Dražen Čović

Predsjednik Uprave Financijske agencije: Stvoreni su temelji za veliki zamašnjak digitalizacije javne uprave

Racionalizacija i modernizacija poslovnih procesa povećava učinkovitost poslovanja i pružanja sveobuhvatnih e-usluga građanima i poslovnim subjektima, što doprinosi poboljšanju poslovne klime u Republici Hrvatskoj i unaprjeđenju korisničkog iskustva i zadovoljstva korisnika

Dražen Čović

Godinu koja je iza nas ni po čemu ne možemo proglasiti “uobičajenom” – pamtit ćemo je po mnogim izazovima i rizicima, ratu u Ukrajini, energetskoj krizi i inflaciji. No, unatoč negativnim okolnostima koje su imale posljedice i na naše društvo i ekonomiju, Hrvatska je doživjela značajne događaje koji će zauvijek ostati zapisani u povijesti - u novu godinu smo zakoračili kao članica Schengena te 20. članica eurozone. Odlazak kune, simbola naše nacionalne neovisnosti, te prelazak na euro, gospodarska je prekretnica koju smo dugo čekali.

Fina je, kao aktivni provoditelj aktivnosti vezanih uz prelazak na euro, uložila velike logističke napore kako bi provela prilagodbu platnih sustava te osigurala nesmetani prelazak na eurske transakcije kao nove domaće valute. Obavili smo prilagodbu i konverziju više od 100 servisa, od kojih su neki od vitalnog značaja za državu. Prodali smo više od 150 tisuća početnih europaketa za građane te smo omogućili zamjenu novca u iznosu od gotovo 64 milijuna eura. Omogućili smo posrednu predopskrbu poslovnim klijentima banaka u iznosu od preko 8 milijuna eura. Poslovnim subjektima smo u prosincu prodali početne europakete u vrijednosti od preko 1,2 mil kuna. U Fini GS smo zaprimili i proveli preko 13.000 narudžbi klijenata za razdoblje predopskrbe. Zapakirali smo 2.350 paleta kovanica kuna težine 1.208 tona, kao i 229 paleta novčanica kuna odnosno 135.095.000 komada novčanica.

Nastavili smo s intenzivnim radom na digitalnoj transformaciji javnog i privatnog sektora. Kao pružatelj državne informacijske infrastrukture kontinuirano doprinosimo povezivanju i razvoju javnih digitalnih usluga, a kroz razvoj i plasman različitih rješenja i digitalizaciji tržišta. Fina je prvi certificirani izdavatelj kvalificiranih certifikata u Republici Hrvatskoj te je jedna od rijetkih institucija u kojoj korisnik može na jednom mjestu pronaći gotovo sva rješenja koja su mu potrebna za digitalizaciju procesa. Stoga smo svoje proizvode i usluge objedinili u brand Digit.ALL – sveobuhvatno i sigurno rješenje koje omogućuje ugovaranje više digitalnih usluga za digitalizaciju poslovanja. Osim što korisnicima nudimo ugovaranje svih usluga na jednom mjestu, svojim iskustvom u primjeni navedenih rješenja nastojimo biti pouzdan partner i podrška u procesu digitalizacije.

U protekloj godini smo sa Središnjim državnim uredom za razvoj digitalnog društva završili projekte ePoslovanje i e-Pristojbe koji su financirani iz Europskog socijalnog fonda. Uvođenje e-Poslovanja je poslovnim subjektima omogućilo pristup informacijama o javnim uslugama, siguran pristup podacima poslovnih subjekata te elektroničku komunikaciju poslovnih subjekata i javnog sektora. Pružateljima e-usluga je omogućena integracija na podsustav e-Ovlaštenja u svrhu dobivanja dodatnih autorizacijskih podataka o poslovnim subjektima u čije ime autentificirani korisnik može djelovati.Ostvareni pomaci su veliki zamašnjak digitalizaciji javne uprave koja je temelj za daljnji razvoj konkurentnog, inovativnog digitalnog društva i gospodarstva. Racionalizacija i modernizacija poslovnih procesa povećava učinkovitost poslovanja i pružanja sveobuhvatnih e-usluga građanima i poslovnim subjektima, što doprinosi poboljšanju poslovne klime u Republici Hrvatskoj i unaprjeđenju korisničkog iskustva i zadovoljstva korisnika. Na tom tragu usvojene su i nove strateške smjernice te je donesena Strategija digitalne transformacije Financijske agencije koja se uspješno provodi.

Suradnjom Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja, Svjetske banke, Ministarstva pravosuđa i uprave i Fine, tijekom 2022. godine su pokrenute aktivnosti s ciljem stvaranja preduvjeta za daljnji razvoj START-a, jedinstvene državne informacijske platforme za poduzetnike, koja na jednome mjestu integrira pristup svim sustavima za elektroničko pokretanje poslovanja u Republici Hrvatskoj, kao i druge usluge koje kao zajednički nazivnik imaju administrativno rasterećenje poduzetnika. U završnoj fazi je i sustav START Plus koji će poduzetnicima omogućiti podnošenje zahtjeva za izdavanje dozvola s prilozima i preuzimanje izdanih dozvola elektroničkim putem, a ujedno će institucijama omogućiti zaprimanje i obradu zahtjeva te izradu i izdavanje dozvola za obavljanje određene djelatnosti.

U sklopu sveobuhvatnog reinženjeringa sustava predaje godišnjih izvještaja, cilj nam je ostvariti integraciju sa sustavima e-Poslovanje i e-Ovlaštenja, što će poduzetnicima i osobama koje ovlaste za popunjavanje izvještaja, omogućiti prijavu na sustav pomoću svih vjerodajnica visoke razine sigurnosti. Sustav će iz relevantnih službenih evidencija automatski povlačiti matične podatke, što će za poduzetnike značiti smanjenje broja podataka potrebnih za unos. Želja nam je, u suradnji s Ministarstvom financija i s Odborom za standarde financijskog izvještavanja, razviti i službeno usvojiti nacionalnu inačicu strojno čitljivog formata, za koju vjerujemo da će poduzetnicima olakšati predaju izvještaja, kako financijskih, tako i onih o održivosti.

Na tragu industrije 5.0, Fina je sve svoje aktivnosti usmjerila na pružanje rješenja koja zadovoljavaju individualne potrebe korisnika, ali i promicanje održivosti i društvene odgovornosti. Započeli smo s aktivnostima na izradi metodologije nacionalnog ESG rejtinga. Vjerujemo da će jedinstvena metodologija ocjene održivosti značajno doprinijeti širenju svijesti o važnosti održivog poslovanja. U skladu s ovim nastojanjima, kontinuirano radimo na prilagodbi našeg poslovnog modela novim održivim načinima poslovanja, transparentnosti donošenja odluka te jačanju imidža kao istinski odgovorna organizacija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. studeni 2024 18:25