hrvatskih zračnih luka. Uveli smo pet novih sezonskih linija iz Splita u Amsterdam, Bukurešt, Dublin, Milano i Stockholm, koje nastavljamo obavljati i ove sezone. Vjerujem da ste primijetili da smo u svibnju 2022. započeli s cjelogodišnjim zračnim povezivanjem istoka Hrvatske sa svijetom kroz dva tjedna leta Osijek – Munchen, ponedjeljkom i petkom, odnosno u izvrsnoj suradnji s lokalnom zajednicom, Gradom Osijekom i Županijom, osigurali izravnu zračnu povezanost istoka Hrvatske s inozemstvom. Na ovaj način olakšali smo putovanja iz i u našu Slavoniju, no jednako tako i sudjelovali u stvaranju potrebne infrastrukture za daljnji razvoj i promociju potencijala ove regije.

Opseg letenja kontinuirano optimiziramo i prilagođavamo situaciji na tržištu i s ponosom mogu reći da našim krilima spajamo različite točke lijepe naše, no jednako tako povezujemo i Hrvatsku sa svijetom čineći, kao mrežni prijevoznik i član udruge Star Alliance, sve države i gradove svijeta dostupne svim našim putnicima.Na krilima navedenog nastavit ćemo poslovati i u godinama koje dolaze, kontinuirano prilagođavajući naše poslovanje, uslugu i red letenja, a u želji da beskompromisno odgovorimo na zahtjeve tržišta i želje putnika te im omogućimo najlakši, najbrži i najsigurniji put do željenih destinacija. U svim trenucima našeg nebeskog, ali i zemaljskog rada sudjelovat ćemo u unapređenju turističke i prometne infrastrukture Republike Hrvatske, nastojeći je u našem dijelu i temeljem naših zalaganja učiniti prvim izborom naših poslovnih i privatnih putnika. Jednako tako, bit ćemo i nadalje strateški važan dio hrvatske prometne i turističke infrastrukture doprinoseći unapređenju gospodarstva i pomicanju granica koje svi zajedno trebamo i zaslužujemo!

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 00:59