Menadžer američkog hedge fonda Pershing Square Capital Management, milijarder Bill Ackman, u siječnju je uložio 1,1 milijardu dolara u dionice Netlixa, unatoč lošim prognozama o razini pretplate u tom američkom pružatelju streaming usluga. Tada je ocijenio da je to "privlačna prilika", ali poslovni rezultati u prvom tromjesečju i vijest da je kompaniju napustilo više od 200.000 pretplatnika, a veliki odljev se nastavlja, doveli su do strmoglavog pada dionice.
Proteklih dana potonula je oko 35 posto i izbrisalo se oko 50 milijardi dolara tržišne vrijednosti kompanije. Ackman se sada odlučio za potpuni zaokret: prodao je udjel u Netflixu, uz procijenjeni gubitak za fond od oko 400 milijuna dolara. U pismu investitorima priznaje da će gubici smanjili povrat za četiri postotna boda.
Procjena rizika
"Jedno od naših učenja iz prošlih pogrešaka jest djelovati promptno kada otkrijemo nove informacije o ulaganju koje nisu u skladu s našom izvornom tezom. Zato smo to sada učinili", objasnio je.
Kako navodi Guardian, u pismu ujedno navodi da visoko poštuju menadžment Netflixa i izvanrednu tvrtku koju su izgradili, ali ukazuju i na rizik koji predstavlja poslovni model tvrtke i utjecaj budućeg rasta pretplatnika na njezinu vrijednost. "Dok je Netflixovo poslovanje, u osnovi, jednostavno razumjeti, u svjetlu nedavnih događaja izgubili smo povjerenje u našu sposobnost da predvidimo buduće izglede tvrtke s dovoljnim stupnjem sigurnosti", napisao je.
Netflix se trenutačno suočava s jakom konkurencijom u biznisu streaminga, a nagli pad broja pretplatnika pripisuje se i brojnim razlozima, uključujući završetak razdbolja pandemije, rast cijene usluga i napuštanje ruskog tržišta. Kompanija sada planira kako vratiti pretplatnike, pa će im, primjerice, nuditi besplatne usluge koje bi bile praćene oglasima, a namjerava suzbiti i dijeljenje lozinki. Procjenjuje se da više od 100 milijuna kućanstava gleda sadržaj uz posuđenu lozinku.
Istodobno, očekuje se da će još oko dva milijuna ljudi vjerojatno otkazati uslugu u iduća tri mjeseca. Pojedini analitičari upozoravaju da je, nakon razdoblja ekspanzije, osobito tijekom pandemije, streaming divu ipak ponestalo načina za rast. Pritisnuti rastom troškova života, brojni potrošači smanjuju kupnju svega onog što im nije nužno dok drugi koriste druge sadržaje koje im nudi konkurenti, poput Disneyja.
Ranjivost u krizi
"Širi problem Netflixa, zajedno s ostatkom sektora, jest to što potrošači nemaju neograničena sredstva i što su jedna ili dvije pretplate obično dovoljne", rekao je Michael Hewson, analitičar u CMC Marketsu. K tome, navodi BBC, nema "duboke džepove" kao konkurenti kojima je streaming samo jedna od djelatnosti, pa su u krizi manje ranjivi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....